نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. اسفند 1396 - 19:54
رئیس کمیته امداد امام خمینی ممبی با تشریح عملکرد این نهاد در سال 96، از اجرای 163 طرح با اعتبار بیش از 26میلیارد ریال و اشتغالزایی 163 نفر در ممبی خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی ممبی در گفت و گو با خبرنگار آوای ماغر به تشریح عملکرد این نهاد در سال 96 پرداخت.

محمدعلی شجاعی با اشاره به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی،زتولید و اشتغال گفت :مهمترین نکته ای که کمیته امداد در یکسال گذشته به آن توجه و طرح های این نهاد درمسیر آن اجرایی می شد، مقوله اقتصاد مقاومتی، تولیدو اشتغال و به تبع آن اجرای فرامین مقام معظم رهبری دراین راستا بود.

سال 96 سال شکوفایی اشتغال درممبی

شجاعی تصریح کرد: ما با عزمی جهادی، تلاش و کمک گرفتن از همه ظرفیت ها و حمایت شبانه روزی مدیران ارشد استانی امداد و مرکز در سال ۹۶ شاهد دوران طلائی اشتغالزایی در بخش ممبی  بودیم.

وی افزود: راه اندازی ۱۶۳طرح اشتغال زایی درحوزه دامپروری، خدماتی و آموزش ۱۹۰ نفر مهارت آموز در رشته های  فنی و حرفه ای و ترویجی از دستاوردهای این نهاد در طول سال 96 می باشد.

 شجاعی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ بیش از ۱۶۳ طرح دامپروری، صنفی و صنعتی با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال تسهیلات خود اشتغالی به متقاضیان پرداخت شد که به ۱۰۹ نفر از تسهیلات بانکی و ۵۴ نفر از مددجویان از محل صندوق اشتغال نیازمندان به پرداخت و طرح ها اجراشده است .

رئیس کمیته امدادامام خمینی(ره) اداره ممبی گفت: در حوزه مسکن ساخت تعداد ۱۲واحد مسکن برای مددجویان مناطق روستایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۴۲ میلیون ریال، ساخت و تعمیر  ۶۴ واحد سرویس بهداشتی و تعمیر و نگهداری تعدادی از منازل روستایی بخشی از فعالیت های این اداره در سال  می باشد .

پرداخت جهیزیه به ۴۵ نوعروس و ۱۰ هدیه به داماد

شجاعی تصریح کرد: در خصوص تامین جهیزیه نیز به تعداد ۴۵  نوعروس جهزیه و ۱۰ داماد کمک هزینه در قالب هدیه به داماد  با اعتباری به مبلغ ۱ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال پرداخت  شده است.

 

۳۵۵ میلیون ریال کمک درمانی برای ۱۶۷ نفر در ممبی

وی  در ادامه به هزینه های درمانی مددجویان اشاره کرد وگفت: به منظور کمک به بحث درمان مددجویان در سال ۹۶بیش از ۳۵۵ میلیون ریال هزینه فاکتوردرمانی مددجویان پرداخت شد.

 

رئیس کمیته امدادامام خمینی(ره) اداره ممبی خاطرنشان کرد: در خصوص حمایت از کودکان سوء تغذیه نیز تاکنون به بیش از ۱۵۵ کودک دارای سوء تغذیه بیش از یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال تخصیص یافت که این کودکان در قالب بسته های مواد غذایی حمایت می شوند.

 

پرداخت شهریه ۵۸۰ دانش اموز و دانشجو با اعتبار ۹۸۰  میلیون ریال

رئیس کمیته امداد امام خمینی ممبی در خصوص شهریه دانشجویان تحت حمایت این نهاد گفت: شهریه بیش از ۵۸۰ نفر از فرزندان مددجویان ما در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و هزینه تحصیلی دانش آموزان با اعتباری بالغ بر ۹۸۰ میلیون ریال واریز می شود که باعث تشویق و ترغیب آنان جهت ادامه تحصیل و برداشتن بار مادی و روانی ناشی از هزینه های تحمیلی بر خانواده های مددجویان است.

 

شجاعی خدماتی از قبیل پرداخت و واگذاری ۴۸ مورد انشعاب آب و برق، اهدای ۱۸۰ عدد پنکه، ۲۳۰ عدد مخزن (گالن) ۲۰۰ لیتری آب، ۲۰ دستگاه یخچال ،۵۰ دستگاه آبگرمکن و تامین  هزینه ایتام را تنها بخش کوچکی از خدمات این اداره به مددجویان در سال ۹۶ برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا در سال ۹۷ با همت و یاری مردم و خیرین و تلاش مسولان این ارقام به چندین برابر برسد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ممبی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال ۹۶ضمن تبریک سال جدید،گفت: رفع محرومیت ها و توانمندی مددجویان برای رسیدن به خودکفایی، نیازمند مشارکت و همت خیرین است که امیداوریم نسبت به حمایت مادی و معنوی از این نهاد تلاش کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی