نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. اسفند 1397 - 17:27
شهر یاسوج چند ساعت مانده به تحویل سال حال و هوای بهاری به خود گرفته است و مردم لر زبان پایتخت طبیعت در حال خرید شب عید هستند تا در کنار خانواده سال تحویل را بگذراند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی  برابر با یکم فروردین ماه ، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.

 

همه مردم ایران و دیگر کشورهای فارسی زبان این عید نوروز را جشن می گیرند و مردم استان کهگیلویه وبویراحمد به خصوص شهر یاسوج همزمان با سراسر ایران عید نوروز را جشن می گیرند.

 

نوروز به عنوان یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی در منطقه به ارث رسیده‌است و با رنگ و بوی ویژه، شناسنامه ایرانی به خود گرفته و از آن به عنوان نماد پیوندگر افراد و اقوام ایرانی و ملت ایران یاد می‌شود. ایرانیان نوروز را آغازگر رستاخیز طبیعت، گاه رویش و زایش باغ و بوستان می‌دانند و بر این باور هستند که در نوروز، همزمان با طبیعت، باید روزگار نو و جدیدی را با روان و نگرش نو، در تن‌پوش تازه ای آغاز کنند.

 

شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد در آستانه فرا رسیدن سال نو و چند ساعت به تحویل سال حال و هوایی بهاری به خود گرفته و مردم شهر در حال خرید وسایل شب عید هستند.

 

همانگونه که در تصاویر قابل مشاهده است مردم یاسوج با شور و شوق خاصی به پیشواز این عید باستانی می روند.

 

تصاویر تکمیلی در زیر امده است؛

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی