نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. بهمن 1392 - 10:33
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دنا از تشکیل انجمن دوستداران میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس، روح الله وحدتی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سفیر دنا در سی سخت، اظهار داشت: با هدف حفاظت و صیانت هر چه بهتر از میراث فرهنگی اقدام به تشکیل انجمن دوستداران میراث فرهنگی در شهرستان دنا کرده ایم که در این طرح قصد داریم با شناسایی و آموزش افراد معتمد در سطح روستا ها و دو شهر سی سخت و پاتاوه زمینه لازم برای همکاری علاقه مندان و دوستداران میراث فرهنگی را مهیا کنیم.

وی افزود: حمایت از میراث فرهنگی و شناسایی متعرضان به این میراث گرانبها هدف اصلی اجرای این شبکه مردمی می باشد که امید داریم با اجرای این طرح بیش از پیش از دست اندازی متعرضان به میراث فرهنگی جلوگیری کنیم.

وحدتی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: با توجه به ظرفیت عظیم هنرمندان دست بافت شهرستان و همچنین به جهت ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی و در سطح شهرستان با شناسایی بیش از 400 نفر از هنرمندان دست بافت شهرستان توانستیم حرکت عظیمی در زمینه رونق صنایع دستی و به طبع محرومیت زدایی در شهرستان دنا ایجاد کنیم.

وی به پرداخت تسهیلات بانکی به این متقاضیان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از انواع حمایتهایی که از این اقشار آسیب پذیر می شود برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی و گردشگری در بازارهای داخل و خارج از کشور است که در این شرایط فرد با اطمینان خاطر از حمایتهای صورت گرفته انگیزه بیشتری برای فعالیت موثر در این حوزه پیدا خواهد کرد.

وحدتی تصریح کرد: در همین راستا اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و صدور کارت مهارت فنی برای گروه هدف کرده ایم که با رایزنی های خوبی که با بانکهای توسعه تعاون و صندوق مهر امام رضا داشته ایم حمایت موثری در بهبود شرایط کنونی به وجود خواهد آمد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دنا در خصوص واگذاری زمین مورد نیاز به متقاضیان فعالیت های گردشگری در شهرستان گفت:بزرگترین مشکل به عدم همکاری دستگاهها در واگذاری زمین مورد نیاز برای فعالیتهای گردشگری برمیگردد.  

انتهای پیام/ گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی