نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. مرداد 1395 - 11:08
ساحل زیبای بشار مأمن گرم مسافران پایتخت طبیعت
رودخانه بشار یاسوج آماده پذیرایی از گردشگران+ تصاویر
بشار نماد پایتخت طبیعت در روزهای اخیر روحی دوباره یافته و باز هم مانند گذشته جاری و به محلی برای تفریح و سرگرمی تبدیل شده است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، کمتر کسی است که پای به یاسوج نگذاشته و زبان به تحسین زیباییهای خدادادی این سرزمین چشم نواز نگشوده است. برخی شمالی در جنوبش می خوانند و گروهی آن را پایتخت طبیعت ایران نام می نهند.

 

این شهر به واسطه طبیعت زیبای آن و وجود آبشارها، چشمه ساران، رودخانه ها و جنگلهای انبوه بلوط، پایتخت طبیعت ایران نام گرفته است.

 

یاسوج با زیباییهای چشم نواز، همچون قطعه حریری سبز در دامنه های دنا قرار گرفته و هر ساله در فصل بهار و تابستان، پذیرای گردشگران وعلاقه مندان به طبیعت است.

 

گرداگرد این شهر را رودهای خروشان بشار و مهریان و کوههای سر به فلک کشیده دنا با پوشش جنگلهای بلوط و بنه فرا گرفته است و در ایام بهار دشت های آن میزبان لاله های واژگون و شقایقهای وحشی هستند.

 

شهر یاسوج به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوههای دنا و در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متری از سطح دریا دارای آب و هوایی خوش است و به واسطه برخوردار بودن از بارشهای مناسب آن را می توان سرزمین چشمه ساران نیز نام نهاد.

 

پارکهای ساحلی بشار هم در ضلع جنوبی شهر یاسوج و در کنار رود خروشان بشار از همه امکانات برای بهره مندی گردشگران برخوردار بوده و مکانی مناسب برای حضور گردشگران است.

 

این پارک ها امروز با گسترش روز افزون خود،آماده پذیرایی از مسافران نرووزی بوده و غروب زیبایی ان در آخرین روزهای فصل زمستان نشان از زیبایی های آن می دهد.

 

سواحل رودخانه پر آب بشار از هر نظر آماده سرمایه‌گذاری است که اگر این اتفاق بیفتد شاهد تحول در بخش‌های گردشگری، اشتغال و کشاورزی خواهیم بود.

 

این ساحل زیبا در جنوب شهر یاسوج یا همان پایتخت طبیعت امکان راه‌اندازی ورزش‌هایی چون قایقرانی در بخش آب‌های روان و خروشان، احداث مزارع پرورش ماهی، احداث باغ، ایجاد اماکن گردشگری و مسائلی از این دست از جمله زمینه‌های سرمایه‌گذاری را دارد.

 

شهر یاسوج در بین چهار شهر مهم شیراز، اصفهان، بوشهر و اهواز قرار گرفته و برای آمدن به آن راههای زیادی وجود دارد. از شیراز که به سمت شمال غربی حرکت کنی در یک جاده زیبا و بکر به فاصله دوساعت به یاسوج خواهید رسید.

 

رودخانه بشار
 
رودخانه بشار
رودخانه بشار
رودخانه بشار
رودخانه بشار
رودخانه بشار
 
رودخانه بشار
 
رودخانه بشار
 
 
رودخانه بشار
رودخانه بشار
 
رودخانه بشار
رودخانه بشار
رودخانه بشار
 
رودخانه بشار
 
 
 
 
 
 
 
رودخانه بشار

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی