نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. آذر 1393 - 12:03
سید علی حسینی
یاداشت
آن هفته منتجب‌نیا این هفته مرعشی
نویسنده: 
سید علی حسینی
قصد نداریم قصاص قبل از جنایت نماییم، اما مطمئنیم مسئول محترم و البته باهوش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از یاد نبرده اند که از کوزه همان برون تراود که در اوست!

چهارفصل، سید علی حسینی در یاداشتی نوشت :پس از صحبت های آقای منتجب نیا در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و حمله ایشان به افراد مذهبی و برخی نهاد های انقلابی ، سؤالی در ذهن دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و حضار سالن برگزاری برنامه شکل گرفت. مسئولیت مستقیم برگزاری این برنامه با چه کسی بود؟ چه کسی از قائم مقام حزب اعتماد ملی با سابقه مشخص در فتنه ۸۸ جهت حضور در استان و مهم تر از آن محیط مقدس دانشگاه دعوت کرده بود؟ عده ای در همان سالن برگزاری به ریاست دانشگاه علوم پزشکی و مسئول دفتر نهاد دانشگاه اعتراض نمودند و جالب اینکه رئیس گفته بود دفتر نهاد تأیید نموده و مسئول دفتر نهاد نیز گفته بود در شورای فرهنگی من تنها یک رأی دارم! چه کسی است که از وزن رأی رئیس و مسئول دفتر نهاد بخصوص در برنامه های مهم آگاه نباشد و البته حق وتوی این عزیزان مطلبی فراموش نشدنی است.

 

yasu.marassi.montajabnia

 

به لطف شرایط خاص جامعه و مصوبات یک نهاد مهم، جملات جناب منتجب نیا در مورد نسبت دادن اسید پاشی به گروهی خاص زودتر از آنچه فکرش را بکنید از سایت ها و خبرگزاری ها حذف شد و به تبع آن موضع گیری متناسب با مباحث طرح شده نیز شکل نگرفت. اما نگرانی و ناراحتی در بین مسئولین و مردم استان از حضور این فرد و بیاناتش مشهود بود و حتی موجب موضع گیری نماینده محترم ولی فقیه در استان شد.

 

در فضای ۱۶ آذر امسال و با دعوت از افراد مسأله دار در دانشگاه های کشور و سخنرانی های هدفمند ، حمله به حریم ولایت فقیه ، شورای نگهبان ، نهادهای انقلابی و … بیش از پیش خودنمایی نمود. به جای تبیین مفهوم اعتدال ، مدعیان اصلاحات در تریبون های یک طرفه هر چه خواستند گفتند و مهم تر از آن در جهت کم رنگ نمودن فتنه ۸۸ و تطهیر سران فتنه تمام تلاش خود را به کار بستند. اینک خبرهای جدیدی از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به گوش می رسد.

 

دعوت از حسین مرعشی از چهره های شاخص کارگزاران و البته با جهت گیری خاص در فتنه ۸۸ و سابقه محکومیت به یک سال حبس و محرومیت از فعالیت در احزاب ، مؤسسات و انجمن‌هایی که به کارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری می پردازند، شاهکار جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است. شاید کسانی بگویند با بیانات رهبر انقلاب در سال ۸۸ و مشخص نمودن خطوط قرمز در خطبه های نماز جمعه ، هر کسی می تواند به اشتباه خود پی برده و راه خود را اصلاح نماید. بیایید برای اینکه این دسته از مخاطبین را از اشتباه خارج کنیم برخی از فرمایشات جناب مرعشی را با هم مرور کنیم:

 

فارس: درباره بحث انتخابات ۸۸ چرا تاکید داشتید که تقلب صورت گرفته ؟

مرعشی: من آن اعتراض را یک حیات می‌دانستم نه یک فتنه، اعتراض مردم به نتیجه انتخابات خیلی طبیعی بود و می‌توانست جدی‌تر گرفته شود.

فارس: یعنی شما معتقدید تقلب نشد و تخلف رخ داد؟

 

مرعشی: من به تقلب و تخلف معتقدم اما چون رهبری فرمودند تمام کنید ما دیگر ادامه ندادیم.

مرعشی: چون رهبری در این باره نظر داده و بحثش بسته شده اجازه دهید که اگر رهبری صلاح دانستند باز شود ما حرف‌مان را می‌زنیم.

 

اینها صحبت های آقای مرعشی در سال ۸۸ نیست! مشروح این مصاحبه که چند ماه پس از پیروزی آقای روحانی در انتخابات انجام شده را با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می توان یافت. و یا در ماه اخیر و در شهر زاهدان فرموده اند: «به جناب آقای جنتی عرض می‌کنم شما دلسوز مملکت هستید و ما به دلسوزی شما احترام می‌گذاریم. شما می‌توانید حریف فتنه و فتنه‌گر شوید ولی حریف ملت بیدار نمی‌شوید. مرعشی ادامه داد: با مردم صریح و روشن صحبت کنیم، در پناه شورای نگهبان و در کنار محافل شبه‌نظامی ایستادن راه عاقلانه‌ای برای اداره کشور نیست.»

 

خط قرمز نظام از نظر رهبری، حیات امثال مرعشی است و ولایت پذیری و پذیرفتن قول صادق ولی فقیه نیز در بیانات ایشان کاملاً مشهود است. جالب آنکه بسیاری از اصلاح طلبان خود را از ولایت مدارترین موجودات عالم می دانند اما هنرشان در فتنه ۸۸ نمایان شد و اوج بصیرتشان نیز سکوت در برابر دفاع رهبر نظام از رأی مردم در برابر زیاده خواهان بوده است.

 

نه توبه ای می بینید، نه عذر خواهی از اشتباه و البته نه اقدام عملی برای حمایت از ولی زمان. اینک و پس از سال ها هنوز می گویند چون فلانی گفت ما سکوت کردیم! و البته چه کسی است که از مفهوم مستتر در این جملات، پی به اصل اعتقاد ایشان نبرد. قصد نداریم قصاص قبل از جنایت نماییم، اما مطمئنیم مسئول محترم و البته باهوش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از یاد نبرده اند که از کوزه همان برون تراود که در اوست! با این تفاسیر آیا ریاست دانشگاه و دیگر افراد تصمیم گیر فکر می کنند در مملکت قحط الرجال است که جهت سخرانی ها از مرتبطین خاص فتنه دعوت به عمل می آورند و یا اهداف دیگری در سر دارند؟ این بار چه بهانه ای برای نپذیرفتن مسئولیت جلسه خواهند داشت؟ چرا دفتر نهاد و نیروهای معتقد در دانشگاه علوم پزشکی به وظیفه خود عمل نمی نمایند؟

 

دوستانه یادآوری می کنیم : آدم عاقل دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود!!

 

منبع:کبنانیوز

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی