نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. آذر 1398 - 9:27
با توجه به بحران خشکیدگی درختان بلوط در چند سال گذشته بسیاری از دوستداران محیط زیست به‌ صورت خودجوش به کاشت دانه‌های بلوط و بذرکاری اقدام می‌کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس؛ کاشت بذر بلوط توسط طبیعت دوستان چند سالی است در کشور ما به خصوص استان کهگیلویه وبویراحمد رواج پیدا کرده است.

 

هم اکنون فصل کشت بلوط است و مردم می‌توانند هنگامی که در دامان طبیعت هستند با کشت بلوط‌هایی که از درختان بلوط بر روی زمین ریخته از نابودی جنگل‌های بلوط جلوگیری کرده و به تکثیر این درختان کمک کنند.

 

از عمده دلایل نابودی درختان بلوط طی سال‌های اخیر آتش سوزی‌، آفت‌ ، تغییر اقلیم، کرم چوبخوار، نفوذ ریزگردها و... سبب خشکیدگی و نابودی درصد بالایی از جنگل‌های بلوط در دامنه های زاگرس شده است.

 

با توجه به بحران خشکیدگی درختان بلوط در چند سال گذشته بسیاری از دوستداران محیط زیست به‌ صورت خودجوش به کاشت دانه‌های بلوط و بذرکاری اقدام می‌کنند.

 باید گفت مردم به اهمیت جنگل و درخت بلوط پی‌برده‌اند و اکنون خدمت بزرگی توسط آنها به طبیعت در حال انجام است و این اقدامات تاثیر مثبتی در تکثیر درختان بلوط خواهد داشت.

همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است، پویش مردمی احیاء جنگلهای بلوط این بار در چیتاب و همزمان در نقاط مختلف بخش کبگیان  در حال انجام است.

کاشت نهال های بنه، زالزالک، بادام و بذر گنبو  در چندین هکتار از اراضی ملی بخش کبگیان با حضور آحاد مختلف مردم، بسیجیان و روحانیت این بخش انجام پذیرفت.

به این ترتیب هر فرد با کاشت تنها یک بلوط به روش درست می‌تواند به احیای جنگل‌های بلوط در استان کمک کند.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

 
 
 
 
 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی