نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. آذر 1392 - 10:43
آنچه در صحبتهای آقای ظریف به آن اشاره نشده این است که اتفاقا این خبر ابتدا توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شد و بعد از چند دقیقه از خروجی این سایت حذف شد.

به گزارش چهارفصل به نقل از  دانا محمد جواد ظریف امروز در دانشگاه تهران ضمن انتقاد از برخی سایتها که آنها را مدعی حزب الهی خواند گفت: چرا سایت‌های ما که ادعای حزب‌اللهی می‌کنند از سایت دبکای اسراییلی که عامل پخش اطلاعات غلط است نقل قول می‌کنند اما وزیر خارجه را باور نمی‌کنند.

این صحبت وزیر خارجه ناظر به اتفاقی بود که صبح روز توافق ایران و 1+5 در یکی از خبرگزاری ها افتاد. این خبرگزاری همان روز اعلام پیروزی توسط رییس جمهور و تیم مذاکره کننده، "فکت شیت" یا بیانیه کاخ سفید را به عنوان متن توافقنامه منتشر کرد .

آقای ظریف در واکنش به این اقدام، امروز با انتقاد از واکنش برخی از رسانه‌های داخلی از توافق هسته‌یی ایران و 1+5 گفت: اجازه ندهید دنیا برای ما تصمیم بگیرد. خط فکری ایجاد کنند و با دروغ پردازی‌ها اجماع داخلی را از بین ببرند. برخی در داخل "فکت شیت" کاخ سفید را مبنای توافق هسته‌ای قرار می‌دهند. ولی برنامه‌ی اقدام مشترک اعلام شده از طریق سایت رسمی کشور را اهمیت نمی‌دهند.

آقای وزیر صراحتا مشخص نکرده است که منظور او کدام سایت بوده است اما بعید است که انتقاد او از خبرگزاری دولتی ایسنا باشد چرا که معمولا در نگاه مردم سایتها و خبرگزاری های حزب الهی به اسامی دیگری شناخته می شوند. نکته ای که در صحبتهای آقای ظریف به آن اشاره نشده این است که اتفاقا این خبر ابتدا توسط خبرگزاری ایسنا منتشر و با تذکر مقامات مسئول و بعد از چند دقیقه از خروجی آن حذف شد.

لذا اگر آقای ظریف خبرگزاری ایسنا را مدعی حزب الهی دانسته است باید بگوییم که انشاالله این خبرگزاری واقعا رفتار حزب الهی داشته باشد و تنها مدعی این مساله نباشد.

اما اگر ایشان, سایتهای خبری دیگری را در نیت خود داشته اند باید توضیح دهیم که این خبر نه توسط آنها بلکه توسط ایسنا برای اولین بار منتشر شد و خبری که منتشر شود به محض انتشار پایان یافته و دیگر قابل حذف نیست. سرعت نفوذ و گسترش خبر بسیار زیاد است و لذا دولت اگر نظرش با خبر ایسنا موافق نبوه است نباید دیگران را مورد اتهام قرار دهد.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی