نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. آبان 1394 - 0:17
وقتی بنیاد مسکن با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می‌کند سفارشات و تماس‌های برخی از مدیران مانع از اجرای کار قانونی بنیاد مسکن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، نشست کارگروه مبارزه با زمین‌خواری به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار در یاسوج برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تصرف اراضی شمال شهر یاسوج خبر داد و اظهار کرد: ۸۹ هکتار از اراضی شمال شهر یاسوج در سنوات گذشته توسط افراد سودجو تصرف شده است.

 

سید حسین کاظمی تصریح کرد: در اراضی تصرف شده ساخت و ساز صورت گرفته و سند زمین‌های منابع ملی به نفع اشخاص صادر شده است.

 

این مسئول در پاسخ به مدیرکل منابع طبیعی در خصوص تکذیب زمین‌خوار بودن منابع طبیعی گفت: در جلسه قبل اعلام کردم که منابع طبیعی زمین‌خواری کرده و این موضوع هم بارها رسانه‌ای شد و اکنون هم می‌گویم که این دستگاه‌ها در پرونده زمین‌خواری نقش دارد.

 

کاظمی با بیان اینکه در هر جایی که زمین‌خواری صورت می‌گیرد مدیران و دستگاه‌ها نقش دارند، تصریح کرد: ۷ هکتار از اراضی شمال شهر یاسوج طبق دستور وزیر وقت جهاد کشاورزی به منابع طبیعی واگذار شد که به صورت غیرقانونی بین کارکنان این دستگاه تقسیم شده است.

 

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تصرف اراضی رودخانه بشار اشاره کرد و افزود: مغایر بودن ۲۷۰ متر جاده پارک ساحلی یاسوج با طرح تفصیلی موجب شد بخشی از اراضی حاشیه رودخانه بشار به خاطر تخلف شهرداری یاسوج در زمان شهردار وقت تصرف شود.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد ساخت و سازهای منطقه سرآبتاوه شهر یاسوج مغایر با طرح هادی صورت گرفته است.

 

منابع طبیعی در خصوص اراضی شمال شهر یاسوج تخلفی مرتکب نشده است

عزت‌الله بهشتی‌فر در ادامه این نشست با بیان اینکه واگذاری ۷ هکتار اراضی شمال شهر یاسوج با دستور وزیر وقت جهاد کشاورزی بوده، گفت: منابع طبیعی در این خصوص تخلفی مرتکب نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای احکام بهترین شیوه مبارزه با زمین‌خواری است.

 

وی به کمبود نیرو در منابع طبیعی استان اشاره کرد و ادامه داد: منابع طبیعی امکانات و اعتبارات لازم برای برخورد با زمین‌خواری را در اختیار ندارد.

بهشتی‌فر اضافه کرد: منابع طبیعی استان سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان پول کارشناسی پرداخت کرده است.

 

ساخت و ساز غیرمجاز مدیران در اراضی کشاورزی سروک

جعفر گوهرگانی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سروک ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته، گفت: در همین خصوص ۵۴ پرونده تخلف در محاکم قضایی استان تشکیل و حکم قلع و قمع ۳۰ مورد از این ساخت و سازهای غیرمجاز صادر شده است.

وی عنوان کرد: بسیاری از خانه‌های مجلل و زیبایی که در اراضی کشاورزی سروک به صورت غیرمجاز احداث شده متعلق به مدیران استان و کسانی که در ادارات ریشه دارند، است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حتی برخی از مدیران به ما فشار می‌آورند که پرونده‌های ساخت و ساز غیرمجاز اراضی کشاورزی سروک که در محاکم قضایی در حال پیگیری است را متوقف کنیم.

 

گوهرگانی از فراهم شدن زیرساخت‌های آب، برق، گاز و حتی فضای سبز در این مناطق انتقاد کرد و گفت: حتی امکانات و زیرساخت‌های منطقه سروک از مرکز استان بهتر است.

 

افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای استان خبر داد و افزود: ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای استان در حال افزایش است.

ابراهیم فرزانه عنوان کرد: وقتی بنیاد مسکن با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می‌کند سفارشات و تماس‌های برخی از مدیران مانع از اجرای کار قانونی بنیاد مسکن می‌شود.

 

ساخت و ساز غیرمجاز باغ شهر در منطقه سروک

در ادامه شهردار یاسوج نیز در خصوص احداث غیرمجاز باغ شهر در منطقه سروک گفت: این باغ‌ شهرها به صورت غیرمجاز و با تمام زیرساخت‌های در این منطقه احداث شده است.

محمدعلی جاوید تصریح کرد: مجوز تخریب این باغ شهرها صادر شده و اگر افراد مانع از تخریب این مکان‌ها شود زیرساخت‌های برق، آب و گاز آنها تخریب می‌شود و بعد مکان تخریب خواهد شد.

ساخت و ساز ۹۰ درصد اراضی تصرف شده شمال شهر یاسوج

حمیدرضا پیمان‌جو نیز بیان کرد: در ۹۰ درصد اراضی شمال شهر یاسوج ساخت و ساز صورت گرفته و سند هم به‌نام افراد صادر شده است.

مدیرکل املاک راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رسیدگی به تخلفات و تصرفات اراضی شمال شهر یاسوج در محاکم قضایی به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

 

رفع بخشی از تصرفات اراضی رودخانه بشار

در ادامه معاون آب منطقه‌ای استان از تلاش برای رفع تصرف اراضی حاشیه بشار خبر داد و افزود: ۱۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده بشار در سنوات گذشته رفع تصرف شد و سال‌جاری نیز دو هکتار دیگر از این اراضی آزاد شد.

 

رسول فرهادی خواستار تشکیل کارگروه عمران رودخانه بشار شد و تصریح کرد: قرار شد برای جلوگیری از تصرف اراضی بشار و همچنین بهبود وضعیت این رودخانه کارگروهی تشکیل شود که تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

 

افزایش تصرف در حریم رودخانه بشار

معاون امور عمرانی استاندار در پایان این نشست گفت: دستگاه‌های استان برای مبارزه با زمین‌خواری تلاش می‌کنند اما هیچ تناسبی بین فعالیت ادارات و تخلفات زمین‌خواری وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: حجم تخلفات حریم رودخانه بشار زیاد است که شرکت آب منطقه‌ای موظف به نظارت بیشتر بر حریم و بستر رودخانه‌ها از جمله رود بشار است.

 

این مسئول صدور احکام قضایی زمین‌خواری به ضرر ادارات را ناشی از ضعف واحدهای حقوقی دستگاه‌ها دانست و گفت: واحدهای حقوقی مدارک و مستندات کافی در خصوص زمین خواری به دادگاه ارائه نمی‌کنند.

 

نیک اقبالی خواستار اجرای احکام قلع و قمع ۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز اراضی کشاورزی سروک شد و خاطرنشان کرد: در جلسه ویژه‌ای به این مسئله مهم رسیدگی می‌شود.

منبع فارس

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی