نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. دى 1396 - 14:06
اما تغییر که بیش از همه توجه همگان توجه رو به خود جلب کرده ، انتصاب "کاظم نظری "، دبیر سابق حزب کارگزاران سازندگی استان، به عنوان معاون سیاسی استانداری بود که بیش از همه این انتصاب زیر ذره بین مردم قرار گرفته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ نیما احمدی منش در یادداشتی نسبت به انتصاب جدید معاون سیاسی استانداری واکنش نشان داد و نوشت: حدود سه ماهی است که از ورود علی محمد احمدی به عنوان استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد به این استان می گذرد و در این مدت کوتاه شاهد تغییراتی در حوزه مدیریت های استان و معاونت های استانداری بوده ایم و زمزمه هایی از انتصابات نیز بر سر زبان ها و در رسانه ها بیان می شود.

زمزمه های اولین انتصاب پس از ورود استاندار، انتصاب معاون عمرانی استانداری بود که "فیلی" جایگزین "نیک اقبالی" می شد و این موضوع در مدت اخیر به حقیقت پیوست و شاهد بکارگیری فردی غیربومی در این منصب بودیم.

در انتصاب بعدی، شاهد تغییر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی بودیم که مظاهری جای خود را به نیکمرام داد.بنا به گفته ها نیکمرام اهل چنارستان سفلی و شوهر وی اهل لیشتر است و از حمایت نمایندگان بویراحمد و گچساران برای تصدی این مسئولیت برخوردار بود.

«پروانه نیکمرام»، دانشجوی دکترای و دارای ۲۴ سال سابقه کار است، که از سال ۹۱ تا ۹۶ به‌عنوان معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در تخصصی‌ترین حوزه فعالیت دارد.

دیگر تغییر در کهگیلویه وبویراحمد، انتصاب در معاونت معاونت امور بانوان استانداری بود که با تغییر "فریبا رحمانپور" و جایگزینی "آذر صفایی نیا " خاتمه یافت .

زمزمه های انتصاب "جعفر گوهرگانی" به جای "محنایی" در معاونت امور اقتصادی استانداری با حمایت نماینده گچساران،" شاهرخ کناری" به عنوان فرماندار بویراحمد، "فضل الله آذر فر"  به عنوان رئیس جهاد کشاورزی نیز به گوش می خورد که باید منتظر ماند و دید که این زمزمه ها به حقیقت می پیوندد یا خیر!؟

اما تغییر که بیش از همه توجه همگان توجه رو به خود جلب کرده بود، انتصاب "کاظم نظری "، دبیر حزب کارگزاران سازندگی کهگیلویه وبویراحمد، به عنوان معاون سیاسی استانداری بود که بیش از همه این انتصاب زیر ذره بین مردم قرار گرفت به طوری که اصولگرایان بویراحمد با زمزمه های انتصاب به اعتراض پرداختند و"مهدی روشنفکر" در گفتگویی که با رسانه ها داشت، گفت: به طور حتم استاندار محترم عملکرد گذشته مدیران و میزان رضایتمندی مردم از مدیران را در تغییرات اتی لحاظ خواهند نمود، فبا این وجود بعید میدانم با وجود انتقاد ۷۵ درصد مردم از عملکرد مدیری در گذشته نه چندان دور, نماینده عالی دولت در استان بدون توجه به خواست و اراده مردم چنین تصمیم حساسیت افرینی را اتخاد فرمایند بالاخره مردم ولی نعمت انقلاب هستند و اساساً هدف نهایی خدمت به مردم و کسب رضایت مردم هست با شناخت نسبی که از استاندار حاصل شده، حتماً ایشان در تغییرات احتمالی به این مهم توجه ویژه ای خواهند داشت.

در ادامه واکنش جریان اصولگرایی استان، شیخ صفدر پناهی که مسئولیت ستاد "ستار هدایت خواه" در انتخابات مجلس 94 و مسئولیت ستاد " سید ابراهیم رئیسی" در انتخابات رئیس جمهوری سال 96 را در کارنامه خود دارد نیز نسبت به این انتصاب احتمالی، در نیمه  آذر ماه امسال واکنش نشان داد و در نامه ای سرگشاده به استاندار نوشت: جناب آقای استاندار جنابعالی در این استان نبودید و از سوابق افراد مطلع نیستید؛ ولی خوب است پرونده این شخص و عملکرد او را در جریان انتخابات مجلس در سال ۹۴ و ریاست جمهوری در ابتدای امسال را بررسی حقیقتا اگر تلاش‌های دلسوزان و خویشتنداری و جلوگیری کاندیداهای مجلس من جمله جناب آقای دکتر هدایتخواه و آقای روشنفکر در سال ۹۴ نبود فاجعه‌ای بسیار هولناک رقم می‌خورد.

در آن انتخابات به غیر از یک نفر سایر کاندیداهای مطرح که رای بالایی داشتند از عملکرد این شخص ناراضی بودند و به عملکرد دست اندرکاران اجرایی انتخابات معترض بودند.

 

اما با وجود این نامه ها و گفته های اصولگرایان بویراحمد، انتصاب "کاظم نظری" به عنوان معاونت – امنیتی سیاسی استانداری طی چند روز اخیر به حقیقت پیوست و نظری معاون سیاسی استاندار کهگیلویه وبویراحمد شد.

اما بررسی این انتصاب از چند بعد قابل توجه است که به آن می پردازیم.

نظری در بویراحمد از حمایت احتمالی 30 درصد مردم را دارد که اگر به جریان اصولگرایی و عقبه آن در انتخابات پیشین مجلس نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که طرفداران آنها به خاطر رخدادهای انتخابات 94 مجلس در تفکرضدیت با این انتصاب قرار دارند.

این انتصاب از سوی استاندار برای جریان اصولگرایی بویراحمد این پیام را به همراه خود دارد که توصیه های آنها اهمیتی نداشته است و اعتدال گرایی با غلظت اصلاح طلبی رویه استاندار جدید است.

این انتصاب بخش اعظمی از بدنه مردمی مرکز استان را از استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد جدا کرد و موجی از نارضایتی طرفداران جریان اصولگرایی مرکز استان را به همراه داشته است.

حال باید نشست و دید که سردمداران جریان اصولگرایی و محافل آنها با این انتصاب چگونه واکنش نشان خواهند داد؟"

انتشار این یادداشت الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی