نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. فروردين 1396 - 13:13
اگر چه به دلیل بارش باران در روزهای گذشته گردشگران و مسافران نوروزی مجبور شدند از خانه های خود خارج نشوند و یا برای اقامت در جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از چادر های مسافرتی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، اگر چه به دلیل بارش باران در روزهای گذشته گردشگران و مسافران نوروزی مجبور شدند از خانه های خود خارج نشوند و یا برای اقامت در جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از چادر های مسافرتی استفاده کنند.

اما در نخستین روز از سال جدید و با آفتابی شدن هوا مکان های تفریحی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از جمله آبشار یاسوج مملو از گردشگرانی است که این استان را برای تفریح در ایان نوروز انتخاب کرده اند.

آبشار یاسوج در فاصله سه کیلومتری این شهرقرار دارد. پس از عبور از حاشیه درختان و باغ‌های سرسبز سیب، گردو، بلوط و چنار به آبشاری می‌رسیم که سرچشمه‌های زلال آن از دل کوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس جوشیده و با جاری شدن بر سینه سنگی بستر کوهستان جلوه‌هایی از طبیعت زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد را به نمایش می‌گذارد.

در حاشیه همین تفرجگاه، آلاچیق‌های زیبایی جهت استراحت و پذیرای مدعوین برپا شده است که هرگوشه آن جلوه‌ای از فرهنگ و هنر بومی سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

این آبشار که ارتفاع آن تقریباً به طول 10 متر است به همراه پارک جنگلی که در حاشیه آن قرار دارد همه ساله پذیرای مهمانان و مسافران زیادی است که از صفا و طراوت باغ‌ها و گل‌های معطر اطراف آن و همچنین آب و هوای طبیعی و سالم آن بهره می‌برند.

یاسوج در کنار رودخانه بشار در تپه‌های متعدد در ارتفاع 1870 متری از سطح دریا قرار گرفته است این شهر در منطقه اقلیم سردسیری واقع شده و دارای هوای معتدل متمایل به سرد است و به علت بارش فراوان برف و باران از منابع آب کافی برخوردار است.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی