نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. بهمن 1398 - 9:45
به دستور حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی صورت گرفت؛
گزارش تصویری/اقدامات موثر موسسه فرهنگی دارالزهرای قم در دیشموک
تشکیل کارگروهی جهت بررسی مشکلات فرهنگی در شهرستان کهگیلویه و بررسی ابعاد مختلف مشکلات فرهنگی و معضلات اجتماعی با حضور در تمامی روستاهای شهر دیشموک در چهار حوزه صورت گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس؛ کارگروهی برای بررسی مشکلات فرهنگی در شهرستان کهگیلویه و بررسی ابعاد مختلف معضلات اجتماعی در تمامی روستاهای شهر دیشموک تشکیل شد.

در اواسط آبان ‌ماه  امسال حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دستور تشکیل کارگروهی جهت بررسی مشکلات فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر کرد.

در همین راستا تماس هایی با فرماندار کهگیلویه، امام جمعه موقت شهر دهدشت همچنینامام جمعه دیشموک برقرار شد که با تبیین نظر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با استقبال ائمه جمعه و فرماندار روبرو شد.

 

 

---
 

در همین راستا کار گروهی از موسسه دارالزهرا سلام الله علیها در تاریخ ۳۰ آبان ماه وارد شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه شد و  نشستی با حضور فرماندار و امام جمعه این شهربرگزار شد.

 

این گروه در مجموع ۶ روز در دیشموک مستقر شدند و به بررسی ابعاد مختلف مشکلات فرهنگی، معضلات اجتماعی در چهار حوزه  پرداخته و  بعد از آن با بازگشت به شهر دهدشت با ارائه گزارش وضعیتی به امام جمعه این شهر، به قم بازگشتند.

 

پس از ارائه گزارش به مرجعیت موسسه دارالزهرا سلام الله علیها بنا بر توصیه ایشان برای حضور سریعتر مبلغین بنا شد اعزام اولیه در اواخر آذر ماه و اوایل دی ماه باشد اما با توجه به امتحانات دانش آموزان با توصیه ی آموزش و پرورش، اعزام مبلغین به بعد از امتحانات دانش آموزان موکول شد.

 

 

---

با هماهنگی امام جمعه دهدشت و دیشموک اولین حضور مبلغین از طرف موسسه دارالزهرا در تاریخ ۲۸ دی ماه در شهر دیشموک و روستاهای اطراف کار خود را آغاز کرد و تا تاریخ ۹ بهمن مشغول فعالیت‌های تبلیغی شدند.

در این مدت مبلغین، نوبت صبح در مدارس روستاها و نوبت عصر در مدارس شهر حاضر  شدند ؛در طول این چند روز بیش از ۱۰۰ کلاس درس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم ، دخترانه و پسرانه به بیان مباحث اعتقادی و اخلاقی و احکام بودند.

در این میان مساجد هم از حضور روحانیون اعزامی از قم بهره بردند.در مساجد نیز مبلغین به تبیین مقام والای صدیقه طاهره فاطمه الزهرا مشغول بودند و در روز شهادت این بانوی کریمه اهل بیت با برپایی ایستگاه صلواتی و همراهی با مردم شهر در اقامه عزای بانو دو سرا شرکت کردند.

 

---

بنابر اظهار امام جمعه شهر دیشموک و همچنین نظرخواهی ریاست آموزش و پرورش از معلمان شهر، عملکرد مبلغین در سطح مدارس و شهر دیشموک رضایت بخش بود به همین منظور ریاست آموزش و پرورش به صورت کتبی از موسسه دارالزهرا سلام الله علیها درخواست اعزام مجدد مبلغ برای دیشموک کرد.

این کار گروه در تاریخ ۱۰ بهمن ماه با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد برای گزارش عملکرد تبلیغی چند روزه در دیشموک و بیان مطالبات برای بهبودی وضعیت فرهنگی پیشنهاداتی به حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی ارائه کردند.

 

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی