نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. آبان 1394 - 0:40
امروز مارگون، روستای بی بی خاتونین(س) و تعداد زیادی از روستاهای آن آرام نداشته و مردم این دیار در فراق بهترین بندگان خدا می‎سوخته و عاشقانه برای حکایت تنهایی حسین (ع) مرثیه غم‎انگیز دلتنگی سر می‎دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در بخش مارگون باحضور پرشور مردم شهر مارگون وروستاهای اطراف  در جوار مرقد مطهر امامزاده بی بی خاتونین(س) برگزار شد

عزاداری

میدان مرکزی امام زادگان بی بی خاتونین(س) و تپه  های مجاور آن مملو از زنان و مردانی بود که برای عزدارای حسینی برسینه خود می کوبیدند.

عاشورا

امروز مارگون، روستای بی بی خاتونین(س) و تعداد زیادی از روستاهای آن آرام نداشته و مردم این دیار در فراق بهترین بندگان خدا میسوخته  و عاشقانه برای حکایت تنهایی حسین (ع) مرثیه غمانگیز دلتنگی سر میدادند.

 

دسته جات و هیات های مذهبی با حضور در جوار مرقد مطهر امامزاده گان بی بی خاتونین(س) به عزاداری ایام حزن انگیز شهادت سومین امام شیعیان و 72 تن از یاران وفادار ایشان به عزاداری پرداختند .


صدای ضجه زنان و اشک های مادران بهمراه سینه زنی جوانان حال و هوای خاصی به این مراسم بخشیده بود.

 

هیئات مذهبی و مردم عزادارروستای بی بی خاتونین (س) پس از برگزاری مراسم عزاداری در جوار مرقد امام زادگان ظهر امروز شور و شعور حسینی را در هم آمیختند و نماز باشکوه ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان اقامه کردند .

ظهر عاشورا

انتهای یپام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا