نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. دى 1395 - 21:11
به منظور گسترش مطالب نخبگان وبلاگ نویس، بصورت ماهانه یا هفتگی بسته ای را تحت عنوان ” گلدون وبلاگی ” از وبلاگهای برتر این سایت تهیه و در معرض دید شما مخاطبین قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، بر این اساس از تمامی اصحاب رسانه خواهشمندیم در باز نشر این بسته ما را یاری نمائید. یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد.

وبلاگ نویسان گرامی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظرو عضویت در سایت یا در زیر همین مطلب یا از بخش ارسال آدرس وبلاک و لینک مطلب خود را ارسال نمایند.

 

از کدامین قبیله ای؟

مرجع وبلاگ نویسان استان کهگیلویه و بویراحمد حرف ناب: از اصلی ترین کلام هایی که در بین مردم استان ما رایج است این است که «بگو از کدام طایفه ای؟»«بویراحمدی هستی یا دهدشتی؟»«گرمسیری یا سردسیری؟»

به محض اینکه طرف مقابل جواب می دهد،اگر هم قبیله و هم منطقه ما باشدبشاش شده ،گل از گل مان می شکفد.
در ذهنمان موضع خوبی نسبت به او می گیریم .او را با خود یار و همراه می پنداریم وبه گرمی تحویلش می گیریم.درما حسی به وجود می آید که اگر کاری دارد که نیاز به سفرش داشته باشد،هر طور شده آن سفارش را انجام دهیم.بعضی وقت ها هم خودمان را به آب و آتش می زنیم و برایش سینه چاک می کنیم.

ادامه مطلب . . .

***********************************

حکایت یک شهر بی سینما

مرجع وبلاگ نویسان استان کهگیلویه و بویراحمد حرف ناب: سال های سال است شاید حدود15سال-که از پل شهید چمران که عبور می کنم،چشمم به ساختمان نیمه کاره عریض و طویلی می افتد.یادم می آید بر روی تابلوی معرفی این پروژه نوشته شده بود«سینماآزادی».

به یاد دارم که زمانی سینما دنایی داشتیم که اگر نه استاندارد،بودنش از نبودنش بهتر بود.که البته آن را با خاک یکسان کردند و اکنون محل پارکینگ خودرو شده است.

ادامه مطلب . . .

***********************************

تفنگت را زمین بگذار

مرجع وبلاگ نویسان استان کهگیلویه و بویراحمد حرف ناب: شاعر بهمئی در واکنش به نزاع های دسته جمعی و درگیری های خونین با سلاح در بین قبایل شعر زیر را شروده است.

ادامه مطلب . . .

***********************************

معرفی سنت های کهگیلویه و بویراحمد(1)

عروسی عشایر کهگیلویه و بویراحمد به روایت تصویر

مرجع وبلاگ نویسان استان کهگیلویه و بویراحمد حرف ناب: قوم لر این استان کهگیلویه و بویراحمد به آداب و رسوم خود پایبند هستند تا آنجا که مجلس عروسی به پا شود و سرور جشن و پایکوبی، سوارکاری و تیراندازی نیز بتوانند به عنوان رسوم کهن این مردمان عرض اندام کنند.

البته این بدان معنا نیست که عادت‌های شهرنشینی در جمع این مردمان رسوخ نکند.

 

ادامه مطلب . . .

***********************************

ماهواره عامل ترویج بی حیایی . . .

مرجع وبلاگ نویسان استان کهگیلویه و بویراحمد حرف ناب: مگر برنامه ها و فیلم های ماهواره چه هدفی دارند جز سرگرم کردن مردم؟ مگر ماهواره نگاه کردن چه تأثیراتی می تواند بر روی ذهن و رفتار داشته باشد که برنامه های صدا و سیما ندارد؟ و سؤال های دیگر»

اما من هم سؤال هایی از کسانی که ماهواره دارند، می کنم: چرا کشورهای غربی نظیر آمریکا و انگلیس می خواهند برنامه ها و فیلم های فارسی را بدون دریافت هزینه ای، برای ما بسازند و به ما نشان دهند؟ مگر اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران را مسلمانان تشکیل نمی دهند، پس چرا در برنامه ها و فیلم هایشان برای اعتقادات آنها ارزش و اعتباری قائل نیستند؟

ادامه مطلب . . .

***********************************

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی