نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. بهمن 1393 - 8:26
منطقه «سیلاب کلوار» در نقطه صفر مرزی کهگیلویه و بویراحمد با چهار محال و بختیاری است که به رغم شعارهای مسئولان در ادوار گذشته هنوز جز محرومیت هیچ ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سیلاب کلواربا ۲۲ روستا و دو هزارو ۵۰۰ نفر جمعیت در میان کوههای صعب العبور و سرسخت زاگرس مرکزی قرار دارد و همیشه نامش با محرومیت و فقر عجین شده است.

 

تا ۲۰سال پیش این منطقه حتی راهی هم نداشت چه برسد به برق و آب و ... اگرچه خدمات زیادی به این منطقه ارائه شده اما هنوز رنگ محرومیت بر جای جای آن هویداست و این را در چهره تک تک اهالی آن می توان دید.

 

حالا در روزهای سرد زمستان این مسئولین دولت یازدهم هستند که عزم سفر کردند تا پای به محرومترین نقطه ایران بگذارند، آنجا که شاید آخر دنیا باشد.

 

سیلاب کلوار

از مسئولان خدمات رسان و عمرانی تا اجرایی و امدادی همه استاندار استان و نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا را در این سفر یک روزه همراهی کردند تا مدیران با درک محرومیت این منطقه نسخه ای شفا بخش برای آن بپیچند چرا که دیگر مسکنها فایده ندارد.

 

۱۳۰ کیلومتر مسیری که ۱۰۰ کیلومتر آن آسفالت است و همان ۳۰ کیلومتر خاکی به واسطه قرار گرفتن در کوههای سخت گذر، زمان زیادی طول می کشد تا مسافر را به مقصد برساند، دیروز میزبان ماشینهای اداری استان بود.

 

استاندار و دیگر مسئولین در این سفر از بخش مارگون تا سیلاب کلوار همه روستاها را بازدید کرد و پای حرف دل مردم این روستاها نشست.

مردم زجر کشیده با دست های پینه بسته این دیار وقتی بازهم ماشینهای اداری را دیدند شتابان و به رسم میهمان نوازی به سمت مسئولین آمدند و مشکلاتشان را رو در رو به آنان در میان گذاشتند.

سیلاب کلوار

نبود راه مناسب، آب آشامیدنی سالم، وضعیت نامناسب معیشت، بیکاری جوانان، کمبود فضای مناسب آموزشی و امکانات بهداشتی و... از جمله مشکلاتی است که در روستاهای مختلف این منطقه شنیده شد.

برخی از روستاهای این منطقه فاقد جاده ارتباطی مناسب هستند و در برخی از فصول سال راه آنها بسته می شود و هیچ ارتباطی با بیرون از روستا ندارند. برخی دیگر آب لوله کشی ندارند و هنوز زنان برای آوردن آب به سر چشمه می روند. برخی نیز از امکانات بهداشتی اولیه بی بهره بودند.

اما استاندار بومی کهگیلویه و بویراحمد که خود طعم محرومیت را چشیده است، همه این محرومیت ها و راهکارهای رفع آنها را با حضور مدیران استانی بررسی کرد تا با کلید تدبیر غبار محرومیت را از چهره این منطقه بزداید.

اگرچه این کار یک شبه انجام نمی شود و نیاز به برنامه ریزی و تلاشی جهادگونه دارد که این عزم راسخ مدیران استانی را می طلبد.

سفر به سیلاب کلوار

محرومیت زدایی در اولیت برنامه های دولت

استاندار در این بازدیدها محرومیت زدایی را در اولویت برنامه های دولت تدبیرو امید دانست و گفت: دولت با تمام توان و بدون شعارزدگی در این راستا تلاش خواهد کرد.

سید موسی خادمی به مشکلات راه این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: آسفالته کردن راههای روستایی در دستور کار است و پروژه های خوبی در این زمینه در استان درحال اجراست.

وی بررسی برخی مشکلات منطقه سیلاب کلوار و بازدید از روند اجرایی طرح راهسازی این مسیر را هدف این سفر یک روزه عنوان کرد و افزود: راه یکی از محورهای اصلی توسعه است که بازگشایی راههای این منطقه می تواند نقش مهمی در محرومیت زدایی از آن داشته باشد.

سفر به سیلاب کلوار

خادمی تاکید کرد: این منطقه دارای استعدادهای زیادی در بخش کشاورزی و گردشگری است که شکوفایی آنها می تواند زمینه محرومیت زدایی از آن را فراهم کند.

وی همچنین در این بازدیدها از مدیران اجرایی استان خواست پیگیری ها و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات این منطقه با جدیت انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در منطقه سیلاب کلوار هرچه شنیده و دیده می شد محرومیت است. مردم این منطقه مسئولان زیادی را در ادوار مختلف دیده اند و وعده های زیادی شنیده اند. آنها بازهم در انتظار تحقق وعده های مسئولین برای محرومیت زدایی از این منطقه هستند.

منبع:مهر

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا