نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آذر 1396 - 9:18
این موضوع، دردی است که هیچگاه کهگیلویه و بویراحمد را رها نکرده است و همیشه همچون سایه ای به دنبال آن بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ این دردی است که هیچگاه کهگیلویه و بویراحمد را رها نکرده است و همیشه همچون سایه ای به دنبال آن بوده است. محرومیت به عنوان جزء جدانشدنی این استان همیشه همراه آن بوده است و جان بسیاری از مردم این خطه را گرفته است و مابقی را در شرایطی از زندگی قرار داده است که بدترین شرایط و سخت ترین موقعیت ها را می گذرانند.

 

هر از چندگاهی گوشه هایی از این محرومیت صدای خود را بوسیله رسانه ها به گوش مسئولان استان می رسانند اما مسئولان استان در برخورد با این موضوعات به درمان موضعی روی می آورند و بعد از مدتی تب و تاب این موضوع هم می خوابد و باز هم کارهای روزمره و جلسات روزانه جایگزین درمان کلی و از ریشه این موضوع می شود.

 

هر فردی که در کهگیلویه و بویراحمد زندگی می کند می داند اینجا علاوه بر اینکه سرزمین ثروت است، سرزمین محرومیت ها نیز هست که در حوزه های مختلف و در جای جای این استان رخت پهن کرده است و ظاهراً با این عملکرد نمی خواهد رخت بربندد.

 

سرزمینی که به سرزمین چهارفصل، سرزمین چشمه ساران و آب فراوان، سرزمین جنگل ها فراوان و پوشش گیاهی فراگیر، سرزمین معادن فراوان، سرزمین نفت و گاز و... شهرت یافته است با دارا بودن این ثروت ها هنوز نتوانسته است این ظرفیت ها را در جهت رفع این محرومیت بکار گیرد و این عدم هدایت فرصت ها برای حل تهدیدات به مدیران و نگاه آنان بر می گردد.

 

مدیریت مسئله ای است که همیشه مورد انتقاد مردم این استان بوده است و همچنان نیز ادامه دارد چرا که هنوز این موضوع به مردم این استان تلقین نشده است که مدیران گوشه ای از فعالیت ها و برنامه ریزی خود را به این محرومیت ها اختصاص داده باشند و اینجا می طلبد که مسئولین رده بالای استان با حضور در این مناطق درد محرومیت را از نزدیک لمس نمایند تا بلکه در برنامه ریزی به این نقاط توجه نمایند و این موضوع را بصورت کلی ریشه کن کنند.

 

گرچه این محرومیت برای روستاییان این سدی نشده است که بتواند جلوی فعالیت مخلصانه آنها را بگیرد ولی ادامه این روند و محرومیت باعث از دست رفتن بسیاری از استعدادها و تلف شدن بسیاری از ظرفیت ها در نقاط این استان می شود.

 

در پایان ذکر این نکته ضروری است که ادارات استان می توانند بخشی از برنامه خود را به روستاها اختصاص داده و از نقاط محروم استان دیدن کنند و از نزدیک با مشکلات این مردم آشنا و جهت رفع آنها در حوزه کاری خود وارد شوند و این نیازمند عزم تمامی ادارات و چابک سازی آنها در بررسی مشکلات مردم است.

 

این تصاویر گوشه ای از محرومیت این استان را از دریچه دوربین به نمایش می گذارد:

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی