نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. بهمن 1396 - 11:06
گلخانه داران مجتمع گلخانه ای قلات بهمئی با اشاره به گرانی گازوئیل و بازدهی پایین کار با شرایط موجود، خواهان گازرسانی به این مجتمع هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ مجتمع گلخانه ای قلات بهمئی سالها با 22 قطعه زمین آماده برای احداث گلخانه به حال خود رها شده بود تا اینکه از ابتدای سال 96 جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی با همکاری بانک کشاورزی شعبه لیکک اقدام به اعطای تسهیلات برای احداث دو واحد گلخانه صیفی و سبزی دراین مجتمع کردند.

دو جوان کارآفرین بهمئی با قصد درآمد زایی و کارآفرینی نزدیک به 10 میلیارد ریال تسهیلات دریافت و در کمتر از سه ماه گلخانه ها را احداث کردند.

حال با گذشت چند ماه از بهره بردای از این دو واحد گلخانه، گلخانه داران از عدم گازکشی شهری مجتمع گلخانه ای قلات و هزینه های کمرشکن خرید گازوئیل گلایه دارند.

مجید بهمئی، کارآفرین صاحب یکی از این واحد های گلخانه ای با اشاره به اینکه در یک دوره دو ماهه نزدیک به 14میلیون تومان هزینه کردم، گفت: در این مدت بنده تنها 1میلیون و 750هزار تومان فروش داشتم که کفاف خرید گازوئیل برای سوخت گلخانه را هم نمی کند.

بهمئی خاطرنشان کرد:در صورتی که وضع به همین صورت پیش رود و مجتمع گلخانه ای قلات گازرسانی نشود، فکر نکم ما بتوانیم بیش از یکسال دوام بیاوریم.

وی با بیان اینکه برای گاز رسانی به این مجتمع و روستاهای اطراف کمتر از سه کیلومتر خط لوله نیاز است، گفت: اگر مسئولان شهرستان همت کنند و گاز حوزه پاگچی را از سرلیکک وصل کنند، در کنار گازرسانی به مجتمع گلخانه ای قلات، چند روستا و کارخانه های سنگ شکن شهر هم از نعمت گاز شهری بهره مند می شوند.

اله یار راغپور دیگر کارآفرین این مجتمع گلخانه ای با بیان اینکه، در هر یک از مجموعه ها هفت نفر کار می کنند، گفت: اگر مجتمع ما با مشکل مواجه شود، این کارگرها بیکار می شوند و خانواده آنها با مشکلات اقتصادی شدید مواجه می شوند.

راغپور ادامه داد: مدیرکل سابق جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه این واحد های گلخانه ای با اشاره به اینکه سرنوشت گلخانه های شهرستان بهمئی به موفقیت ما دو جوان کارآفرین وابسته است، قول داد که مسئولان از شهرستان تا استان مشکلات سد راه مجتمع را برطرف کنند.

وی گفت: محصولات ما به دلیل کمبود گازوئیل و سرمای شدید با افت کمیت و کیفیت مواجه هستند و با شرایط موجود بنده به جای اینکه اول صبح به فکر کار باشم، تنها فکر و ذکرم تامین گازویئل است که هر لیتر آن برای ما 600 تومان محاسبه می شود.

راغپور تصریح کرد:خواسته اصلی ما این است که مجتمع گلخانه ای قلات بهمئی در اسرع وقت گازرسانی شود.

در ادامه می توانید کلیپی از وضعیت این دو واحد گلخانه ای و بیان مشکلات گلخانه داران مشاهده و دریافت کنید:

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی