نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. بهمن 1396 - 7:36
شهرستان چرام نیز دارای افرادی انقلابی است که علاوه بر اینکه در دهه های 40 و50 فعالیت داشتند،اکنون نیز فعالیت آنها ادامه دارد و برای بقا و سربلندی میهن و انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از چرام؛به دنبال گسترش قیام مردمی، امام قدس سره در پیامی عزم خود را مبنی بر بازگشت به ایران اعلام داشت. بختیار که با حمایت امریکا و به عنوان یک چهره ی ملی قصد مهار انقلاب و خاموش کردن شعله های قیام را داشت، خود را در این امر ناتوان می یابید و می کوشید که با قانونی جلوه دادن دولت خود، قیام مردم را سرکوب کند.

 

مخالفت خود را با بازگشت امام قدس سره اعلام، و دستور بسته شدن فرودگاه های کشور را داد. در پی انتشار این دستور مردم خشمگین، به خیابان ها ریخته  و با تحصن و شعارهای کوبنده دولت بختیار را مخاطب قرار  دادند.

 

 

امام پس از پانزده سال دوری از وطن درمیان استقبال پرشور مردم قدم به خاک این سرزمین گذاشت ، پانزده سالی که به خاطر خروشیدن بر استبداد و طاغوت و به خاطر بر زبان جاری کردن حقیقت به عراق ، ترکیه و  فرانسه تبعید شد .

 

در این ایام بسیاری از افراد در سراسر شهرها و روستا همچنان فعالیت انقلابی داشتند و تا پیروزی انقلاب اسلامی دست از فعالیت برنداشته و مردم را به این راه هدایت می کردند.

http://choram.ir

استان کهگیلویه و بویراحمد نیز که نقش و سهم خوبی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است،دارای فعالانی بوده و هست که اقدامات انقلابی داشتند و برای پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی هرگز دست از فعالیت نکشیدند.

 

در همین راستا شهرستان چرام نیز دارای افرادی انقلابی است که علاوه بر اینکه در دهه های 40 و50 فعالیت داشتند،اکنون نیز فعالیت آنها ادامه دارد و برای بقا و سربلندی میهن و انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

 

بر همین منوال و بمناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به سراغ یکی از فعالان انقلابی اهل چرام رفتیم تا گفت وگویی داشته باشیم.

 

چرام-لطفا خودتان را معرفی کنید؟

مخاطب-سید عبدالوهاب تقوی فرهنگی بازنشسته که در چرام سکونت دارم.

چرام-آیا در سال 1357 فعالیتی در راستای تبلیغ اهداف انقلاب داشتید؟

مخاطب-بله؛با توجه به اینکه اینجانب دانشجوی دانشسرای اهواز و عضو کمیته دانشجویان مبارز بودم،اعلامیه های حضرت امام خمینی(ره) را به طور مخفیانه به شهر چرام میاوردم و بازنویسی می کردم و شبانه در میان منازل و ادارات پخش می کردم و کلیشه های عکس حضرت امام خمینی (ره) را بر روی درب و دیوار ادارات و منازل به تصویر می کشیدم که به خاطر این کار بارها مورد تعقیب نیروهای امنیتی آن زمان قرار گرفتم.

http://choram.ir

چرام-فعالیت های شما در آن زمان چگونه بود و چه فعالیت هایی داشتید؟

مخاطب-با توجه به اینکه بنده در اهواز دانشجو بودم و در جلسات کمیته دانشجویان مبارز و انقلابی اهواز حضور فعال داشتم، به همراه دیگر دانشجویان مبارز به خیابان های اهواز می ریختیم و بر علیه حکومت طاغوت و شاه شعار میدادیم که بعد از مدتی نیروهای امنیتی تیم دانشجویی ما را شناسایی و شبانه به منزل دانشجویی ما که در لشکرآباد اهواز بود، حمله ور شدند و تعدادی از دانشجویان  رو دستگیر و تعدادی دیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

چرام-حال و هوای چرام در آن زمان چگونه بود؟
مخاطب-با توجه به ظلم و ستم حکومت شاهنشاهی مردم شهر چرام همانند سایر شهرهای ایران منتظر انقلابی بزرگ به رهبری امام خمینی(ره) بود تا بساط ظلم را برچیند و به همین خاطر مردم شور و شوق عجیبی برای انقلاب اسلامی داشتند

 

چرام-مرکز تجمع افرادی که فعالیت میکردند، کجا بود؟
مخاطب-چون نیروهای شاهنشاهی کنترل منطقه را در دست داشتند و نیروهای امنیتی در همه منطق حضور داشتند،مکان ثابتی برای فعالیت نداشتیم و به همین خاطر جلسات ما در مکان های متفاوت برگزار میشد.

 

چرام-آیا هنوز فعالیت دارید؟

مخاطب-بعلت مشغله کاری زیاد،مثل سابق فعالیت نداریم ولی سعی میکنیم در برنامه های انقلابی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی حضور فعال داشته باشیم.

 

چرام-سخنتان برای نسل سوم و چهارم چیست؟
مخاطب-با توجه به اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب دردها و سختی ها و بی عدالتی ها و ظلم های قبل از انقلاب را مشاهده و لمس نکرده اند،انتظار داریم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با تمام توان از نظام جمهوری اسلامی ایران ،ولایت و رهبری حمایت کنند و محکم جلوی توطئه دشمنان خارجی و داخلی بایستند و قدر این انقلاب رو بدانند.

http://choram.ir

چرام-آینده انقلاب اسلامی رو چگونه مشاهده میکنید؟

مخاطب-این انقلاب با تمامی انقلاب ها فرق میکند و به نظر بنده این انقلاب دنباله انقلاب پیامبر اکرم (ص) هست که انشاالله این انقلاب زمینه ساز برپایی حکومت آقا امام زمان(عج) خواهد بود.

 

چرام-سخن پایانی؟

مخاطب-به همه جوانان توصیه میکنم قدر این انقلاب را بدانند و فریب دشمان انقلاب را نخورند؛انتظار داریم مردم ایران همیشه پشتوانه و حامی محکمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و رهبری باشند و مسئولین با عملکرد درست خود اعتماد مردم که پشتوانه اصلی نظام هستند،را روز به روز بیشتر و بیشتر کنند.

 

 

این گزارش درحالی است که افراد زیادی در چرام فعالیت داشتند که میطلبد سرمایه های انقلاب را فراموش نکنیم و در مراسمات مختلف همچون22بهمن ماه با شرکت خود نشان دهیم که از انقلاب خودمان حمایت خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا