نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. مرداد 1394 - 22:02
شرم دارم از اینکه بخواهم گاه و بی‌گاه خبر از آتش گرفتن یکی از مناطق استانم را منتشر کنم. شاید یکی از مصداق های همدلی و همزبانی مردم و مسولین همین حفاظت از محیط زندگی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، یکی از مهمترین مزیت استان کهگیلویه و بویر احمد را می توان آب و هوای مناسب و سرسبزی و شادابی طبیعت این استان زیبا قلمداد کرد و قطعاً این مزیت نعمتی است از نعمات فراوان خدای رحمان که بر ما منت نهاد و ما را ارزانی کرد؛ اما بر هر نعمتی شکری واجب است و عدم شکر؛ این نعمت را از ما خواهد گرفت .

به قول شاعر: شکر نعمت نعمتت افزون کند **** کفر نعمت از کفت بیرون کند

حال ما نعمت ارزشمند طبیعت زیبای استانمان را خود با دستان خود از بین می‌بریم و این نوعی ناسپاسی است. لازم است که بیشتر به نعمت‌های خدا توجه داشته باشیم تا قدر داشته هامان را بدانیم. مگر استان کهگیلویه و بویراحمد چقدر جنگل و زمین و مرتع دارد که هر ماه باید خبر طعمه حریق شدن ۹ منطقه از مناطق استان را بطور میانگین بشنویم؟؟

 

جداً حقیر بعنوان دبیر سرویس خبر شرم دارم از اینکه بخواهم گاه و بی‌گاه خبر از آتش گرفتن یکی از مناطق استانم را منتشر کنم. دیروز ۱۸ مرداد که خبر آتش‌سوزی در کوه دیل در شهرستان گچساران منتشر شد پس از حدود ۲۴ ساعت امروز به طور کامل مهار شد.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/825115

 

و من بادیدن این خبر برای ۳۷ امین بار در سال ۱۳۹۴ شرم ام آمد این خبر را در سرویس منتشر کنم زیرا ۹ روز پیش یعنی ۱۰ مرداد خبر آتش گرفتن طرح بادام صنوگان شهرستان کهگیلویه را منتشر کردیم.

http://denanews.ir/1394/05/6921/

۲۳ تیر ماه ، برزمند از مهار آتش سوزی جنگل‌های روستای دلی بجک ده شیخ خبر داد و گفت: ۱۴۲ هکتار و ۴ هزا مترمربع از جنگل‌های منطقه دلی بجک ده شیخ، ساران و گردوه از توابع بخش کبکیان در شهرستان بویراحمد طعمه حریق شد.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/798638

 

یعنی در کمتر از یک ماه سه نقطه استان مورد حریق قرار گرفت. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تا ۲۱ تیرماه ۳۵ فقره آتش‌سوزی در مناطق جنگلی این استان رخ داد که ۴۸۹ هکتار و ۹ هزار مترمربع از عرصه‌ها طعمه حریق شد. و این آمار تکان دهنده و تاسف آور است.

لذا باید همه خود را متعهد بدانیم . هم مردم و هم مسولین شاید یکی از مصداق های همدلی و همزبانی مردم و مسولین همین حفاظت از محیط زندگی باشد که نیاز به همت جمعی دارد. مردم باید خود را مسول بدانند و مسولین هم باید آگاهی های لازم را به مردم برسانند.

ان شاءالله

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی