نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. آذر 1396 - 10:48
با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت؛
آغاز اجرای پروژه کنترل و پخش سیلاب های فصلی بهمئی+تصاویر و جزئیات
پروژه کنترل و پخش سیلاب منطقه پشت تاوه بهمئی با هدف کاهش خسارت سیلاب و تغذیه مصنوعی سفره های آب، آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ پروژه کنترل و پخش سیلاب منطقه پشت تاوه بهمئی صبح امروز با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی آغاز شد.

این پروژه که در ۳ كيلومتري شهر ليكك(مركز شهرستان بهمئي) قرار دارد، با هدف کاهش خسارت سیلاب، حفظ منابع طبیعی و ذخیره سازی آب شروع شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد  در بازدید از این پروژه با اشاره به اهمیت بالای پروژه های آبخیزداری در بهمئی، گفت: ۲۲ ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات ملي اختصاص به این پروژه يافت .

عزت اله بهشتی تصریح کرد: این پروژه آبخیزداری در زميني به مساحت ۱۷ هكتار با احداث ۶ منبع و حوضچه آبي مصنوعی اجرایی می شود.

وی گفت:جلوگیری از تخریب اراضی پایین دست، به خصوص حاشیه رودخانه ها از دیگر اهداف اجرای این پروژه است که حجم عملیات خاکبرداری آن 130هزار متر مکعب خاکی و  6هزار متر مکعب بنایی می باشد.

بهشتی خاطرنشان کرد: بعد از اجرای پروژه 6 بند خاکی و یک بند بنایی با ارتفاع 3 متر در مسیر سیلاب های فصلی دشت پشت تاوه قرار می گیرد.

وی افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر کنترل سیلاب در منطقه پشت تاوه بهمئی، سالانه 1.68میلیون متر مکعب آب  سفره های زیر زمینی شهرستان تغذیه مصنوعی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بایان اینکه تمامی مراحل اجرایی طرح های واگذاری شده از جانب کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان نظارت و ارزیابی می شود، گفت: کنترل و مهار سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره آب زیرزمینی به خصوص سفره چاه های آب شرب شهر لیکک و آب باغات قلات و کندیده از مهم ترین اهداف اجرای طرح است.

بهشتی در پایان گفت: با توجه به اهمیت بالای پروژه تلاش می کنیم تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی