نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. آبان 1393 - 15:56
فعال دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج اظهارداشت: قیام امام حسین قیام سازش ناپذیری با هر گونه جور و ظلم بود و امروز در هیچ مقطعی نباید عزت ملی خود را برابر مستکبرین عالم زیر سوال برد.

بهنام ترکمان در گفتگو با چهارفصل توسل به تحریف قیام امام حسین و سوء استفاده از اعتقادات دینی مردم برای پوشاندن مسیر اشتباه خود،‌ راه کار برخی برای مخفی کردن کم کاری ها و اشتباهاتشان در عرصه بین الملل می‌باشد.

 

فعال دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج ادامه داد: قیام امام حسین قیام سازش ناپذیری با هر گونه جور و ظلمی بود و امروز نیز در عرصه بین الملل، کشور ما به عنوان کشوری که بر پایه گفتمان انقلابی امام حسین پایه ریزی شد،‌ در هیچ مقطعی نباید عزت ملی خود را برابر مستکبرین عالم زیر سوال ببرد.

 

ترکمان استکبار ستیزی را کلید واژه مشترک همه انقلاب ها و قیام های برخاسته از متن جامعه و در راستای آزادی اجتماعی بشریت دانست و گفت: استکبار ستیزی واژه ای است که شاید امروزه در بسیاری از کشورهایی که ماهیت حقیقی حقوق بشر را درک کرده اند جای خود را باز کرده باشد؛ زیرا در جامعه جهانی، ملتی برای همیشه پیروز و شکست ناپذیر است که اصول و مبانی اندیشه ای خود را بر اساس ایستادگی در مقابل ظلم و ستم تنظیم کرده باشد .

 

وی افزود: ماهیت و ابعاد این اندیشه و تفکر را می توان در قیام خونین حسین بن علی(ع) جستجو بکنیم که حرکت تاریخی حضرت امام حسین آن را برای جوامعی که می خواهند در مقابل زیاده خواهی ستمگران زمان خود بایستد معنی نمود .

 

فعال دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج با اشاره به مفهوم واقعی استکبار ستیزی و سازش ناپذیری با ظلم اظهار داشت: ملت شریف ایران در انقلاب اسلامی برای مبارزه با استکبار و رهایی از دست ظلم و جور،‌ مانند امام خود از خون خود و فرزندانشان گذشتند و نهضت حسینی را در سال ۵۷ احیا کردند و در ۸ سال دفاع مقدس با اهدای خون جوانان وطن و‌ با الهام گرفتن از حرکت سید و سالار شهیدان و سر دادن ندای هیهات منا الذله، به نفی هر گونه ظلم پذیری و ذلت پرداختند.

 

وی استکبار ستیزی را معنای واقعی بیداری اسلامی دانست و گفت: متاسفانه برخی که هنوز درک صحیحی از حرکت امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی ندارند،‌ قیام خونین و ماندگار امام حسین علیه ظلم، ذلت و سازش را مذاکره می‌نامند.

 

ترکمان افزود: توسل به تحریف قیام امام حسین و سوء استفاده از اعتقادات دینی مردم برای پوشاندن مسیر اشتباه خود،‌ راه کار برخی برای مخفی کردن کم کاری ها و اشتباهاتشان در عرصه بین الملل می‌باشد.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا