نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آبان 1396 - 7:57
مسئولان کشوری به گوش باشند، شهرستانی با قدمت تاریخی 220 ساله که محروم از یک بیمارستان و حتی یک پزشک عمومی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از باشت نیوز؛ مسئولان کشوری به گوش باشند، شهرستانی با قدمت تاریخی 220 ساله که محروم از یک بیمارستان و حتی یک پزشک عمومی است.

 

شهرستان باستانی باشت که قدمت آن به دوران هخامنش برمی گردد،تنها 7 سال است که شهرستان شده است و قبل از تشکیل استان کهگلویه و بویر احمد باشت دارای مرکزیت اداری و انتظامی بوده است.

 

بخشداری باشت در سال ۱۳۰۴ یعنی قبل از انعقاد نطفه شهرستانهای  یاسوج مرکز استان، گچساران و دهدشت تشکیل شده است.

 

و اما این شهر تاریخی یکی از شهرهای محروم کشور است که با وجود قدمت 220 ساله، هنوز از امکانات اولیه رنج میبرد. شهر220 ساله ای که تا سال 94 فاقد کلنیک و پزشک متخصص بوده است.

 

و اما با تلاش های نماینده محترم شهرستان های غلام رضا تاج گردون باشت و گچساران  در سال 94 کلنیک تخصصی زنده یاد حاج ظفر تاجگردون که مجهزترین کلنیک تخصصی استان کهگیلویه و بویراحمد است،در شهرستان باشت با زیربنای760 متر مربع که زمین آن از سوی خانواده مرحوم تاجگردون اهدا و مبلغ 15 میلیارد ریال هزینه این کلنیک شد.

مبلغ چهار میلیارد و 500 میلیون ریال از مبلغ فوق را خانواده تاج گردون شد که این  کلینیک شامل بخش های داخلی، قلب، عفونی، اطفال، پوست و مو، اعصاب و روان، زنان و زایمان و جراح عمومی است.

 

 با پیگیری های نماینده محترم باشت و مسئولان پزشکان متخصص به شهرستان آمده و کمی از درد شهروندان را دوا کردند. تا اوایل امسال با ۲۶پزشک متخصص این کلنیک فعال بود‌ه و بهترین خدمات تخصصی را انجام می دادند.

 

و اما 2 سال از افتتاح مجهزترین کلنیک  استان نگذشته بود که در تابستان سال 96 دیگر پزشکی به این کلنیک نیامده و درد مردم همچنان بی درمان ماند..

فرشاد رستمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: به دلیل اینکه شهرستان باشت بیمارستان ندارد، پزشک متخصص به صورت قانونی به آن تعلق نمیگیرد و پزشکانی که تاکنون همکاری کرده اند به صورت اختیاری بوده است.

 

بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان باشت که عملیات اجرایی آن از سال 93 شروع و در مصوبه سفر دولت یازدهم اجرایی شد ، شروع به فعالیت کردو یکی از مهمترین پروژه های در شهر لقب گرفت اما بعد از گذشت سه سال و 6 ماه هنوز به بهره برداری نرسیده است.!!

 

داشتن یک بیمارستان مجهز آن هم در شهری محروم که محرومیت های تاریخی آن باعث کم تر توسعه یافتگی آن شده و بیشتر اوقات بیماران خود را در سردرگمی قرار داده و آنها را روانه استانهای همجوار کرده است.

 

 حال بیش از سه هفته می گذرد و حتی یک پزشک عمومی هم در شهرستان باشت وجود ندارد. شهروندان باشتی تا چند سال پیش از نبود بیمارستان و کلنیک و حالا از نبود یک پزشک عمومی در شهرستان رنج می بردند .

 

 مراکز روستایی آبدگاه،بوستان ،چاتلخ وکلینیک تخصصی باشت به دلیل نبود پزشک تعطیل شده است و در این میان پیگیری های مسئولان کشوری طلبیده می شود.

 

چند هفته ای است که مراکز سلامت روستاهای چاتلخ ،آبدگاه و بوستان در شهرستان باشت فاقد پزشک بوده و ارائه خدمات سلامت در این مراکز با وقفه روبرو شده است.

 این موضوع باعث نارضایتی عموم مردم  شهرستان باشت گشته و مردم این مناطق مجبورند به شهرهای مجاور مراجعه کنند.

 

با توجه به شروع فصل سرما و افزایش بار مراجعه مردم به مراکز درمانی لازم است که دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تکمیل کادر پزشکی این مراکز اقدام کند و پزشک عمومی برای مرکز بهداشت باشت و روستاهای آن در نظر بگیرند.

 

طبق شنیده ها حقوق و مطالبات۶ ماهه پرسنل شبکه بهداست و درمان شهرستان باشت پرداخت نشده است و این موضوع باعث نارضایتی پرسنل این شبکه شده است.

و حالا باید پرسید در این میان چه کسی مقصر بوده؟دولت و یا مسئولان شهرستانی و استانی؟ شهروندانی که می گویند صدای ما به جایی نمیرسد و از رسانه ها درخواست کمک کرده اند که امیدواریم صدای آنها به جایی برسد.

 

انتهای پیام/ط

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی