نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. تير 1394 - 12:08
و هرچند فرزندان این سرزمین، در انشگاه های معتبر کشور و بخش عظیمی از آنان هم در دانشگاههای استان تحصیل کرده اند و در جاهای مختلف کشور عزیزمان در حال خدمت به نظام مقدس ایران اسلامی هستند، با توجه به میزان شناخت و آگاهی این مردم از آسیب ها و ایرادهای ماهواره با معضلی همچون ماهواره مواجه نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، به شهر پاکی(شهر بدون ماهواره) در استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره خواهیم کرد که پس از بازدید خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی از این شهر علاوه بر بررسی میدانی و همه جانبه این شهر، ویژگی منحصر به فردی مشاهده شد که در کنار دیگر ویژگی های برجسته وممتازی همچون زیبایی، سرسبزی، جاذبه های گردشگری وطبیعت کم نظیرش چشم هربیننده ای را به سوی خود خیره میکند.

 

به گراش این پایگاه خبری تحلیلی امروزه با گسترش تکنولوژی، وسیله های ارتباطی همچون ماهواره نقش قابل توجهی در انتقال اطلاعات و پیام های تصویری به عهده دارد. این پیام ها از طریق امواج ماهواره ای به طور یکسان، همزمان و بدون محدودیت در اختیار گیرنده ها قرار گرفته و سپس وارد حریم خانواده و پس از آن وارد جامعه می شود.

 

 برخي از جامعه شناسان و كارشناسان فرهنگي با توجه به برنامه هاي تخريبي و نابهنجاري ماهواره برآن شدند تا براي مصونيت جامعه انساني، به ويژه نهاد خانواده چاره انديشي كنند زیرا تاثير برنامه‌هاي اين ابزار قدرتمند بر افكار عمومي و عملكرد آن را به ويژه از نظر تربيتي و جامعه پذيري نبايد از نظر دور داشت.

 

بر همین اساس تماشاي ماهواره ها، نشان دهنده علاقه كمتر به مطالعه است و فرد را تنبل و از نظر رواني، منفعل بار مي آورد، فعاليت ذهني را كند و روح انسان را تسخیر مي كند ه نتیجه ای جز تنبلی جامعه و با وجود برنامه های خاص پیری جامعه هیچ چیز دیگری به باتر نخواهد آورد.

 

امروز دشمن از طریق گیرنده شبکه های ماهواره ای ،بدون دردسر وارد خانه های مردم می شود و از طریق برنامه های به ظاهر بی خطر، بنیان خانواده ها را هدف گرفته است.

 

این دشمنان  پیام را به طور مستقیم به خانواده ها نمی دهند و این کار از طریق فیلم ،سریال شبکه های آموزشی آشپزی ،خیاطی و شبکه های تلفن همراه انجام می شود و خانواده ی ایرانی را از درون پوچ کنند و هدفشان این است که زن مسلمان ایرانی الگوی خود را زن غربی قرار دهد الگویی که کوچکترین نشانه ای از اهل بیت نباشد.

 

این واقعیت بر هیچ کس پوشیده نیست که ماهواره، این وسیله ارتباط جمعی، امروزه برسفره پشت بام های بسیاری از منازل در کشور اسلامی ایران حضور داشته و تغدیه ناسالمی را به درون خانه ها و برای مردم ما تهیه می کند واین کار توسط دشمنان با بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان اصالت خانواده های ایرانی را هدف قرار داده اند زیرا به این نتیجه رسیده اند که اگر بنیان خانواده در ایران فروپاشی شود می توانند به اهداف خود دست یابند.

 

 امروزه رشد فزاینده ی آمار طلاق، فساد، فرار دختران، عشق های دروغین، ازدواج های سفید، بی بندوباری و حتی آمار خودکشی مؤید حضور تکنولوژای به نام رسانه به خصوص ماهواره است.

 

جذابیت کاذب برخی برنامه های ماهواره باعث شده که خانواده ها بویژه نسل جوان به سوی فیلم، سریال، مسابقات یا برنامه های پرکشش، اما کاذب ماهواره ای جذب که خود یک تهاجم فرهنگی است.

 

 

امروزه نقطه به نقطه کشورایران با این مشکل مواجه می شود زیرا گستردگی امکانات و وسایل ارتباطی، گسترش امکان استفاده از شبکه های مجازی، پیش رفت تکنولوژی و صادر کردن آن به تمام نقاط دنیا باعث شده که مردم کشورهای جهان سوم وبویژه کشورهای اسلامی بدون توجه به باطن برنامه ها، اهداف و پشت پرده تکنولوژی های غربی از آن استفاده کرده  وخود و خانواده را پذیرای فرهنگ بیگانه ای می کنند که چیزی جز تباهی خانواده و دورشدن لحظه به لحظه افراد در این خانواده ها را ندارد.

 

در این گزارش به شهر مارگون از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه وبویراحمد و ویژّگی منحصر به فردش که آن را تبدیل به ی شهر پاک کرده است اشاره می کنیم.

 

شهری با شش هزار نفر جمعیت اما فضای فرهنگی ایرانی-اسلامی مناسبی که دارد ما رابر این داشت تادر این ماه مبارک گزارش میدانی ویژه چهار فصل را به آن اختصاص دهیم. و در ماه ضیافت الهی  به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

در این بین هم گفت وگویی با امام جمعه شهر مارگون حجت الاسلام خواجه پور داشتیم که شرح آن در ذیل آمده است:

 

امام جمعه هر مارگون ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی اینکه همه ما در این ماه بتوانیم به نیایش حقیقی بپردازیم اظهار داشت: مشکل ماهواره در بین این مردم پاک دل و صاف دل وجود ندارد و پشت بام های این شهر همه پاک از این معظل اجتماعی است.

 

حجتالاسلام والمسلمین خواجه پور در رابطه با فضای فرهنگی شهر مارگون خاطرنشان کرد: جو فرهنگی و فضای رسانه ای و الکترونیکی حاکم بر این شهر بسیار مطلوب وفضای  فرهنگی مناسبی در این شهر حاکم است که امیدوارم همه ما بتوانیم در ماه خدا، به نیایش وتضرع در برابر در شأن این ماه بپردازیم و به بهترین نحو از این فرصت عظیم خودسازی استفاده کنیم.

 

وی با توجه به آسیب های بسیار زیاد رسانه های مختلف مخصوصا ماهواره در عصر الکترونیک و انفجار اطلاعات عنوان کرد: ما در این شهر با مشکلی مثل ماهواره مواجه نیستیم و این معضل اجتماعی و فرهنگی بحمدلله در اینجا وجود ندارد.

 

 

خواجه پور باتوجه به وجود جوانان تحصیل کرده و قشرهای مختلف آگاه به رسانه در این شهر اظهار داشت : مردم پاک دل و صاف دل مارگون، مردمی مسلمان و شیعه هایی بابصیرت، فهم و درک بالاهستند و هرچند فرزندان این سرزمین، در انشگاه های معتبر کشور و بخش عظیمی از آنان هم در دانشگاههای استان تحصیل کرده اند و در جاهای مختلف کشور عزیزمان در حال خدمت به نظام مقدس ایران اسلامی هستند، با توجه به میزان شناخت و آگاهی این مردم از آسیب ها و ایرادهای ماهواره با معضلی همچون ماهواره مواجه نیستیم.

انتهای پیام/م.ن

تصاویر تکمیلی: 
شهر پاک,chaharfasl.ir
شهر پاک,chaharfasl.ir
شهر پاک,chaharfasl.ir
شهر پاک,chaharfasl.ir

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی