نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. اسفند 1396 - 15:15
طرح بازرسی اموال مسئولان و بازگرداندن اموال نامشروع آنها، عیار مناسبی برای سنجش دغدغه مندی نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در راستای مبارزه با فساد و زیاده خواهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛رای و نظر نمایندگان محترم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، ماهیت آنها را نسبت به دغدغه مبارزه با فساد و زیاده خواهی برخی مسئولین و شفافیت مسائل اقتصادی آنان  نمایان میکند.

بنابراین لازم است شفافیت و صراحت رای در نظر آقایان تاجگردون، زارع و هاشمی، نسبت به طرح اعاده اموال نا‌مشروع مسئولان وجود داشته باشد.

بی شک سرچشمۀ خیلی از مصیبت هایی که ملت‌ها می‌‏کشند و منشأ اصلی زایش طبقات مرفه جدید، این است که متصدیان امورشان از طبقه   اشراف، مرفهین بی درد و سرمایه داران بیگانه  با آلام و نداری های مستضعفین باشند.

لذا به نظر می رسد با توجه به اینکه تبدیل این طرح به قانون و اجرای آن، مانع مهمی در مقابل افزایش فساد و تبعیضات ناروا و  زیاده خواهی حریصانه  در حاکمیت می‌شود و همچنین یکی از مهمترین مطالبات مردم، یعنی همان مبارزه جدی و اصولی با فساد در میان تصمیم گیران ومسئولان حکومت را تا حدود زیادی تآمین می کند، اهمیت و ضرورت و اضطرار تصویب این طرح را در فوری ترین زمان و با قاطعیت تمام نشان می دهد.

باتوجه به اصل چهل و نهم قانون اساسی که مقرر داشته "حکومت اسلامی موظف است ثروت های غیرمشروع را گرفته و به صاحب حق برگرداند و درصورت معلوم نبودن صاحب حق از میان ملت، به بیت المال بدهد،بر اساس این طرح( اعاده اموال نامشروع مسئولان)، اموال مسئولانی که از طریق رانت یا امتیاز ویژه و یا به‌واسطه پست و مقام آنها به دست آمده از آنها پس گرفته می‌شود و در نهایت این اموال که از راه نا‌مشروع به دست آمده به ‌نفع مستضعفان مصادره می‌شود.

حال وقت آن رسیده است که ماهیت نمایندگان محترم مشخص شود، چراکه مخالفت و یا عدم صراحت در حمایت تصویب این طرح، نشان دهنده  موافقت آن جنابان با استمرار چنین روندی  و نهادینه شدن بیش از پیش فساد در دستگاه ها و نهادها می باشد.

آقایان نماینده باید موضع صریح و بی پرده  خویش را در مورد موافقت و یا مخالفت با این طرح اعلام کنند.

لازم به ذکر است که اعلام موافقت با این طرح و مطالبه  حقیقی و متناسب با مجلس جمهوری اسلامی آن است که آقایان زارعی، تاجگردون و هاشمی پور هم در صحن مجلس، هم درمصاحبه ها و هم در حوزه استحفاظی خویش، با قاطعیت موافقتشان را با این طرح اعلام کنند، زیرا که این موضوع از اهمیتی بسیار در میان ملت برخوردار است و اکتفا به موافقت صِرف و امضای طرح یادشده نمی تواند نمایندگان را از انجام رسالت تبیین و معرفی مخالفان طرح بازدارد.

یادداشت از: عباس مشیری- کارشناس حقوق و فعال اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی