نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. بهمن 1396 - 9:34
بعد از چند بار انعکاس خبر عدم بهره برداری از مسجد شهرک مسکن مهر لیکک توسط خبرنگار آوای ماغر و به دراز کشیدن این پروژه، سرانجام شامگاه امروز این مسجد به بهره افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛پیگیری های خبرنگار ما در انعکاس خبر "عدم بهره برداری از مسجد شهرک مسکن مهر لیکک" و به درازا کشیدن این پروژه نتیجه داد.

مراسم افتتاحیه این مسجد همزمان با سالروز ولایت حضرت زینب(س)، همزمان با اذان مغرب امروز و با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت امام جمعه شهرستان برگزار شد.

فرماندار، امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی، مسئولان ادارات اوقاف و امور خیریه، تبلیغات و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی و جمعی از اهالی شهرک در این مراسم حضور داشتند.

سجاد خندان به نمایندگی از هیئت امنای مسجد امام صادق(ع) شهرک مسکن مهر از همه کسانی که در راه اندازی این مسجد تلاش کردند، تقدیر و تشکر کرد.

خندان در ادامه با تاسی از احدایث ائمه و پیامبر اکرم(ص)، نقش  مسجد در جوامع اسلامی را برای حل مشکلات  در کنار انجام اعمال عبادی، مهم و تعیین کننده عنوان کرد.

این عضو هیئت امنای مسجد شهرک مسکن مهر لیکک خاطرنشان کرد: پروژه ساخت مسجد ما از سال 88 آغاز شد که طبق برنامه زمان بندی باید درسال 92به بهره برداری می رسید اما به دلیل بی مهری مسئولان و عده ای از خود مردم تا امروز به طول انجامید.

خندان افزود:تلاشی که انسان برای آباد کردن مسجد می کند در دنیا و آخرت نتیجه آن را می بیند.

وی با تقدیر از حضور مسئولان شهرستان بهمئی در مراسم افتتاحیه این مسجد، گفت: هر چند این مکان افتتاح شده است اما مشکلاتی مانند نبود حیاط و دیوارکشی ، نبود آب و درب سرویس بهداشتی و  همچنین کمبود امکانات جانبی در مسجد وجود دارد که انتظار داریم مردم و مسئولان در این راستا به ما کمک کنند.

امام جمعه شهر لیکک در این مراسم با اشاره به برکات ارتباط با مسجد، گفت: وقتی مردم به مسجد رو کنند از برکات و ثمرات آن بهره مند می شوند.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه خیلی از نعمت ها با محوریت مسجد بر بندگان نازل می شوند، افزود: واقعیت این است که الان قبله ما بانک است، مسجد نیست ؛اگر معنوی و مسجد محور باشیم خیلی از مشکلات ما حل می شود.

افروغی گفت: اگر صندوق های قرض الحسنه مساجد راه اندازی شود، مشکلات اقتصادی به حداقل می رسد و زندگی و حیات معنوی ما مسجد محور می شود.

امام جمعه شهر لیکک با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س)، افزود:گاهی در مورد شخصی جمله ها می گوییم و برای معارفه وی کافی نیست اما امام معصوم در یک حدیث حضرت زینب را معرفی کرد که همین یک حدیث برای معارفه این شخصیت والا کافیست.

افروغی گفت: امام سجاد(ع) در خصوص شان عمه خود حضرت زینب(س) می‌فرمایند: "عمه جان شما عالمه‌ای هستید که نزد کسی درس نخواندید و پیش کسی تفهیم نشدید؛ این عبارت امام سجاد(ع) اشاره به علم لدنی ایشان دارد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) پیامبر عاشورا بود، گفت: برای شناخت حضرت زینب کبری باید خطبه آنحضرت در مورد کربلا را مطالعه کنیم.

افروغی با تشریح تفاوت های حیا و کم رویی و تاکید بر اینکه حیا به معنای ایستادن و زنده بودن است، خاطرنشان کرد: عفت محصول حیاست، امکان ندارد کسی هم بی حیا باشد و هم عفیف باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی در این مراسم با اشاره به اینکه در تمامی مساجد شهرستان کانون فرهنگی زیر نظر این اداره وجود دارد، گفت: انتظار داریم هیئت امنای مساجد مکانی مناسب برای نگهداری از اموال کانون در اختیار مسئولان کانون ها بگذارند تا از آنها استفاده بهینه شود.

علی داد خوبی زاده در پایان  افزود: کانون های فرهنگی ما برنامه های خوبی برای غنی سازی اوقات فراغت به خصوص در ایام تابستان دارند که با شناختی که از مردم شهرک مسکن مهر دارم، پیش بینی می شود از این برنامه ها استفاده خوبی کنند.

تصاویر بیشتر:

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی