نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آذر 1399 - 8:08
بارش باران های اخیر در کهگیلویه وبویراحمد رودخانه بشار که از شهر یاسوج می گذرد را پر آب و خروشان کرده و صحنه ای لذت بخش را در این روز های کرونایی پدید آورده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس رودخانه بشار از جنوب شرقى بویراحمد علیا (و از کوه‌هاى اردکان و ممسنى در استان فارس) سرچشمه مى‌گیرد و به سوى شمال شرقى بویراحمد سفلى پیش مى‌رود. سرچشمه‌هاى اصلى این رود، نهرهاى گنجگون تیز آب و تنگ سرخ است.

این رودخانه که بیشتر در شرق و شمال شرقى استان جریان دارد، ‌ در مسیر خود از شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد عبور مى‌کند و به سمت دوراهان پیش مى‌رود. پس از عبور از شمال شرقى منطقه و پس از ورود به رودخانه خرسان، در پوزهٔ شمالى دنا، از شمال مناطق بویر احمد سفلى و طیبى گذشته و کارون مى‌پیوندد و به سوى خلیج‌ فارس سرازیر مى‌شود.

 بارش باران های اخیر در کهگیلویه وبویراحمد امید به سالی پر بارش را در دل کشاورزان به وجود آورده است و باعث شده رودخانه بشار که از شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران می گذرد را پر آب و خروشان کرده و صحنه ای لذت بخش را در این روز های سرد کرونایی بوجود اورده است.

تصاویر خروش رودخانه بشار در پایتخت طبیعت ایران در زیر آمده است:

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی