نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. دى 1394 - 20:25
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به همراه شهردار یاسوج، جمعی از مسئولان استانی و خبرنگاران از شش پروژه مهم عمرانی مرکز استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمد علی جاوید شهردار یاسوج در آئین بازید استاندار و برخی از مسئولان استانی از شش پروژه مهم شهر یاسوج به پارک بانوان یاسوج اشاره کرد و گفت: پارک بانوان یاسوج در زمینی به مساحت 25 هزار متر حد فاصل خیابان پاسداران و بلوار دانشگاه یاسوج با پیش بینی اعتبار 30 میلیارد ریال در حال اجرا است.

 

وی از روند اجرایی و عمرانی 60درصدی این پروژه خبر داد و افزود:احداث کتابخانه، زمین فوتبال، استخر شنا، پیست‌های اسکیت – دوچرخه سواری و موتورسواری و همچنین بازارچه‌های برای اشتغالزایی و حمایت از تولیدات بانوان در این پارک پیش‌بینی شده است.

 

هزینه کرد 350میلیون تومانی در پارک بانوان یاسوج

شهرار یاسوج با بیان اینکه در حال حاضر 350میلیون در اجرای ساخت این پارک هزینه شده است، گفت: شهرداری یاسوج در حال حاضر با هزینه امانی خود، پنج میلیارد ریال تومان خاکبرداری در این پروژه انجام داده است.

 

جاوید به عملیات تکمیلی این پارک در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت:شهرداری یاسوج با هزینه خود عملیات درخت کاری, کاشی کاری و چراغانی این پروژه را انجام خواهد  و در عوض خواهان تزریق بودجه از سوی مسئولان استانی و ماده 180برای این اتمام این پروژه است.

 

تاکنون از ماده 180هیچ گونه بودجه ای به این پروژه تعلق نگرفته است

وی با بیان اینکه این پارک جزو پروژه های شهرداری یاسوج است و تکمیل فاز اول آن به اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال نیاز دارد که از این میزان تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال تامین شده است،تصریح کرد:فاز نخست این پروژه  در صورت تامین اعتبار لازم تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

 

شهردار یاسوج میزان کل هزینه برآورد شده برای این پروژه را 30میلیارد ریال دانست و افزود: برای اتمام این پروژه نیازمند 30میلیارد ریال بودجه عمرانی هستیم.

 

جاوید در ادامه به پروژه مهم و حیاتی پل چهارم بشار و اتصال این پل به بلوار رجاء و بیمارستان امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت:هزینه کل ساخت این پروژه 170میلیارد ریال است.

 

وی با بیان اینکه در ساخت این پل زیرگذر با سه محور و با دهانه‌های 10 متر و با طول کلی 150 متر بوده که روگذر در یک محور به طول 120 متر و عرض 19/70 سانتی‌متر تعبیه شده است، ابراز کرد:توجه به زیرساخت‌های شهری برای ارائه خدمات‌دهی مطلوب نیز مهم است.

 

هزینه کرد 20میلیارد ریالی در ساخت پل چهارم بشار

شهردار یاسوج با بیان اینکه این پل در سه فاز اجرا می شود و تاکنون نیز اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است،ابراز کرد:مبلغ قرارداد اولیه این پل با پیمانکار افزون بر 108 میلیارد ریال بوده و تاکنون نیز سه پایه آن ساخته شده که در مرحله شمع گذاری است.

 

جاوید با اشاره به اینکه این پل به جاده سروک وصل می شود، گفت: با تکمیل و افتتاح این پروژه در آینده نزدیک از حجم ترافیک در جاده ارتباطی منتهی به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج کاسته خواهد شد.

 

شهردار یاسوج در ادامه به عملیات اجرایی پارک ولایت در ورودی مرکز استان اشاره کرد و گفت:برای جلوگیری از طولانی شدن عملیات اجرایی پارک ولایت یاسوج برخی از سازه‌های این پارک را از جمله چادرهای تفریحی سبک‌تر اجرا می‌شود.

 

وی ابراز کرد:با تکمیل پارک ولایت و پارک غدیر رودخانه بشار به نماد هویت ساز یاسوج تبدیل می‌شود و بعد از ان گردشگران یاسوج را با این نماد می‌شناسند.

 

هزینه دولتی برای تکمیل پارکها و پروژه های عمرانی نداریم

جاوید با بیان اینکه در حال حاضر 70 هکتار پارک سازی از سوی شهرداری یاسوج با اعتباری بالغ بر 20میلیارد تومان در دست اقدام است، ابراز کرد:به طور حتم با افتتاح پروژه‌های در دست اجرای شهرداری از جمله پارک ولایت، غدیر و ورودی یاسوج سیمای پایتخت طبیعت ایران(یاسوج) در زمینه فضای سبز زیباتر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مساحت پارک ولایت و غدیر یاسوج 30 هکتار است، عنوان کرد: برنامه طراحی و اجرای آیتم‌های پارک‌های ولایت و غدیر یاسوج از تابستان امسال آغاز و هم اکنون چشم انداز کلی آن مشخص شده ولی هنوز درگیر جزئیات کار هستیم.

 

شهردار یاسوج به احداث دو دریاچه در پارک ولایت یاسوج اشاره کرد و گفت: یکی از این دو دریاچه در مرتفع‌ترین نقطه پارک و دیگری در پایین دست ایجاد می‌شود.

 

جاوید با بیان اینکه ظرفیت هر یک از این دو دریاچه از لحاظ آب‌گیری حدود 2 هزار مترمکعب است اما از لحاظ ساحل‌سازی دارای تفاوت‌های اساسی هستند،تصریح کرد:در ساحل دریاچه بالای تپه سازه‌های چادری از نوع برزنتی با عمر مفید 50 سال به عنوان گرانترین آیتم و در ساحل دریاچه پایین تپه با الگو برداری از باغات ژاپنی، سنگ چینی و نی‌زار ایجاد می‌شود.

 

وی به اجرای درختکاری و فضای سبز این پروژه اشاره کرد و گفت: شهرداری یاسوج عملیات درختکاری، سنگ فرش و چراغانی این پروژه را مکلف می شود اما باید برای دیگر آیتم های این پروژه که در بلاتکلیفی به سر می برد سرمایه گذار استخدام خواهد کرد.

 

نبود بودجه ماده 180و دست خالی شهرداری

محمدعلی جاوید شهردار یاسوج گفت: برای احداث پارک ولایت شهر یاسوج مبلغ 22 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 در نظر گرفته شده که تاکنون این مبلغ تخصیص داده نشده است.

 

شهردار یاسوج در ادامه به پروژه پارک بزرگ چشمه نباتی در شمال غربی پایتخت طبیعت اشاره کرد و گفت: پارک چشمه نبانی یکی از مفرح ترین و زیباترین پارک های شهر یاسوج در مکانی زیبا بوده که وجود برخی معارضات محلی چهره این پارک را از بین برده است.

 

وی به نظر مساعد استاندار استان برای خریداری و عملیات پارک سازی در دیگر مناطق این پارک اشاره کرد و گفت: با اجرای فاز های بعدی این پارک می توان فضای زیبا و آرام را در این منطقه به شهروندان هدیه داد.

 

شهرداری توان خرید خانه های مذکور در بلوار جمهوری را ندارد

 

جاوید در ادامه به عملیات بازگشایی بلوار جمهوری تا حد فاصل خیابان فردوسی اشاره کرد و گفت: شهرداری یاسوج توان خرید دیگر منازل فوق در این بازگشایی این پروژه  را ندارد که برخی از مراجع ذیربط باید کمک یار شهرداری باشند.

 

وی با بیان اینکه بازگشایی این پروژه می تواند در آینده به توسعه کیفی شهریاسوج کمک بسزایی کند، ابراز کرد: یکی از عمده مشکلات مرکز استان در زمان تعطیلات وجود ترافیک بالا در ورودی آبشار یاسوج بوده که با بازگشایی این بلوار،میزان زیادی از این ترافیک از بین خواهد رفت.

 

شهردار یاسوج در ادامه به عملیات ساماندهی پارک بزرگ جنگلی یاسوج اشاره کرد وگفت: وجود برخی مشکلات حقوقی و اداری باعث شده است که عملیات بازسازی این پارک در حال حاضر با مشکل روبه و شود.

 

پارک جنگلی چشم بینای پایتخت طبیعت است

جاوید با بیان اینکه پارک جنگلی یاسوج با همه مواهب ظرفیت تبدیل به یک مرکز گردشگری در جنوب کشور را دارد ،گفت:شهر یاسوج به عنوان نماد پایتخت طبیعت ایران با داشتن آب و هوای مناسب، جنگل‌ها، منابع آبی و غیره ظرفیت خوبی برای گردشگری دارد.

 

 وی پارک جنگلی را از ظرفیت‌های بی‌بدیل کهگیلویه و بویراحمد در جذب گردشگر عنوان کرد و ادامه داد: با فراهم کردن زیرساخت‌ها در این منطقه می‌توان صنعت گردشگری را رونق بخشید.

 

شهردار یاسوج خواستار حمایت و توجه هرچه بیشتر دولت به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: پارک ولایت و پارک جنگلی یاسوج از جمله طرح‌های عمرانی هستند که برای ساخت و احداث آن نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم و این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

 

بخاطر برخی مشکلات حقوقی عملیات بازسازی این پارک متوقف شده است

 

جاوید با اشاره به نقش پارک جنگلی در توسعه صنعت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث هتل در مساحت 938 هکتار در پارک جنگلی یاسوج یکی از مکان‌های است که می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا کند.

 

وی به مشکل توقف عملیات اجرایی پارک اشاره کرد و گفت: احداث هتل در مکان گردشگرپذیر پارک جنگلی به دلیل مسائل حقوقی متوقف شده است و استاندار استان در بازدید از این پروژه خواهان اجرای کلیه عملیات این پروژه و برداشتن موانع از سوی مسئولان ذیربط شده است.

 

از حاشیه های این بازدید را می توان را حضور نداشتن برخی از چهره های اعضای شورای شهر دانست که همیشه در جلسات جزو مخالفین ومنتقدان برخی کارهای شهرداری بوده اند که در این بازدید حضوری به عمل نیاوردند.

 

تصاویر تکمیلی

 

 
با دعوت شهردار یاسوج استاندار ومسئولان استانی از پروژه های عمرانی پایتخت طبیعت بازدید کردند+تصاویر

 

منبع:بویرخبر،

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا