نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. فروردين 1394 - 19:13
حکایت ما و آمریکا مانند بچه ای می ماند که کودکی شیء یا یک مسئله بزرگی را درخواست می کند٬ و وقتی کودک جوابی از طرف خود نمی گیرد٬شروع به بهانه جویی بر سر مسائل جزئی تر می کند تا بلکه بتواند با توجه به آن مسائل کوچک به هدف نهایی خود برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،علی رفعتی؛ باراک اوباما با اشاره به اينکه از نظرش راه حل ديپلماتيک بهترين مسير براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي است،ابراز داشت از اينکه برخي از رهبران ايران از برخي بندهاي توافق انتقاد مي‌کنند متعجب نشده است.

 

وي با اشاره به اينکه آمريکا ظرفيت بازگشت سريع تحريم ها را در صورت شکسته شدن هرگونه توافق حفظ مي‌کند،ابراز داشت که احتمال موفقيت مسير ديپلماتيک بيشتر از احتمال موفقيت حفظ تحريم هاي کنوني يا اعمال تحريم هاي اضافي است و حتي از رويکرد نظامي نيز موفق تر است.

 

صحبت های رئیس جمهور آمریکا که بعد از بیانات رهبری گفته شد٬رئیس جمهور آمریکا برای حل مشکلات هسته ای،به قول خودشان راه حل دیپلماتیک را بهتر از راه حل جنگ و حتی بهتر از اعمال تحریم و تحریم های بیشتر و گسترده تر می داند٬ولی آیا آمریکا واقعاً به دنبال حل مذاکرات هسته ای است؟یا هدف دیگری در ذهن می پروراند.

 

به چه دلیل است که رئیس جمهور آمریکا تمام سعی و تلاش خود را از راه حل دیپلماتیک گذاشته است؟ ولی وقتی اتفاقات مختلف که دیده می شود با نوعی دوگانگی رفتاری یا ظاهرسازی کارها از طرف جبهه غربی هستیم.

 

در مورد بحث هسته ای بعضی از مسئولین هسته ای و حتی بعضی از مشاورین وزیر امور خارجه به این نکته اعتراف کرده اند که بحث مذاکره بر سرمسائل هسته ای بهانه است٬خوب سؤال اینجا پیش می آید که اگر بهانه است و خودتان هم که می گویید بهانه است٬ رهبری هم در سخنان خود گفته اند که مذاکرات هسته ای بهانه ای بیش نیست٬ با توجه به علم به این مسائل پس مذاکرات به چه منظور است؟

 

حکایت ما و آمریکا مانند بچه ای می ماند که کودکی شیء یا یک مسئله بزرگی را درخواست می کند٬ و وقتی کودک جوابی از طرف خود نمی گیرد٬شروع به بهانه جویی بر سر مسائل جزئی تر می کند تا بلکه بتواند با توجه به آن مسائل کوچک به هدف نهایی خود برسد٬حال آمریکا هم به مثابه آن کودک است که در یک خواب زمستانه به سر می رود و در سر خود رؤیای براندازی انقلاب اسلامی را دارد٬حال که می بیند٬ نمی تواند به خواسته خود برسد مسئله هسته ای و... را بهانه می کند تا ایران را پای میز مذاکره بنشاند و البته خود این پای میز مذاکره نشستن هم بازخورد بین المللی هم دارد٬و این که به تمام کشورهایی که در برابر کشورهای استکباری انقلاب کرده اند٬این پیام را می رساند که شما هم مثل کشور ایران باید سر میز مذاکره با من آمریکا باید بنشینید.

 

اما دیگر اقدامات آمریکا٬آمریکا علنا خود اظهار می کند که من می خواهم به مردم فشار بیاورم تا مردم رو به روی انقلاب اسلامی بایستد.در کنار این مسائل گاهی٬ بی تدبیری مسئولی باعث کمک کردن به این هدف آمریکا می شود٬چرا که به گونه ای سخن می گویند که راه حل مشکلات اقتصادی را در گرو حل شدن مذاکرات هسته ای می دانند.

 

بنده اینجا سؤالی از مسئولین اجرایی و اقتصادی و ... دارم٬با توجه به سابقه آمریکا و همین طور مطرح کردن این سؤال که آیا به نظر شما اگر اکثر مشکلات کشور در یک روندی حل بشود بهتر است یا این که برای مدت کوتاهی حل بشود و مجدداً دغدغه و غصه این را داشته باشیم که مجدداً همان مشکلات را داریم؟

 

رفتارآمریکا در خصوص تحریم ها علیه ایران هم به همین صورت است،که گاهی تحریم می کند و گاهی به بهانه هایی مجدداً امید بر داشتن تحریم را می دهد ولی مجددا٬ دیده می شود که تحریم های قبلی و جدیدی را اعمال کرده است.

 

یک نگاه هم این گونه است که در یک روندی که شاید مدتی سختی ها بیشتر شود٬ولی با حل مشکلات از درون٬مثل اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در تمام زمینه ها٬ارج نهادن به تولید داخلی٬استفاده از ظرفیت های درونی نظام و نیروی کارآمد جوان٬ باعث این شود که دیگر ما مثل الان وابسته به خارج از کشور نباشیم و آنوقت است که می بینیم که بسیاری از مشگلات ما حل شده و اثر تحریم ها به شدت کاهش پیدا می کند٬ ان شاالله.

 

ای کاش مسئولانی که تمام وقت و هزینه خود را برای حل مشکلات مردم بر سر مذاکرات می دانند٬کمی به قضایا و اتفاقات٬جزئی تر و هوشیارانه تر نگاه کنند و به اتفاقات و صحبت های این چند وقت و حتی چند سال اخیر به مثابه تکه های پازلی نگاه کنند که از هم جدا شده است و اگر این تکه های پازل که شامل اتفاقات و مسائل و صحبت مسئولان کشورها است را در کنار هم قرار دهند و صحبت های رهبری را هم سرلوحه قراردهند٬مطمئنا متوجه امور و هدف دشمنان انقلاب می شوند و راه برای همه واضح و روشن می شود٬هر چند که الان هم همه چیز مشخص و قابل دیدن است.

منبع:(ایل بانو)

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی