نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. فروردين 1401 - 8:57
سایه شوم گرانی مصالح بر ساخت و ساز ها بدون شک رکودی را ایجاد می کند که در تابستان امسال باید شاهد نگرانی مستاجران از افزایش قیمت ها بود.

به گزارش پایگاه خبری چهار فصل گرانی مسکن، افزایش نرخ اجاره‌بها، افزایش قیمت مصالح ساختمانی، عدم نظارت بر فعالیت صنوف مرتبط با خرید و فروش مصالح ساختمانی اخبار پر مخاطب رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بود تا دست به دست شدن فاکتور های فروش نجومی شن و ماسه در سال جدید موجی از نگرانی را بین مردم به راه انداخت.

 بی تدبیری از سوی مسئولان در این قضیه بعد از چند روز مصوبه ای گران را به ثبت رساند تا کارخانه داران شن و ماسه بدون اهمیت به این مصوبه باز هم به گران فروشی خود ادامه دهند .

همزمان با افزایش چشمگیر قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد افرادی که در حال ساخت و ساز مسکن بودن دست از کار کشیدند تا این انتظار سازندگان برای نظارت بر بازار مصالح برای مستاجران بدون شک در تابستان آینده گران تمام شود.

از سال 1396 تا کنون هرساله شاهد رشد قیمت مصالح ، کاهش ساخت و سازها و گرانی اجاره بها در کهگیلویه و بویراحمد هستیم تا مصالحی که سهم 60 درصدی ساخت و سازها را دارد عامل اصلی این مشکل مردم باشد.

بدون شک کنترل بازار مصالح ساختمانی تاثیر زیادی بر ساخت و ساز های و کاهش قیمت مسکن و اجاره بها داشته و اگر مسئولان استانی ناظر بر بازار به این موضوع اهمیت ویژه ای می دادند و در رابطه با آن مسئولانه عمل می کردند امروز شاهد خودسرانه عمل کردن واحد ها در مقابل مصوبه ای که مردم آن را گران عنوان می کنند نبودیم.

اگر چه مردم نسبت به تعیین قیمت های مصوب صمت برای شن و ماسه در روزهای گذشته گلایه داشتند اما خودسرانه عمل کردن واحد های تولیدی شن و ماسه کهگیلویه و بویراحمد در گران فروشی در نوع خود نوبرانه بوده و نباید اجازه اختلال در باز استان را به عده ای داد.

این روزها شهروندان امیدوار هستند با اجرای سیاست‌های صحیح از سوی مسئولان استان  در زمینه مسکن، کنترل قیمت مصالح و تغییر و تحولاتی که به بهبود اوضاع منجر خواهد شد شاهد رونق ساخت و سازها باشند تا هم زمینه اشتغال ایجاد شود هم جوانان به فکر ازدواج باشند و هم مستاجران از نگرانی برای چند ماه آینده خارج شوند.

این رسانه در رابطه با گرانی مصالح ساختمانی و عدم کنترل و برخورد با اخلالگران این حوزه این تذکر را گوشزد می کند که عدم نظارت مناسب در فصل بهار گرانی اجاره و قیمت مسکن را در فصل تابستان بدنبال دارد.

 

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی