نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. ارديبهشت 1395 - 12:42
پارک ها و مراکز تفریحی شهر یاسوج این روزها و به ویژه عصرها جمعیت زیادی از مردم، جوانان و گردشگران را که برای تفریح و سرگرمی حضور میابند در خود جای می دهد اما غرش قلیان های میوه ای و ستون دودهای سیاه و سفید دیگر مجالی برای اقامت نمی گذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مراکز تفریحی شهر یاسوج به ویژه پارک ساحلی به دلیل نزدیک بودن به خوابگاه های دانشجویی و دسترسی آسان به آن در روزهای تعطیل جمعیت زیادی را در خود جای می دهد و مسافران و گردشگرانی نیز از استان های جنوب کشور برای رهایی از گرمای طاقت فرسا، یاسوج را که دارای آب و هوای مطلوبی است به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. 

در بدو ورود به مراکز تفریحی شهر یاسوج و در پارک ساحلی این شهر بوی دودهای سیاه و سفید قلیان های میوه ای به خوبی استشمام می شود و با اندکی رفتن به جلو دختران و  پسران جوانی را می توان مشاهده کرد که با لذت خاصی ستون های دود را با دهان خود در فضای پارک رها می کنند.

 

گرچه پارک های محل تفریح و سرگرمی است اما شاید این روزها دیگر محلی برای کسب کار قلیان فروشان تبدیل شده است و گویا مسئولان مربوطه نیز برنامه ای برای برخورد و جمع آوری این قلیان ها که سلامتی مردم و کودکان بی گناه را نشانه رفته است، ندارند.

وضعیت حجاب و عفاف در پارک ساحلی شهر یاسوج نیز از دود سمی قلیان های میوه ای به مراتب نگران کننده تر است اما به راستی دستگاه های متولی و فرهنگی از این موضوع آگاهی دارند یا دیگر برخورد با هنجارشکنان جزو اولویت های آنان به شمار نمی رود.

بسیاری از گردشگران و افراد حاضر در پارک ساحلی یاسوج از وضعیت بغرنج قلیان های میوه ای و بی حجابی گلایه کردند و خواستار پیگیری و برخورد مسئولان با این دو موضوع شدند.

در سالهای گذشته نیز با انتشار اخباری از وضعیت عرضه قلیان های میوه ای و بی حجابی در پارک ساحلی یاسوج و مرکز تفریحی این شهر از سوی رسانه ها منتشر شد و واکنش هایی را از سوی مسئولان به دنبال داشت.

رسانه ای شدن وضعیت اسف بار  مکان های تفریحی در یاسوج و برخورد دستگاه های متولی با خاطیان بساط کسب و کارهای کاذب درمکان های تفریحی را مدتی برچید و مردم تاحدودی احساس آسایش و آرامش کردند اما انگار دوباره روز از نو و روزی از نو.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها در سالهای اخیر به بیان تبعات منفی مواد دخانی بر سلامت عمومی افراد اشاره کرد و ، گفت: بر اساس قانون استفاده از قلیان و سیگار در مکان های عمومی ممنوع است. 

فتاح محمدی با اشاره به اینکه جمع آوری قلیان از سطح مغازه ها و جلوگیری از عرضه آن در مکان های عمومی در شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید،افزود: دستگاه های مربوطه در این زمینه با متخلفان برخورد جدی و قانونی خواهند کرد. 
وی بیان کرد: مصوبات شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد برای اجرا به دستگاه های مربوطه شامل دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی و سایر نهادها اعلام و تاکنون اقدامات مطلوبی در مناطق مختلف استان انجام شده است. 
محمدی اظهار کرد: چنانچه در فضاهای عمومی و مکان های تفریحی کهگیلویه و بویراحمد افرادی نسبت به فروش و عرضه قلیان اقدام کنند به شدت با آنان برخورد می شود. 
وی عنوان کرد: مجوز مغازه هایی که در گذشته برای عرضه قلیان صادر شده باشد از سوی دستگاه اجرایی مربوطه باطل و چنانچه در کنار کسب و کار دیگری نسبت به فروش قلیان اقدام کنند پس از دادن تذکر پلمپ خواهند شد. محمدی ابراز داشت: سال گذشته در برخی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد نظیر گچساران مغازه های عرضه قلیان پلمپ شدند که تاکنون گزارشی مبنی بر فعالیت مجدد آنها ارایه نشده است. 

با وجود این توضیحات معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و  اظهار نظر پزشکان درمورد سرطان زا بودن دود قلیان برای مردم ، اما همچنان در مراکز تفریحی شهر یاسوج عرضه قلیان های میوه ای ادامه دارد و  برخی اقدامات و برخوردهای مقطعی دستگاه های اجرایی مربوطه نیز تاثیر گذار نبوده است.

 

گزارش و عکس: ابراهیم عزیزی

 

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی