نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. مهر 1393 - 8:16
دبير سابق انجمن اسلامي مستقل دانشگاه ياسوج
دبير سابق انجمن اسلامي مستقل دانشگاه ياسوج
جريان دانشجويي بعد از جدا شدن از روحانیت دچار انحراف شد
دبير سابق انجمن اسلامي مستقل دانشگاه ياسوج با اشاره به توهين‌هاي اخير به روحانيت در دانشگاه آزاد ياسوج گفت: متاسفانه در برهه‌اي از تاريخ چون برخی دانشجویان خود را روشنفکر مي‌دانستند و روحانیت را متحجر، جنبش دانشجويي دچار فرقه‌هايي شد.

به گزارشچهارفصل، سيد سعيد هاشمي، دبير سابق انجمن اسلامي مستقل دانشگاه ياسوج در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاري دانشجو" در ياسوج،‌ با اشاره به توهين اخير يكي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد ياسوج به روحانيت،‌ گفت: این دانشجوی عزیز که حرف‌های ملی مآبانه‌ای را نثار این جلسه کرد، بهتر است قبل از حرف زدن کمی فکر کند، فكرش را هضم و بعد خروجی‌اش را  بيان كند.

وي به بررسي تاريخي تز جدايي روحانيت از بدنه جامعه و سياست پرداخت و گفت: تز روشنفکری دکتر مصدق، جو بی‌اعتمادی را وارد کشور کرده بود و با اشتباهي استراتژیک مسیرش را از آسفالت به خاکی تغییر داد.

 

دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه ياسوج افزود: در نامه‌ آیت‌الله کاشانی به مصدق پندی پدرگونه آمد و گفت که من می‌ترسم با این وضعی که شما دارید، علیه شما کودتا کنند و مشکلی بوجود آورند که دکتر مصدق به این حرف بها نداد و در آخر خودش به خودش سیلی زد و راهش را از راه روحانيت جدا كرد و اين شد كه از وقتی آیت‌الله کاشانی را خانه نشین کرد، خود را از مردم جدا کرد كه نشان دهنده گرایش مردم به سمت روحانیت و دیانت است.

 

هاشمی ادامه داد: حضرت امام (ره) نيز اسلام منهاي روحانيت را اسلام مهناي محتوا دانستند و شاهد بوديم كه مصدق خود را از اين محتوا به دور كرد و ضربه سنگيني خورد.

 

وی به حركت و پويايي جريان دانشجويي در مقاطعي از تاريخ اشاره كرد و گفت: جریان دانشجویی از وقتی منحرف شد که خودش را از روحانیت جدا کرد و دچار انحراف شد.

 

وي افزود: مگر می‌شود خیزش دانشجویی که بخاطر اقامه نماز شروع شد، یک دفعه به اردوگاه مارکسیستي تبديل شود؟

 

هاشمي ادامه داد: متاسفانه در برهه‌اي از تاريخ چون برخی دانشجویان خود را روشنفکر مي‌دانستند و روحانیت را متحجر، جنبش دانشجويي دچار فرقه‌هايي شد و حتي جاهايي منجر به متلاشي شدن جنبش دانشجويي شد.

 

وی تصريح كرد: مسئولان دانشگاهي با دقت مواظب رسوخ اين تفكر خطرناك در بدنه دانشگاه باشند كه در صورت گسترش آن، پيش از همه گريبان خودشان را خواهد گرفت.

 

 انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی