نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. بهمن 1396 - 9:38
پزشک باید نسبت به شغل خود آگاهی داشته و مورد اعتماد مردم باشد.باید نسبت به شغل خود آگاهی داشته و مورد اعتماد مردم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ به نقل از پایگاه خبری باشت نیوز؛ برخی پزشکان متخصص و فوق تخصص کهگیلویه و بویراحمد مشغول در کلینیک‌های یاسوج، گچساران و دهدشت به بهانه عدم پرداخت کارانه این مراکز درمانی را تعطیل کردند.

 

پزشکان در آغاز فعالیت سوگند یاد می‌کنند که هنگام درمان بیماران به درآمد جیب او توجه نکنند و در صورت مواجه شدن با بیمار نیازمند، بدون در نظر گرفتن منافع مادی خود، او را درمان کنند، ولی پزشکان کهگیلویه و بویراحمدی این سوگند را فراموش کرده و در اقدامی عجیب به بهانه عدم دریافت کارانه در محل کار خود در کلینک‌ها حاضر نشدند.

 

در اینکه پزشکان متخصص و فوق تخصص این استان کارانه را بهانه کرده‌اند شکی نیست زیرا مگر وضعیت اقتصادی پزشکان از پرستاران و سایر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی که هنوز نیز کارانه و پاداش دریافت نکرده بدتر بوده که دست به چنین عمل ناشایستی زده‌اند.

پزشک باید نسبت به شغل خود آگاهی داشته و مورد اعتماد مردم باشد.باید نسبت به شغل خود آگاهی داشته و مورد اعتماد مردم باشد.

امر طبابت یک وظیفه شرعی است و نباید  به عنوان یک شغل و کار و کاسبی به آن نگاه کرد.

ممکن است کسانی در مضیقه مالی باشند و توانایی پرداخت هزینه‌های هنگفت را نداشته باشند و با عدم پذیرش از سوی پزشک جان خود را از دست دهند.

 

پزشکان کهگیلویه و بویراحمدی نباید فراموش کنند که پس از اتمام دوره خود این سوگندنامه را قرائت می‌کنند:

«اکنون که با عنایات و الطاف بیکران الهی دوره دکتری پزشکی را با موفقیت به پایان رسانده‌ام و مسئولیت خدمت به خلق را بر عهده گرفته‌ام، در پیشگاه قرآن کریم به خداوند قادر متعال که دانای آشکار و نهان است و نامش آرامش دل‌های خردمندان و یادش شفای آلام دردمندان، سوگند یاد می‌کنم:

همواره حدود الهی و احکام مقدس دینی را محترم شمارم، از تضییع حقوق بیماران بپرهیزم و سلامت و بهبود آنان را بر منافع مادی و امیال نفسانی خود مقدم بدارم.در معاینه و معالجه حریم عفاف را رعایت کنم و اسرار بیماران خود را، جز به ضرورت شرعی و قانونی، فاش نسازم.

خود را نسبت به حفظ قداست حرفه پزشکی و حرمت همکاران متعهد بدانم و از آلودگی به اموری که با پرهیزکاری و شرافت و اخلاق پزشکی منافات دارد، اجتناب ورزم.همواره برای ارتقای دانش پزشکی خویش تلاش کنم و از دخالت در اموری که آگاهی و مهارت لازم را در آن ندارم، خودداری کنم.در امر بهداشت، اعتلای فرهنگ و آگاهی‌های عمومی تلاش کنیم و تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه را مسئولیت اساسی خویش بدانم.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی