نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. فروردين 1394 - 19:02
بیانیه لوزان,خیانتی بزرگ,چهارفصل
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران:
مرگ انرژی هسته ای ایران با اجرا شدن بیانه لوزان
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران از بیانیه جدید لوزان سویس و تفاوت های مشهود در متن انگلیسی و فارسی آن انتقاد کرد و گفت:بیانیه لوزان سوئیس بیانیه ای اسفناک است که اجرایی کردن آن پایان غم انگیز انرژی صلح آمیز هسته ای ایران را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل  مجتبی ثابتی در گفت و گو با خبرنگار بویرخبر به بیانیه مشترک گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای ایران در لوزان سوئیس اشاره کردو افزود: ما افتخار می کنیم و آرزو داریم که توافقات هسته ای توافقی مطلوب برای ملت و مردم باشد و اگر کسی بخواهد مشخصات یک توافق خوب را بررسی کند و ببیند مختصات این توافق خوب یکسان است پس تخطئه و تخریب آن کاری اشتباه و فارغ از همدلی و همزبانی است.

 

مذاکره با ابرقدرت های جهان و ایستادگی بر حق مسلم خود در داشتن انرژی هسته ای افتخار است

وی به خدمات فشرده تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در این توافقات اشاره کرد و افزود: این مایه افتخار است که مذاکره کننده گان ما با ابر قدرت های جهان در یک جنگ دیپلماسی برسر یک میز می نشینند و از حق مسلم ایران برای انرژی صلح آمیز هسته ای دفاع کنند.

 

ظریف بپذیرد که واقعیت ها را نمی شود پنهان کرد

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران تصریح کرد: در بحث توافقات هسته ای و حق مسلم مردم ایران باید پذیرفت که واقعیت ها را نبایداز مردم پنهان کرد و فراموش کردن واقعیات پشت کردن به مردن و خیانت به آرمان ها است.

 

ثابتی با بیان اینکه آیندگان در مورد عملکرد دیپلمات ها قضاوت خواهند کرد، گفت: اگر این توافقات امروز نقل و تحلیل نشود و راه به مسئولان نشان داده نشود روزگاری مانند مصدق گریبان گیر ظریف خواهد شد.

 

وزیر خارجه ایران اسلامی مواظب باشد که روزگار مصدق تکرار نشود

وی در ادامه به وادادگی مصدق در زمان تصدی نخست وزیری خود به آمریکا اشاره کرد و افزود: الان همگان نقل می کنند که بسیاری از کارهای مصدق از جمله ارتباط افراطی با آمریکا کاری اشتباه بودکه نشان داد آمریکایی ها و غربی ها قابل اعتماد نیستند.  

 

منتقدان توافقات هسته ای سربلندی دولت را می خواهند نه تضعیف آنرا

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران ابراز کرد:دولت امروز باید به نقد و تحلیلی که منتقدان منصف ضمن رعایت ادب و اخلاق اسلامی از این توافقات دارد، استقبال کند.

 

ثابتی با بیان اینکه منتقدان با نقدهای خود به دنبال تحکیم دیپلماسی ایرانی در راستای همدلی و همز بانی هستند، تصریح کرد: مذاکره کننده گان به عنوان نمایندگان ملت در چارچوب های بین المللی باید اقتدار، قدرت اقتصادی، عزت سیاسی و دیپلماتیک ایرانی را لازمه خود بدانند که همه این موضوعات در گرو همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

 

 از ژنو چای تا لوزستان سوییس

 وی با انتقاد از بیانیه جدید لوزان سوئیس و تفاوت های مشهود در متن انگلیسی و فارسی این توافق  از سوی مسئولین گفت: اولین سئوال منتقدان این است که شیخ حسن روحانی توافقات ژنو را که به زعم برخی( ژنو چای) گفته می شود را هم یک پیروزی قلمداد کرد که در عین پیروزی خواندن آن از سوی روحانی دردی از مشکلات مردم دوا نکرد و فشار بر مردم بیشتراز گذشته شد.

 

سئوال از دولت این است، که در مذاکرات شکست خورده ایم یا شکست داده ایم

ثابتی با بیان اینکه اگر ما در این توافقات دو پیروزی بزرگ داشتیم، ابراز کرد: اگر توافقات ژنو به معنی تَرک خوردن تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران است، چرا چیزی را به عینه نمی بینیم .

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران گفت: اگر به زعم رئیس دولت یازدهم اقتدار و سربلندی ایران اسلامی در این 18ماه بیشتراز گذشته شده است چرا اردوغان به خود اجاره توهین به مردم ایران را می دهد و هنوز آمریکایی ها دم از گزینه های روی میز می زنند.

 

ثابتی با بیان اینکه مردم گواه اصلی در به ثمر رساندن این توافقات هستند، ابراز کرد: در به ثمر رساندن توافقات هسته ای باید به زندگی روزمره مردم توجه کرد و نباید دل به  نقاط خیالی بست.

 

مرگ انرژی هسته ای ایران با اجرا شدن بیانیه ای لوزان سوییس

وی با بیان اینکه در مذاکرات لوزان سوئیس اصلاً توافقی صورت نگرفته که بخواهیم آن را یک پیروزی بزرگ قلمداد کنیم، گفت: بیانیه ای لوزان سوئیس بیانه ای است که اگر هم اجرایی شود مرگ انرژی هسته ای ایران و کم شدن اقتدار ایران را در بر دارد.

 

متن موگرینی و ظریف پر از تفاوت های بسیار است

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران با تأکید بر اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای بر سر دوراهی این بیانه مانده است، ابراز کرد:متنی که خانم موگرینی و کاخ سفیدعنوان کرد با متنی که آقای ظریف آن را ترجمه کرد، یک تفاوت بسیار مشهود دارد که این موضوع همان خط قرمزی است که ما از آن دم می زنیم.

 

ثابتی به دوپهلو صحبت کردن ظریف در ترجمه پایانی سخنان موگرینی اشاره کرد و افزود: این یک مشکل اساسی است که در اصول بین الملل باید قابل تفسیر باشد که آقای ظریف از گفتن آن هراس دارد.

 

بیانیه لوزان بیشتر به یک توافق دو مرحله ای خواسته غرب شباهت دارد تا یک پیروزی برای ایران

وی با بیان اینکه بیانیه لوزان بیشتر به دو مرحله کردن توافقات شباهت دارد، تصریح کرد:ما معامله برد برد می خواهیم که متأسفانه برخی روشنفکران دل به موضوع های خیالی بسته اند و این موضوع را پیروزی بزرگ می دانند.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم مشهد اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در توافقات باید تحریم ها یکجا برداشته شود و آن را دو مرحله ای نکنند و مسئولان مذاکره کننده باید بدانند که غرب هوشیار است و می خواهد هرآنچه که خودش می خواهد صورت گیرد که این موضوع نباید صورت گیرد.

 

چرا فقط 15درصد تحریم ها منوط به توافقات هسته ای است

ثابتی با بیان اینکه طبق این توافقا نامه 15درصد تحریم ها مربوط به تحریم های هسته ای و مابقی وابسته به دیگر بحث های توخالی غرب علیه ایران است ، گفت: این موضوع خود نمود یک بازی سیاسی از پیش طراحی شده آمریکایی ها و غرب علیه ایران است.

 

وی با بیان اینکه علامت های سئوال زیادی بر این بیانیه نقش بسته است، ابراز کرد: ظریف در تشریح متن توافقنامه آن چیزی که برای ما خوب بود را خواند و به برخی موضوعات کهنه و نخ نما شده که غرب در این موضوعات ما را تحریم و تهدید کرد اشاره نکرد که باید پرسید برای چه چیزی ظریف این بندهای توافق نامه را نخوانده است.

 

دو مرحله ای کردن توافقات بر خلاف مواضع نظام است

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران با اشاره به اینکه دو مرحله ای کردن توافقات بر خلاف مواضع نظام است، ابراز کرد:مسئولان باید بدانند که ملت اینقدر مذاکره نکرده است که تحر یم ها مرحله به مرحله باشد.

 

بیانه لوزان بیانه ای اسفناک است

ثابتی با اسفناک توصیف کردن این بیانه ابراز کرد:اسفناک ترین موضوع این بیانه تعطیلی نیروگاه های هسته ای ما است که آقای ظریف می گوید نیروگاهی تعطیل نمی شود ولی باید بداند که کاهش سانتریفیوژهای ما از 19هزارسوء  به شش هزار سانتیفیوژ و تعطیلی فردو یک مرگ تدریجی است.

 

نیروگاهی که چرخ سانیفیوژ آن نچرخد نیروگاه نیست

وی با بیان اینکه نیروگاه های هسته ای ما خاصیتشان غنی سازی است ، گفت: نیروگاهی که چرخ سانتریفیوژ آن نچرخد نمی تواند حتی تغذیه خودش را تأمین کند.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران  ادامه داد: در توافقات لوزان از ضعیف ترین سانتریفیوژها که Hr1بوده استفاده خواهیم کرد و فقط 1000 سانتریفیوژ ir8 برای نیروگاه هسته ای نطنز پیش بینی کرده اند.

 

ثابتی با ناگوار توصیف کردن بیانه لوزان و دستیابی نداشتن ایران تا 15 سال به توسعه انرژی هسته ای، گفت: این موضوع فاجعه ای بیش نیست و باید به روشنفکران گفت توسعه انرژی هسته ای  پیشرفت علمی ، اقتصادی و سیاسی ما را در بر دارد و گرفتن این توسعه به معنای بر باد رفتن تمامی استعدادهاست.

 

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی