نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. آبان 1393 - 13:25
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه ياسوج ضمن ابراز نگراني از سياسي شدن فضاي اين دانشگاه، از دخالت بي‌‌جاي يكي از نمايندگان مجلس استان در عزل و نصب‌ها و امور دانشگاه اظهار تاسف كرد.

به گزارش چهارفصل، محمد عبدالحسيني در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاري دانشجو" در ياسوج،‌ با اشاره به سياسي شدن فضاي دانشگاه ياسوج طي مدت اخير گفت: تاكيد رهبر معظم انقلاب بر توجه به توليد علم و پرهيز از سياست زدگي در دانشگاه‌ها بوده و رئيس جمهور نيز بر جلوگيري از ورود احزاب سياسي به فضاي دانشگاه تاكيد دارد؛ اما متاسفانه در دانشگاه ياسوج شاهد مسايلي بر خلاف منويات رهبري و نظرات رئيس‌جمهور هستيم.

 

وي افزود: چند سالي است كه برخي سياست زدگي‌ها در دانشگاه ياسوج، جامعه دانشگاهي را اذيت و آزار مي‌دهد كه سر منشا بسياري از اين مسايل بيرون از محيط دانشگاه است.

 

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه ياسوج به برجسته شدن نام اين دانشگاه در رسانه‌هاي خبري استان اشاره كرد و گفت: مدتي است كه تيتر اول بسياري از رسانه‌هاي مكتوب، سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي استان حول دانشگاه ياسوج مي‌چرخد، كه نوع و حيطه اين خبرها به اين دليل براي جامعه دانشگاهي نگران كننده است كه به جاي اينكه خبرهاي علمي و فرهنگي مورد تاكيد رهبري در اين دانشگاه برجسته شود، حواشي سياسي و آزار دهنده برجسته و منتشر مي‌شوند.

 

عبدالحسيني به چرايي اين اتفاق پرداخت و تصريح كرد: سياسيون و جريانات سياسي استان بر دانشگاه ياسوج متمركز شده‌اند و به دنبال رسيدن به مقاصد خود در اين مركز علمي و دانشگاهي مي‌باشند كه متاسفانه در راس اين جريان، يكي از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي است.

 

وی به تاكيد روساي دانشگاه بر دوري كردن از حواشي سياسي اشاره كرد و گفت: هر چند تاكيد روساي قديم و جديد دانشگاه بر دور بودن از حاشيه سازي‌هاي سياسي بود؛ اما وقتي بود و نبود رئيس دانشگاه در دست نماينده مجلس باشد، رئيس دانشگاه استقلال هويتي از خود ندارد و نمي‌تواند از برخي حواشي جلوگيري كند.

 

اين فعال دانشجويي به تمركز بي حد و حصر اين نماينده مجلس در موضوع رياست دانشگاه ياسوج اشاره كرد و گفت: سوال ما اين است كه كجاي قانون اساسي وظيفه نماينده را دخالت در عزل و نصب رئيس دانشگاه مي‌داند كه اين نماينده در دانشگاه به معرفي گزينه‌هاي مورد نظر خود براي تصدي رياست دانشگاه ياسوج مي‌پردازد.

 

عبدالحسيني افزود: اگر بحث نظارت و نقد دانشگاه از سوي نماينده مجلس باشد،‌ اشكالي ندارد؛ اما چرا به جاي اين كار به دخالت در امور دانشگاه مي‌پردازد؟

 

وي نمايندگان قوه مقننه را به حركت در چهارچوب قانون توصيه كرد و گفت: وظيفه نماينده دخالت در عزل و نصب‌ها و تصدي رياست دانشگاه نيست و از نمايندگان مجلس قانون گزار مي‌خواهيم كه با تاسي از قانون از دخالت در عزل  نصب‌هاي دانشگاه و بردن اين مركز علمي به سمت حواشي پرهيز كنند.

 

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه ياسوج تصريح كرد:  خدمت اين شخص و همه خادمين واقعي اين نظام عرض مي‌كنيم ما بسيجيان، با بصيرت كامل و كافي از اقدامات سياسيون، خواستار اين هستيم كه بر نگاه قومي و قبيله‌اي سياسي خاص خط بطلان بكشيم و با اصلي و فرعي كردن موضوعات، براي بهبود وضعيت استان و در راس آن دانشگاه كوشا باشيم.

 

عبدالحسيني خطاب به نمايندگان مجلس و جريانات سياسي اصلاح طلب و اصولگرا بیان داشت: تداوم جريانات قومي و قبيله‌اي سياسي دراستان و دانشگاه بر پيكره دانشگاه ضربه وارد مي‌كند كه به تبع آن بر توسعه و پيشرفت استان لطمات جبران ناپذيري وارد مي‌شود.

 

وی افزود: از نظر ما همه اين جريانات محكوم بوده و از دانشگاهيان استان خواستاريم با پرهيز از اين سياست بازي‌ها، براي تحقق آرمان‌هاي امام و خواسته‌هاي رهبر معظم انقلاب به صورت عملي و نه شعاري تلاش كنيم و به مرحله ظهور برسانيم.

 

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه ياسوج به لزوم حاكم شدن نگاه انقلابي بر بدنه وزارت علوم تاكيد كرد وگفت: اگر وزارت علوم و در راس آن وزير علوم انقلابي باشد كه در اين جريانات هضم نشود، به تبع آن رئيس دانشگاه نيز انساني انقلابي خواهد بود و سياست بازي‌ها از دانشگاه‌ها رخت بر مي‌بندد.
 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی