نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. آبان 1402 - 12:11
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷۴ نفر از این استان ثبت نام خود را برای شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم نهایی کردند.

به گزارش چهارفصل سید جواد هاشمی‌مهر روز پنجشنبه چهارم آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ثبت‌نام نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۷ مهر آغاز و سوم آبان به اتمام رسید، گفت: ۱۷۴ نفر ثبت‌نام خود در انتخابات مجلس را نهایی کردند که‌ چهار نفر خانم هستند.

وی با بیان اینکه در مرحله پیش‌ ثبت‌نام ۴۰۱ نفر در سامانه انتخابات وزارت کشور ثبت‌نام کرده بودند، افزود: از این تعداد ۲۰ نفر خانم بودند اما چهار خانم ثبت نام خود را نهایی کردند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از مجموعه ۱۷۴ نفری که ثبت نام خود را نهایی کردند ۶۵ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، ۶۳ نفر حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی و ۴۶ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت هستند، ضمن اینکه چهار نفر خانمی که ثبت‌نام کردند در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون هستند.

هاشمی مهر تصریح کرد: از این تعداد ۱۷۰ نفر مرد که ۹۸ درصد ثبت‌نام کنندگان را تشکیل می‌دهد و چهار نفر خانم هستند که دو درصد ثبت نام کنندگان هستند.

وی با اشاره به تفکیک میزان تحصیلات ثبت نام کنندگان ادامه داد: ۲۲ نفر از ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی دکترا هستند که ۱۳ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهد، ۸ نفر دارای مدرک حوزوی هستند که پنج درصد را تشکیل می‌دهند، ۱۰ نفر هم دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند که ۶ درصد و ۱۳۴ نفر دارای کارشناسی ارشد هستند که ۷۷ درصد ثبت‌نام کنندگان هستند.

 رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد به سن افراد ثبت نام کننده اشاره و عنوان کرد: متقاضیانی که ۳۰ تا ۳۵ سال هستند ۱۵ نفر،  ۳۵ تا ۴۰ سال ۳۹ نفر، ۴۰ تا ۴۵ سال ۴۱ نفر، ۴۵ تا ۵۰ سال ۱۵ نفر، ۵۰ تا ۵۵ سال ۲۸ نفر، ۵۵ تا ۶۰ سال ۱۷ نفر، ۶۰ تا ۶۵ سال ۱۱ نفر و ۶۵ تا ۷۰ سال ۶ نفر و ۷۰ تا ۷۵ دو نفر هستند.

هاشمی مهر در خصوص کسانی که مشمول ماده ۲۳ می‌شدند و  مسئولیتی داشتند و باید در زمان مقرر استعفا می‌کردند اشاره و تاکید کرد: ۳ نفر در زمانی که تعیین شده بود استعفاء داده بودند.

وی با اشاره به سوابق ایثارگری ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۵۷ نفر ثبت نام کننده سابقه ایثارگری دارند که ۳۳ درصد افراد ثبت نام کننده را تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سوابق شغلی ثبت نام کنندگان و مقایسه آمار این دوره و دوره گذشته گفت: افراد بیکار در این دوره یک نفر ثبت نام کرده که دوره گذشته سه نفر بود، وکلا و قضات این دوره دو نفر بوده که دوره گذشته سه نفر ثبت نام کردند، نمایندگان مجلس دور گذشته سه نفر بودند این دوره نیز سه نفر ثبت نام کردند، پزشک دوره گذشته چهار نفر ثبت نام کرده بودند که در این دوره هم چهار نفر هستند، در این دوره پنج روحانی شرکت کردند که دوره گذشته یک نفر بود، مشاغل آزاد این دوره ۱۲ نفر دوره گذشته یک نفر هستند، اساتید دانشگاه این دوره ۱۴ نفر هستند دوره گذشته ۶ نفر، فرهنگیان ۲۳ نفر دوره گذشته ۱۶ نفر، بازنشسته این دوره ۲۲ نفر دوره گذشته ۶ نفر، سایر مشاغل این دوره ۲۱ نفر دوره گذشته چهار نفر و کارکنان دولت ۶۷ نفر این دوره و ۳۵ نفر در دوره گذشته ثبت نام کردند.

هاشمی مهر با اشاره به تعداد داوطلبین انتخابات مجلس نهم افزود: ۴۸ نفر در این دوره داوطلب انتخابات بودند که دو نفر خانم بودند، در انتخابات دهم ۱۰۸ نفر شرکت کردند که سه نفر خانم بودند، انتخابات مجلس یازدهم ۹۳ نفر شرکت کردند که پنج نفر خانم هستند و مجلس دوازدهم ۱۷۴ نفر شرکت کردند که چهار نفر خانم هستند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ پراکندگی مذهبی همه داوطلبین شیعه اثنی عشیری هستند، اظهارکرد: ۶ نفر از نمایندگان ادوار گذشته و هر سه نفر نماینده فعلی مجلس ثبت نام کردند، ضمن اینکه یک زن و شوهر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون و دو برادر نیز رقیب هم برای شرکت در انتخابات هستند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه زمینه مشارکت بالا در انتخابات فراهم شود، تصریح کرد: شاهد مشارکت همه جناح‌های سیاسی در مرحله ثبت نام نهایی هستیم.

به گزارش ایسنا، هاشمی مهر بیان کرد: جلسه ای با حضور ریش سفیدان برگزار خواهیم کرد و شهرستان بهمئی میزبان اولین نشست فرمانداران در هفته آینده خواهد بود.

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا