نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. مهر 1393 - 10:17
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛
دو هزار گاو به جای دو هزار و ۵۰۰ شغل
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرحی سخن گفت که بنیاد مستضعفان آمادگی دارد گاوداری دو هزار راسی در محل احداث سیمان سپو اجرایی نماید تا اینگونه به جای دو هزار و پانصد نفر اشتغالزایی ، دو هزار راس گاو جایگزین شود.
به گزارشچهارفصل،   تقریبا هفت سال پیش بود که  برای دومین بار هیات دولت عدالت محور راهی استان کهگیلویه و بویراحمد می شد تا ضمن بررسی  مصوبات دور اول ، راهکاری برای  برون رفت استان از محرومیت  بیاندیشد و با همفکری مسوولین استانی درمانی برای زخم های کهنه محرومیت و فقر در این استان پیدا نمایند
 
از آن روزها سال ها گذشت اما مردم محروم کهگیلویه هر روز را به امید  خدا و به آرزوی  ابری شدن  آسمانشان از دود  روشن شدن کارخانه سیمان سپو  آغاز می کنند تا شاهد باشند که  بهار سبز مسوولین  برای بهبود وضعیت اشتغال  در این شهرستان  ثمری داشته باشد و از این طریق لقمه ای نان حلال بر سر سفره هایشان ببرند. 
 
وعده ای که  کلنگ آن  با حضور  هیات دولت و جمع زیادی از مسئولان ارشد این استان به زمین خورد. 
 
اما بعد از گذشت هفت سال  ازاین رویای نافرجام  اب پاکی را استاندار بومی استان بر دست های پینه بسته و زخم داشته مردم کهگیلویه ریخت و  از نداشتن طرح توجیهی و اقتصادی کارخانه سیمان سپو سخن گفت و ادامه فعالیت پروژه را منتفی اعلام کرد تا دیگر زنان و مردان ، کودکان و جوانان ، دختران و پسران کهگیلویه ای امیدی به ابری شدن اسمان شهرشان نداشته باشند و خواب های رویایی خویش را سراب تلقی نمایند.
 
طرحی که به گفته مدیر کل صنایع و معادن استان قرار بود با آخرین فنآوری روز دنیا   با ۳۵۰ میلیارد ریال و اعتباری ارزی ۲۳ میلیون یورو و در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار ساخته شود و  بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.
 

اما رویاهای سبز جوانان و پیران کهگیلویه ای در بازدید آقای استاندار از وضعیت اقتصادی و طرح های عمرانی کهگیلویه رنگ خزان گرفت تا دوباره سر در گریبان ندای چه کنم چه کنم را فریاد بزنند و به دنبال راهی دیگر باشند.

 

موسی خادمی در حالی بعد از هفت سال طرح سیمان سپو را دارای توجیه اقتصادی نمی داند که این پروژه تا کنون حداقل سیزده میلیارد از بانک های ملی و صادرات استان و بانک مرکزی برای احداث آن تسهیلات دریافت کرده است و بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی که بارها از راه اندازی این کارخانه و شروع به کار پروژه سخن گفته بود نیز نتوانست راه به جایی ببرد و این وعده خویش را باید باطل تلقی نماید تا دیگر حرفی برای گفتن در این زمینه نداشته باشد و نتواند وعده توسعه شهرستان را به واسطه راه اندازی کارخانه سیمان سپو به موکلین خود بدهد.

 

نهایتاً سرنخ کلاف سردرگم پروژه‌ سیمان دهدشت کشیده و مهر تعطیلی بر آن زده شد و فرصت‌های شغلی آن از دست رفت تا جوانان این شهر آرزو بر دل بمانند.
 
 
این بار استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرحی سخن گفت که بنیاد مستضعفان  آمادگی دارد گاوداری دو هزار راسی در این مکان اجرایی نماید تا اینگونه به جای دو هزار و پانصد نفر اشتغالزایی ، دو هزار راس گاو جایگزین شود و راه توسعه شهرستان با سرعت بیشتری ادامه یابد.
 
 
حال جای این سوال باقی می ماند که آقای استاندار به نظر شما دو هزار راس گاو بهتر است یا دو هزار و پانصد نفر اشتغالزایی. چرا باید همیشه به دنبال پاک کردن صورت مساله باشیم چرا به دنبال پیدا کردن راهکار منطقی برای حل مشکل پروژه نیستید.
 
 
البته این موضوع مربوط به مدیران ارشد استانی تنها نیست چرا که اگر به مکانیکی های شهر هم برای تعمیر خودرویتان مراجعه کنید اولین راهی که پیشنهاد می دهند تغییر قطعه است و این راه درمان در استان ما یک فرهنگ شده است که این بار در مسوولین ارشد استانی خود را نشان داده است .
 
منبع:روزنامه امید مردم
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی