نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. دى 1396 - 7:50
روزهای دلزدگی از مقوله کتابت و تعلیم در این روستا چنان عرصه را بر اذهان مردم تنگ نموده است که گاها نمی توانیم مرز بین فقر فرهنگی و فقر محرومیت را بیابیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ صدای نحیف و رنجور دانش آموزان روستای لال و شهرون در پستوی دلزدگی زیرساخت های آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد چنان از رمق افتاده است که گاه به این باور می رسند که باید قید الفبای زندگی را بزنند. نبود امکانات آموزشی مناسب با ساختمان از زیوار درفته و قابل تخریب چنان ذهن هر بیننده ای را به خود مشغول می سازد که باور نمی نمایی اینجا جایگاه رشد ترقی فرهنگ و ادب در قالب آموزش و پرورش است.

 

در جامعه ای که علم و دانایی، محور توانمندی و توسعه جوامع بشری باشد ارتقای کیفی آموزش و تربیت نسلی پرسشگر و خلاق امری ضروری است.توسعه کمی و کیفی آموزش، توسعه مشارکت عمومی، ارتقای سلامت و بهسازی منابع انسانی از مهمترین اولویت های کاری آموزش و پرورش می باشد.

آموزش و پرورش را می توان مهمترین اندام و به منزله قلب پیکره جامعه دانست که هرگونه آسیبی به آن، موجب زیان سایر بخش ها می شود. وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی آگاه، کارآمد و متعهد برای کشور است. آموزش و پرورش می تواند موجب شکوفایی سایر بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شود و این استعداد و توانایی تنها با تقویت آموزش و پرورش ایجاد می شود. با مطالعه در سرنوشت و سیر صعودی کشورهای پیشرفته متوجه نقش مهم آموزش و پرورش در ارتقا و به فعلیت رسیدن استعداد سایر بخش های این کشورها می شویم. براساس مطالعات کارشناسان اقتصادی، شکوفایی اقتصاد و صنعت ژاپن مرهون آموزش و پرورش این کشور بوده و خود آنها هم به این مساله اذعان دارند. آموزش و پرورش بایدروحیه تولید علم و اختراع و پیشرفت و کسب آگاهی راگسترش دهد

اینجا سرزمینی از جنس محرومیت و دور افتاده در منطقه زیلایی که در نقطه صفر حوزه استحفاظی کهگیلویه و بویراحمد و در مرز چهارمحال بختیاری قرار دارد. روزهای دلزدگی از مقوله کتابت و تعلیم در این روستا چنان عرصه را بر اذهان مردم تنگ نموده است که گاها نمی توانیم مرز بین فقر فرهنگی و فقر محرومیت را بیابیم.

 

فریاد بی ادعای مردم این دیار آنچنان بر گوش دلهای بابصیرت و آگاه سنگینی می نماید که باید با ورود میدانی به این مقوله مرثیه سرای روزگاری باشیم که تعلیم و تربیت در انزوای عدم وارسی به سوگ و ماتم نشسته است. اتاق های در حال ریزش و نیمکت های از رنگ و رو رفته مدرسه لال خودش گواه همه ناگفته هایی است که در تنگنای زمانه قرار گرفته است.

 

مردم صبور و شکیبای این روستا تاریخچه ای بلندی دارند به درازای قدمت و تمدن این سرزمین که اگر بخواهیم این مفهوم را در قالب واژه ها و کلمات بیان نماییم بدون تردید جملات در مقابل آنان سرتعظیم فرود می آورد. خلایقی که در عین سادگی و صداقت شاهد محروم ماندن این وادی از امکانات اولیه آموزشی و زیرساخت های رفاهی هستند.

در زمانی که فضای آموزشی مناسب سبب رشد فکری و اجتماعی و اقتصادی یک جامعه می شود باید با درک صحیح بهتر از این مبحث بالندگی و شناسایی مناطق محروم، چهره غبار گرفته مناطقی همچون لالی را از سر التیام و محبت بزداییم و روح تعلیم و تربیت را در کالبد بی رمق اینگونه سرزمین های متمدن یافته ولی محروم از ابتدایی ترین امکانات آموزشی و فرهنگی دمیده باشیم.

به هرحال؛ پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل بنا به رسالتی که بر عهده دارد فریاد بی انتهای مردمان لالی را با تمام وجود ار نایره خود بیرون می دمد و در فضایی آکنده از سر ملاطفت و مهربانی برای آینده آموزشی و امکانات رفاهی و فرهنگی آرزوی توفیق برای مسئولین و متولیان امری دارد که این روزها بیش از پیش دست نیاز به سوی آنها دراز می نماید.

انتهای پیام /

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی