نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. فروردين 1394 - 9:18
بیانیه لوزان,چهارفصل
معاون سیاسی امنیتی استاندارکهگیلویه وبویراحمد:
حقانیت صلح آمیز بودن انرژی هسته ای ایران در لوزان سوئیس بر همگان آشکار شد
بیانیه صادرشده در لوزان بیانگر این است که تمامی تحریم ها و قطعنامه های تصویب شده در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد به طور قطع مغایر با ضوابط ، اصول و قوانین نظام بین المللی بوده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهار فصل به نقل از صبح زاگرس، فتاح محمدی درگفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی ، با مطلوب ارزیابی کردن توافقات هسته ای ایران و گروه1+5 افزود:یکی ازاولین برکات سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، توفیقی بود که در آغاز سال جدید در عرصه هسته‌ای برای ملت با اقتدار ایران بدست آمد

 

.

موفقیت تیم مذاکره کننده ایرانی حاصل همدلی و همزبانی دولت و ملت بود

وی با بیان اینکه سیاست های کلی و اصولی نظام اسلامی ایران توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است و دولت جمهوری اسلامی موظف است که این سیاستها راعملیاتی کند، ابراز کرد:موفقیت تیم مذاکره‌کننده ایرانی در برابر نمایندگان شش قدرت جهانی مرهون مهارت مذاکره کنندگان و از آن مهمتر، همدلی و همزبانی همه مردم و مسئولین بود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد توجه به حق مسلم ایران اسلامی و برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای را مهمترین سیاست کلی نظام اسلامی دانست و افزود:جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف برای توسعه محوری برای برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای گام های بلندی برداشت و با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید و رویکرد اتخاذ شده تیم جدید مذاکره کننده و رهنمودهای معظم له نمایندگان کشور در مذاکرات هسته ای در گام های اصولی مطلوبی را برداشته است.

 

مسئولان مذاکره کننده ایرانی با سیاست نرمش قهرمانانه حرف خود را برکرسی نشاندند

محمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین بین المللی از حقوق صلح آمیز هسته ای برخوردار است و در این زمینه با سیاست های ضابطه مند و قانونی که تضمین کننده منافع ملی جمهوری اسلامی است گام های مطلوبی برداشته است، گفت: تسلیم نشدن در برابر زیاده خواهی و زور گویی قدرت های بزرگ واستکباری با سیاست نرمش قهرمانانه از توفیق های مطلوب این مذاکرات بود.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی یک کشور قانونمند و مدافع صلح و امنیت جهانی است، تصریح کرد: ارتقای امید و سرمایه اجتماعی و وحدت و انسجام داخلی، باعث افزایش توان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در ادامه مسیرنگارش توافق نهایی خواهد بود.

 

 

خطوط قرمز نظام در مذاکرات لوزان و سوئیس حفظ شد

معاون سیاسی امنیتی استانداری با بیان اینکه ایران اسلامی در راستای ایجاد صلح جهانی و به ثمر رساندن حرف های خود بر کرسی عدالت جهانی است، افزود:آن چیزی که مبنای تصمیم گیری و تصمیم سازی مذاکرات ژنو و لوزان به عنوان خط قرمز نظام بوده حفظ منافع ملی و داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای ایران از این حقوق است.

 

 

داشتن تکنولوژی هسته ای حق مسلم ایران اسلامی است و هیچ کشوری حق دخالت در آن را ندارد

محمدی داشتن تکنولوژی هسته ای را حق مسلم ایران اسلامی و کشورهای در حال توسعه بدون دخالت کشورهای غربی و استکبار ی دانست و ابراز کرد: اثبات صلح آمیز بودن و ادامه فعالیت هسته ای ایران با توان علمی و تکنولوژی داخلی از مهمترین دستاوردهای تیم مذاکره کننده در لوزان سویس بود.

 

 

فتوای مقام معظم رهبری فصل الخطاب توافقات لوزان بود

وی به اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن تولید سلاح های شیمیایی و اتمی، گفت: اثبات حقانیت هسته ای و اعلام این فتوا به عنوان یک سند راهبردی و منشور حقوقی و جهانی از مهمترین و شاخص ترین دستاوردهای بزرگ تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در لوزان سوییس بود.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش برای لغو کامل تحریم های ظالمانه غرب در موضوع هسته ای از دیگر دستاوردها و اقدامات اساسی مذاکره کنندگان بود،گفت: این توافق در نوبه خود پیامدهای سیاسی اقتصادی زیادی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

 

محمدی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده ایران توانست با منطق قوی ، تدبیر و شجاعت رفع کامل تحریم ها را به عنوان یک مطالبه جدی در موضوع هسته ای مطرح کند.

 

رویکرد دوگانه غرب در توافقات باید از بین برود

وی با انتقاد از رویکرد دوگانه غرب در برخورداری ایران اسلامی از انرژی صلح آمیز هسته ای ،تصریح کرد: ارجاع پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا به شورای امنیت سازمان ملل امری غیرقانونی و مغایر با اصول و ضوابط بین المللی بود.

 

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: ارسال پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت و صدور چند قطعنامه در حالی بودکه از سوی آژانس انرژی اتمی سندی مبنی بر وجود انحراف در مسیر قانونی پروژه هسته ای ایران به اثبات نرسیده بود و آژانس از اقدامات و اهرم های خود در این زمینه استفاده نکرد.

 

اقدام هوشمندانه تیم مذاکره کننده مهر تأییدی بر نبود انحراف در انرژی هسته ای ایران بود

محمدی اقدام و هوشیاری تیم مذاکره کننده ایران برای مکتوب و الزام آور کردن توافقات هسته ای از سوی مجامع بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل را نگاهی هوشمندانه دانست و افزود: این امر خود مهر تاییدی بر نبود انحراف در فرایند برنامه هسته ای ایران در طول سالیان اخیر است.

 

وی در ادامه به بیانیه لوزان سویس و اثبات صلح آمیز بودن انرژی هسته ای ایران ازسوی کشورهای عضو 1+5اشاره کرد و گفت: بیانیه صادرشده در لوزان بیانگر این است که تمامی تحریم ها و قطعنامه های تصویب شده در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد به طور قطع مغایر با ضوابط ، اصول و قوانین نظام بین المللی بوده است.

 

محمدی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی با صراحت، درایت، شجاعت و عقلانیت مظلومیت ایران برای اعمال فشارها و تصویب قطعنامه های شورای امنیت در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل برای دنیا را به اثبات رساند،تصریح کرد:فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد مشتمل بر دو بخش بوده که یک بخش آن اعمال انواع فشارها و تحریم های ظالمانه اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک است.

 

وی ابراز کرد: مرحله بعدی و آخر این قطعنامه نیز استفاده از قوه قهری و نظامی است که بارها از سوی برخی مقامات کشورهای غربی و به ویژه آمریکا مطرح می شد.

 

نامگذاری سال از سوی معظم له، راهبردی استراتژیک برای به ثمر رساندن مذاکرات بود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نامگذاری سال جدید به نام (دولت و ملت همدلی و همزبانی) از سوی مقام معظم رهبری را به عنوان یک راهبرد و موضوع استراتژیک در پیشبرد اهداف و توسعه همه جانبه کشور دانست و گفت:مقام معظم رهبری با توجه به شرایط موجود کشور از جمله مساله مهم انتخابات مجلس در اسفند امسال، موضوع هسته ای و شرایط خاص اقتصادی خواستار همکاری، همدلی و هم نوایی بیشتر ملت و دولت شد.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی