نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. دى 1394 - 23:04
عرضه عسل تقلبی در بازار علاوه بر وارد کردن خسارات به تولید کنندگان،سلامت شهروندان را نیز تهدید می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، گاهی قیمت مناسب برخی از کالاهای عرضه شده توسط دست فروشان انسان را وسوسه به خرید می کند و می بینیم بازار خرید و فروش این نوع کالاها در همه شهرها داغ است.

 

مردم به دنبال خرید ارزان هستند و در بیشتر شرایط حتی حقوق تولید کنندگان را هم نادیده می گیرند و تنها به خاطر یک تخفیف، کالایی را می خرند که ممکن است کیفیت مطلوبی نداشته باشد.

 

در این میان بیشتر مردم خرید برخی کالاها از دست فروشان را ترجیح نمی دهند که این کالاها بیشتر مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی هستند و علت عدم ترغیب در خرید آنها، مسائل بهداشتی و احتمال بالای تقلب و بدل بودن کالاست.

 

عسل یکی از کالاهایی است که بیشتر مردم در خرید آنها نه تنها از دست فروشان بلکه گاهی از فروشگاه های اصلی هم دچار تردید می شوند اما امروزه ما شاهد عرضه محصولاتی به نام عسل توسط دست فروشان هستیم که گاهی به نام عسل وحشی و گاهی به نام عسل پرورشی و بدون بسته بندی در بازار عرضه می شود.

 

قیمت این محصول که برخی کارشناسان واژه شبه عسل را بر آن گذاشتند از 5 هزار تومان شروع می شود بستگی به توان فروشنده گاهی تا 20 هزار تومان هم به فروش می رسد.

 

این در حالی است که کارشناسان می گویند با توجه به شرایط جوی، گرد و غبار و خشکسالی 10ساله اخیر، میانگین برداشت عسل طبیعی از هر کندو بین 3 تا 5 کیلو بوده که با احتساب هزینه‌های برداشت، حمل و نقل و نگهداری و سایر مسائل قیمت هر کیلو‌ عسل طبیعی حدود 50 هزار تومان می باشد.

 

با یک تحلیل منطقی مشخص می شود محصولاتی که به عنوان عسل طبیعی توسط دستفروشان عرضه می شوند چیزی جز ترکیبات مواد قندی نیستند و مصرف آنها نه تنها مفید نیست بلکه منجر به تهدید سلامت شهروندان می شود.

 

از مردم انتظار می رود فریب قیمت ارزان این محصولات را نخورند و سعی کنند عسل را از مراکز معتبر عرضه این محصول دریافت کنند.

 

تصاویر زیر مربوط به به عرضه عسل توسط دست فروشان در شهرستان بهمئی است.

تصاویر:

 

 

منبع: آوای ماغر

انتهای پیام/200

سید علمدار تقوی

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا