نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. آذر 1392 - 22:25
دومین دوره مسابقات سازه های ماکارونی با شرگت 28 تیم و در قالب 39 سازه در دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس، دومین دوره مسابقات سازه های ماکارونی با شرکت  28 تیم و در قالب 39 سازه در سه گرایش سبک،سنگین و سازه ی زیبا در گچساران برگزار شد.

مدیر اجرایی این مسابقات گفت: سازه‌های ماکارونی به سازه‌هایی اطلاق می‌شود، که مصالح استفاده شده در آنها تنها ماکارونی و چسب است.

سید مصیب افتخاری اظهار داشت: این سازه‌ها در مقیاس کوچکتر نسبت به سازه‌های واقعی، طراحی و توسط ماکارونی و چسب ساخته می‌شوند و پس از ساخت مورد بارگذاری قرار می‌گیرند.

افتخاری ادامه داد: در واقع این سازه‌ها به عنوان ماکت ساخته نمی‌شوند و سازه‌ای که بار بیشتری را تحمل می‌کند، موفق تر است.

وی رشد و اعتلای فرهنگ همکاری در بین دانشجویان را از اهداف این مسابقات برشمرد و بیان داشت: در این دوره از مسابقات 28 تیم در قالب 39 سازه و در سه گرایش سبک ،سنگین و سازه ی زیبا با هم به رقابت می پردازند.

 افتخاری بیان داشت:شرکت گنندگان مجاز هستند با استفاده از ماکارونی و چسب، سازه هایی بسازند که بتواند نیرویی چندین برابر وزن خود را تحمل کنند.

مدیر اجرایی مسابقات ابراز داشت: در این مسابقات تیم هایی از دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد،فارس ،اصفهان ،چهار محال و بختیاری و خوزستان شرکت داشتند.

در پایان این مسابقات تیم دانشگاه آزاد گچساران موفق به کسب رتبه ی برتر در سازه ی سبک و سازه ی زیبا گردید و همچنین تیم دانشگاه آزاد واحد دهاقان اصفهان در سازه ی سنگین مقام برتر را کسب نمود. 

گفتنی است نسبت تحمل بار توسط سازه ها در این مسابقات به دو شیوه تحمل بار توسط سطل شن و تحمل بار توسط وزنه های مختلف اندازه گیری می گردد.

رقابت و حس همکاری دانشجویان به یکدیگر  و  همچنین تشویق مستمر تماشگران بر زیبایی های این مسابقات افزود بود.

برخی از سازه های دانشجویان هم در ابتدای کار  قادر به تحمل فشار و مقاومت وزنه نبودند و با شکست مواجه می شدند.

در پایان این مسابقات به تیم های برتر جوایزی از سوی هیئت اجرایی مسابقات اهداء گردید.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی