نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. آذر 1392 - 23:59
ثابتی در واکنش به تلاش برخی ها برای تغییر ماهیت 16 آذر
غرب نمی تواند شهادت دانشجویان در 16 آذر را مصادره کند
مسئول پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: همان طور که خون شهدای واقعه خونین عاشورا از1400 سال پیش تا کنون، تغییر ماهیت نداده، خون دانشجویان شهید16 آذر قابل مصادره نیست.

به گزارش چهارفصل مجتبی ثابتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، با اشاره به این که  این روزها جریاناتی در رسانه های غربی و برخی گوش به فرمان های آن ها، در تلاش هستند واقعه شهادت دانشجویان ایرانی در برابر یک مقام آمریکایی در 16آذر سال1332 را از اذهان عمومی پاک کنند و ماهیت این روز بزرگ و تاثیر گذار را تغییر دهند گفت: ما هر چیزی را که بتوانیم در طول تاریخ از آن گذر کنیم، از خون های مقدس شهدا با هیچ ترفندی نمی توانیم گذر کنیم و این خون ها ملغی نمی شود.

وی با بیان مجدد این که خون شهدا چیزی نیست که ما بتوانیم با تحلیل های کژ دار و مریض به نفع خودمان مصادره به مطلوب کنیم افزود: با توجه به این که هر انقلاب و جنبشی نیاز به خون های پاک و سالم دارد می شود گفت نقطه عطف جنبش دانشجویی کشورمان، تقدیم خون های مبارک 3 شهیدی بود که در جریان ورود 3 دیپلمات آمریکایی به ایران رخ داد.

مسئول پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: چرا قبل از ورود این دیپلمات ها هیچ خونی ریخته نشد. دستگاه دیپلماسی آمریکا ده ها سال در کشور ایرانِ سابق چنبره زده بود، اگر این استکبار ستیزیِ دانشجویان، دال بر مخالفت با آمریکا نبود چرا این اعتراضات همزمان با ورود این هییت منحوس اتفاق افتاد.

وی بیان داشت: بنا بر اسناد تاریخی اتفاقاً کسانی که علم جریان و جنبش دانشجویی را برملا کردند وعلمدار این جریان بودند جزو متعهدین و متدیّنین دانشگاه تهران بودند.

عضو پیشین تبیین مواضع دانشجویی بسیج دانشجویی کشور بیان داشت: عنصری که این شهدا به خوبی ارایه دادند عنصر تبری بود و تبری از دشمنان خط مشی این شهدا بود. لذا ما هر چیزی را که بتوانیم در طول تاریخ از آن گذر کنیم از خون های مقدس با هیچ روشی نمی شود گذر کرد.

وی در ادامه گفت: 1400سال از قیام خونین عاشورا می گذرد اما سال به سال توجه به این قیام پررنگ تر می شود. 30 سال از آغاز جنگ تحمیلی می گذرد و روز به روز نوع نگاه ها به ابعاد و رویکرد همه ابعاد سیاسی اقتصادی و فرهنگی دفاع مقدس و شهدا دارد بیشتر می شود.

ثابتی تصریح کرد: احمدی روشن در سال های پس از دفاع مقدس شهید می شود اما جوهره رنگ خون او سال به سال نمایان تر می شود. لذا این طبیعی است که غرب به دنبال این باشد که صورت مسئله را پاک کند اما ما می بینیم تمام تفکرات دانشجویی حتی کسانی مثل حزب دانشجویی جریان توده که کسانی بودند که کمتر به برآیندهای جریان انقلاب اسلامی معتقد بودند باوجود اقلیت تعداد آن ها، روز دانشجو را به میمنمت خون این 3شهید گرامی می داشتند و کارهای خودشان را می کردند.

عضو پیشین تبیین مواضع دانشجویی بسیج دانشجویی کشور گفت: شما ببینید نگاه دانشجویان توده ای که نگاهی از نوع انقلاب اسلامی نبود به 16 آذر این گونه است چه برسد به نگاه جریانات انقلابی دانشجویی.

وی ادامه داد: جریانات انقلاب اسلامی یعنی  نگاهی که اکثریت غالب جمهوری اسلامی را نشان می دهند همه و همه با هر نوع نگاهی، مسئله دشمن ستیزی آن دانشجویان شهید را درک کرده و هم چنان همین نگاه را دارند.

ثابتی با بیان این که خون شهدا چیزی نیست که ما بتوانیم با تحلیل های کژ دار و مریض به نفع خودمان مصادره به مطلوب کنیم گفت: آمریکا هرگز نمی تواند نوع نگاه به شهادت دانشجویان ایرانی در برابر یک مقام آمریکایی در 16آذر سال1332 را از اذهان عمومی پاک کنند.

ثابتی در پایان با اشاره به این که ارزش حادثه شهادت دانشجویان عزیز در 16 آذر مانند یکی از یوم الله های تاریخ انقلاب و چه بسا یکی از یوم الله های از صدر اسلام تا کنون است گفت: در روزی که وحدت جریانات دانشجویی با وجود اختلاف نظرها معمولا در این روز متبلور می شود باید گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو هرچه باشکوه تر برگزار بشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، روز 16 آذر در تاریخ ایران سالگرد اعتراض 3 دانشجوی قهرمان به نام های «مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا است که در سال 1332در اعتراض به ورود نیکسون معاون ریاست جمهوری آمریکا به تهران اقدام نموده و جان خود را در همین راه نثار کردند .

روح و ماهیّت این حرکت با اتکا به ایرانی بودن، استقلال ایران و کینه و نفرت نسبت به آمریکا و دخالت دولتمردان آن، بود که از آن تاریخ تاکنون از یک طرف همه ایرانیان شرافتمند و با غیرت با هر مرام و عقیده ای که خواهان استقلال ایران و عدم دخالت بیگانگان و پیشرفت و خودکفایی ایران و مردم هستند این روز را گرامی می دارند و در مقابل جریانات و گروه هایی با ماهیت های مختلف اما همسو از این واقعه تاریخی استفاده ابزاری کرده و به عنوان اهرمی در راه تأمین منافع خیانت طلبانه، سرسپردگی و اهداف شوم خود علیه نظام حاکم استفاده می کنند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی