نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. ارديبهشت 1396 - 1:37
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج در بیانیه ای که برای اسن سایت خبری ارسال کرده اند واکنش خود را نسبت به تبلیغات غیر قانونی دولتی ها در دانشگاه یاسوج را اعلام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج در بیانیه ای که برای اسن سایت خبری ارسال کرده اند واکنش خود را نسبت به تبلیغات غیر قانونی دولتی ها در دانشگاه یاسوج را اعلام کرده اند.

در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی 
((دانشگاه یاسوج یا ستاد تبلیغاتی روحانی))
در ایام تبلیغات انتخاباتی و حتی قبل از آن سعی بر این داشتم تا از طرف انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه  موضع خاصی نسبت به عملکرد دولت فعلی نداشته باشم و رئیس جمهور را در حد کمی به چالش کشیده و وارد میدان کنم، باشد که به عنوان ایرانی که به رای مردمش احترام میگذارد و برای رئیس جمهور ارزش قائل است خدشه ای به استقلال انجمن وارد نشود.
گرچه که همیشه برچسب و انگ از طرف مخالفان کم خرد و کم توجه وجود داشته است؛ با تمام این تفاسیر پس از حرکت های حقارت بار ریاست جمهوری برای جمع کردن رای، صبرم به لب آمد و مجبور هستم که نکاتی را به عنوان مشتی از خروار به محضر همه ی مردم تقدیم نمایم؛ زیرا که که اتفاق های اخیر را مغایر با عزت،غیرت و حیثیت یک ایرانی میدانم.
این فاجعه زمانی دردناک تر میشود که مسئله ی رای جمع کردن به دانشگاه هم رسوخ کند آن هم از طرف ((وزارت علوم))؛
لطفا با دقت به چند نکته ی زیر توجه کنید:
1)دانشگاه یاسوج تبدیل شده است به ستاد انتخاباتی رئیس جمهور. 
عکس ریاست دانشگاه در جلسه ی ستاد حامیان دکتر روحانی( از این به بعد از لفظ دکتر استفاده نمی کنم که انگار مدرک دکتری ایشان هم زیر سوال است) واقعا باحرف ها و صحبت های خود ایشان در تضاد است.
رئیسی که در سال گذشته کمتر پیش آمده که در جلسات دانشجویی سطح دانشگاه حضور داشته باشند،شاهد این هستیم که امروزه به صورت علنی در این گونه جلسات شرکت می کنند و این موضوع در حالی است که ایشان داعیه ی این را دارند که نسبت به همه ی جریان های دانشگاهی، از نگاهی عادلانه برخوردار میباشند.
2) امان از روزی که دانشگاه بشود حیاط خلوت جریان های سیاسی؛ امثال دکتر ملتفت ها که از کلاس درس و دانشگاه به عنوان یک تریبون برای جمع آوری رای استفاده میکنند،باید بدانند که حیثیت دانشجو را زیر سوال برده اند، این افراد به جای این که در کلاس درس تدریس کنند، یا قدرت تحلیل را به دانشجو منتقل کنند، صرفا تبدیل شده اند به بلند گویی برای دولت در دانشگاه که کارایی اش حمایت و رای جمع کردن است.
با کمال احترامی که برای این اساتید قائل هستم،اما این حرکت حقیرانه را با روح جنبش دانشجویی مغایر میدانم و این تذکر را به سروران میدهم که یا دانشگاه و دانشجو را نمی فهمند که خب بهتر است فرار را بر قرار ترجیح دهند و یا این که عمدا دانشگاه را تبدیل کرده اند به یک باشگاه سیاسی، که این نکته جای بسی تاسف دارد زیرا که با این کار، آینده ی کشور را به تباهی خواهند کشاند و خود نیز شاید به این نتیجه، واقف نیستند.
3)شخص معاون فرهنگی دانشگاه که بهتر است ایشان را معاون سیاسی-امنیتی دولت روحانی در دانشگاه بخوانم؛ دکتر نیکدل.
همان کسی که در جلسه ی شورای فرهنگی دانشگاه به بسیج بر چسب میزند که (( شما اردو میبرید که رای جمع کنید))، اجازه پخش مستند ((فروشنده)) و ((من سیلاب و کلوار هستم)) را به بهانه ی این که سیاسی است،نقد به دولت دارد و رای ها را عوض میکند؛ را نمیدهد،آن وقت به راحتی به تشکل ها برچسب های سیاسی میزند. همین فرد وقتی در دانشگاه و خوابگاه تبلیغات کف دستی ستاد روحانی، پخش می شود هیچ حرکتی انجام نمیدهد!این امر بی قانونی محض است.
فردی که با وزرات علوم دائما در ارتباط بوده، از نماینده ها خط میگیرد و استقلالی از خود ندارد شایسته ی فضای فرهنگی دانشگاه نیست،دانشگاه را نفهمیده، اصلا نمیداند فرهنگ چیست! توصیه من به ایشان این است که میدان دانشگاه را رها کنند و به سیاسی بازی های حزبی خود خارج از دانشگاه بپردازند و بیش از این فرهنگ را به چالش نکشند.
4)تشکل یکبار مصرف انتخاباتی، وزارت علوم کشور با دخالت های سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی خود در تلاش است تا زمان انتخابات در دانشگاه ها تشکل هایی با اهداف انتخاباتی و یکبار مصرف راه بیندازد؛ که این  یعنی توهین به دانشجو و دانشگاه.
ما همواره با تک صدایی مخالف بوده و هستیم و از اندیشه های مخالف و منتقد خود استقبال میکنیم، اما حرف آنجایی دردناک و غم انگیز میشود که بعضی به اسم این تشکل ها و به اسم جریان اصلاحات قصد ضربه زدن به دانشجو، دانشگاه و کشور را دارند و این تشکل ها را پله ای برای بزرگ شدن بادکنکی خود قرار میدهند.
وضع این افراد مشخص است و همه این چهره های حقیر را میشناسند و صد البته موضع ما در برابر اینگونه افراد محکم و قاطع است؛ پیشنهاد من به دوستان اصلاحاتی خود این است که این چهره های کثیف را از خود دور کنند تا نتوانند  اندیشه تان را با خرابکاری های خود زیر سوال ببرند و به نام این تفکر به نظام و مردم ضربه بزنند.ما باید در کنار هم و برادرانه برای پیشرفت مردم بکوشیم و مشکلات را بر طرف کنیم.

حقوق دان سال 92 که تازگی ها معلوم شده، مدرک دانشگاهی اش هم خدشه دار است، امروز آسمان را دارد به زمین میدوزد تا رای جمع کند و بعضی هم زیر پرچم او سینه میزنند که غالب آنها یک عده معلوم الحال از مردم جدایی هستند که به فکری غیر از جیب خودشان ندارند...حق و حقوق نمیدانم چقدر محقق شد و چقدر نجومی شد اما این را میدانم که به هرحال امروز اقتصاد وضع به سامانی ندارد این را نه با هوچی گری و نه با آمارها بلکه با جیب مردم باید سنجید ما منتظر مناظره و برنامه ی اقتصادی بودیم ما منتظر این بودیم که در مناظره ببینیم آقایان برای اقتصاد با ظرفیتی که کشور دارد چه کردند برای تولید و اشتغال و بیکاری چه کردند برای دانشگاهیان بی کار چه کردند....نه این که از احساسات مردم نسبت به امام رضا(ع) استفاده کنند.اگر برنامه ی اقتصادی دولت روشن و شفاف است چرا برنامه را ارائه نکردید چرا برنامه را به طور واضح با مردم در میان نمیگذارید، مردم اگر برنامه ی خوبی ببینند حتما رای خواهند داد دیگر نیازی به فرافکنی نیست.

امیر فرزانه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج 

دیدگاه‌ها

ما به هزار و یک دلیل منطقی و عقلانی از دولت تزویر و ناامیدی شکایت داریم و به حول و قوّه‌ی الهی آن را سرنگون و دولت اقدام و عمل را جانشین آن خواهیم کرد. یکی از آنها پایمال کردن عزّت ملّت ایران و وطن‌فروشی این دولت بی‌تدبیر است.

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا