نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. آذر 1396 - 9:40
یادداشت/
سیاست نفتی به سبک زارعی
نویسنده: 
مهدی دلبند
سؤال اساسی این است که با کدام اولویت سنجی، احداث مجتمع تفریجی در پارک جنگلی توسط این وزارت خانه در دستور کارقرار گرفته است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ مهدی دلبند در موضوعات اخیر استان به اظهار نظر پرداخته و در یادداشتی نوشت: 

چندی پیش خبری مبنی بر استخدام غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در وزارت نفت در رسانه ها منتشر شد. اگرچه زارعی خود مدعی انتقال از وزارت کشور به وزارت نفت بود و آن را قانونی می دانست ولی رسانه ها از آن به عنوان یکی از امتیازات بیژن زنگنه به مجلس برای گرفتن رأی اعتماد یاد می کردند. 

در دو هفته گذشته نیز موضوع احداث مجتمع پتروشیمی در دشت سقاوه بویراحمد با اعتراض مردم منطقه که خود را صاحبان زمین واگذار شده  و احداث مجتمع را خطری برای طبیعت و کشاورزی منطقه می دانستند مواجه شد. غلام محمد زارعی با دفاع تمام قد از این طرح، هر گونه سنگ اندازی در مسیر اجرای آن را تهدید به برخورد و استفاده از اختیارات قانونی کرد. 

طی چند روز اخیر نیز موضوع واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت خبرساز شده است. آن گونه که آقای نماینده خود می گوید «دیدارها و جلسات متعددی در سطح وزارت نفت و استان برای تحقق این واگذاری انجام شد. در ابتدا قرار بود که سی سخت برای این موضوع انتخاب شود که با وجود موانع و همچنین بازبینی ها، پارک جنگلی یاسوج به عنوان مکانی بهتر مشخص شد». خبرها حاکی است شورای شهر یاسوج با این واگذاری موافقت کرده است.
⬅️این سه حادثه کافی است تا ردپای مرموز وزارت نفت را در سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد شناسایی کرد. جاده صاف کن این وزارت خانه نیز غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا است.

در حالی که مردم کهگیلویه سال هاست چشم انتظار افتتاح مجمتع پتروشیمی خود هستند وزارت نفت به فکر احداث مجمتع رفاهی و گردشگری در یاسوج افتاده است. سؤال اساسی این است که با کدام اولویت سنجی، احداث مجتمع تفریجی در پارک جنگلی توسط این وزارت خانه در دستور کارقرار گرفته است؟
ظاهرا آقای نماینده جای پای محکمی برای دوره بعد از نمایندگی خود پیدا کرده است. فرهنگ نفتی و آلوده شدن سیاستمداران به سیاست رانت نفتی کثیف ترین نوع سیاست ورزی است.

انتشار این یادداشت الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی