نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. آذر 1392 - 22:21
ظهر امروز طی مراسمی با حضور امام جمعه چرام، فرماندار، جمعی از مسئولان و مردم ده برآفتاب از توابع شهرستان چرام، کلنگ مسجد این روستا زده شد.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از چرام، ظهر امروز طی مراسمی با حضور امام جمعه چرام، فرماندار، جمعی از مسئولان و مردم ده برآفتاب از توابع شهرستان چرام، کلنگ مسجد این روستا زده شد.

*جذب روحانیون در مساجد چرام توسط مسئولان فرهنگی

امام جمعه چرام در این مراسم بر جذب روحانیون در مساجد چرام توسط مسئولان فرهنگی تاکید کرد.

‌حجت‌الاسلام جعفر طزری ‌ضمن تبریک ولادت امام موسی‌کاظم (ع) اظهار امیدواری کرد که با الگوگیری از سیره عملی این امام همام، در دنیا و آخرت سعادت‌مند باشیم و سعادت‌مند زندگی کنیم.

امام جمعه چرام در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت منطقه، مسجدی زیبا و ساده احداث شود، اظهار تاسف کرد که ما مساجد زیادی داریم که فاقد روحانی هستند، مسجدی که روحانی نداشته باشد شور ندارد.

وی خطاب به مسئولان و متولیان فرهنگی، ابراز کرد: آنقدر که به فکر ساخت مسجد هستید همان مقدار هم به فکر اینکه مساجد را به لحاظ روحانی تامین کنید هم باشید.

این مسئول با بیان اینکه سرفاریاب چهار مسجد دارد اما روحانی ندارد، گفت: مسئولان باید با تامین روحانی مساجد را آبادی معنوی کنند.

طزری با اشاره به این مطلب که به مناسبت میلاد امام موسی‌کاظم (ع)، مسجد برآفتاب هم به همین اسم نامگذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم روستا تا زمانی که روحانی در مسجد مستقر شود، نمازشان را در روستا بخوانند چرا که خواندن نماز در مسجد بدون جماعت بر خواندن نماز در خانه افضلیت دارد.

خطیب جمعه چرام همچنان بر جذب روحانیون در مساجد توسط مسئولان فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد: ساخت مسجد یکی از کارهای خیری است که بر مبنای ارزش‌های دینی و مذهبی انجام می‌شود که نه تنها دارای اجر دنیوی است بلکه ثواب اخروی هم برای سازندگان آن نیز در بر دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسئولان و پیگیری مردم محترم روستای برآفتاب در آینده‌ای نزدیک شاهد اتمام و افتتاح این مسجد باشیم.

حجت‌الاسلام طزری مسجد را پایگاه معنوی، سیاسی و فرهنگی مسلمانان دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت مسجد در جهت خنثی کردن جنگ نرم استفاده شود.





بنا بر این گزارش زمین این مسجد توسط یکی از اهالی خیر روستا اهدا شده است که پس از مراسم کلنگ زنی مسئولان از خیرین اهدا کننده زمین دیدن کردند.



انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی