نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. اسفند 1393 - 8:28
همزمان با شهادت دخت نبی اکرم(ص) پیکر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس از سوی مردم شهید پرور کهگیلویه و بویراحمد در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مردم ولایتمدار شهر یاسوج صبح امروز از سه شهید گمنام کربلای ایران و جزیره مجنون استقبال گسترده ای کردند و عهد و پیمان دوباره ای با آرمانهای شهدا بستند.

 

در این مراسم که معاونین استاندار، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد، فرماندهان انتظامی و نظامی، فرماندار بویراحمد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بویراحمد و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند،بعد از مراسم استقبال در پردیس دانشگاهی شهر یاسوج پیکرهای پاک شهدا به حسینیه ثارالله یاسوج انتقال داده شد.

 

بر روی تابوت های این شهدای والامقام جملاتی از شهید سید مرتضی آوینی نقش بسته بود:

 

ای شهدا برخیزید گویی اینجا همه چیز تمام شده است و انگار نسل جهاد دیده دیروز،به خط پایان رسیده است.

 

ای شهید که نامت خلاصه پاکی است،چرا بوی پیراهن تو افلاکی است، تو آمده ای تا بار دیگر بگویی، شهیدان رفتند، اما آنها زنده اند، یادی کنید.

 

ای شهدا،دنیای بی شما وبی امام سخت است! ای خوش انصاف ها، اینجا دیگر با خاموشی بلدوزرهای جهادگران، سنگر و خاکریزی که صداقت و درستی را بنا کند، یافت نمی شود.

 

بنا براین گزارش،امشب پس از اقامه  نماز مغرب و عشاء برنامه شبی با شهدا و یادواره 482 شهیدشهرستان بویراحمد با حضور مردم خداجوی استان در حسینیه ثارلله یاسوج برگزار خواهد شد.

 

قرار است پیکر این سه شهید بزرگوار ساعت 9 صبح روز چهارشنبه (13 اسفند) از محل کانون بسیج سپاه ناحیه بویراحمد به سمت میدان هفتم تیر شهر بر روی دستان مردم شهید‌پرور یاسوج تشییع و در پاتاوه و تپه مرکز سپاه فتح استان به خاک سپرده شوند.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این سه شهید گمنام در منطقه عملیاتی شلمچه و جزایر مجنون به شهادت رسیدند، بیان کرد: این شهدای گمنام 20، 23 و 28 ساله هستند.

 

سرهنگ پاسدارامرالله درفشی به برپایی مراسم محفل انس با شهداء همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه ثارلله شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: همزمان با اولین شب از ایام سوگواری حضرت فاطمه‌‌زهرا(س) در دهه اول مراسم شبی با شهداء و مراسم شب شهادت این بانوی بزرگوار با حضور مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار می‌شود.

 

وی گفت: فردا چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم تشییع این شهدای بزرگوار ساعت 9 صبح در میدان هفت‌تیر شهر یاسوج برگزار می‌شود که آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ایراد سخنرانی و اقامه نماز میت بر پیکر این شهدا مراسم سینه‌زنی و عزاداری برگزار می‌شود.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه دو تن از این شهدای گمنام به شهر پاتاوه شهرستان دنا انتقال داده می‌شوند که بعد از مراسم استقبال توسط مردم این شهر، پیکر مطهر این شهدای گمنام در پارک ساحلی شهر پاتاوه آرام خواهند گرفت،گفت:پیکر مطهر یکی دیگر از این شهدای گمنام در تپه مرکزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به خاک سپرده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه آرامش، آسایش و امنیت کنونی کشور مرهون فداکاری و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، افزود: شهدای گمنام دفاع مقدس باید در بهترین نقطه به خاک سپرده شوند تا مزار آنها زیارتگاهی برای مردم باشد.

 

این مسئول با انتقاد از وضع بد گلزار شهدای گمنام شهرستان‌های استان گفت: اصحاب رسانه باید این مشکلات را به مسئولان امر و ارشد استان منتقل کنند و به جد پیگیر حل این مشکلات توسط مسئولان باشند.

انتهای پیام/200

استقبال از سه شهید گمنام در یاسوج
استقبال از سه شهید گمنام در یاسوج
منبع:صبح زاگرس
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی