نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. شهريور 1393 - 19:30
به هر حال آنچه نگران کننده است افزایش سریع تعداد این فروشگاه ها و مخاطبان آنها و مصرف گرایی بی رویه و به دور از منطق و نیز ایجاد وضعیت نامطلوب فرهنگی در شهر است که باید برای آن فکری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از پاتوق وبلاگ نویسان استان(حرف ناب)، فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی وبهداشتی در شهر یاسوج به طور چشمگیری در حال گسترش است. این امر از یک جهت می تواند حاکی از افزایش تقاضا باشد. با بمباران تبلیغاتی متنوع و محرک ماهواره و اینترنت و حتی تلویزیون، تعداد مشتریان این فروشگاه ها روز به روز در حال افزایش است. بنابر این افزایش تقاضا برابر است با افزایش عرضه. پیرامون این فروشگاه ها چند نکته قابل ذکر است:

1.فارغ از مشتریانی که بنابه ضرورت هایی از این محصولات استفاه می کنند،مراجعه روز افزون دختران جوان و نوجوان (مراجعه پسران نیز در حال افزایش است) به این فروشگاه ها و خرید بی رویه محصولات آرایشی نشان دهنده میل آنها به تمایز و جلوه نمایی است. مانور روزانه دختران با آرایش های زننده و محرک  در سطح شهر گویای این امر است. تبلیغات، میل به دیده شدن و جلب توجه کردن، تحمیل جو اجتماعی و ترس از برچسب امل بودن و عقب ماندگی و به روز نبودن از اصلی ترین عوامل این تمایزخواهی است.

2. ویترین ها و دیوارهای این فروشگاه ها پوشیده از تصاویر نیمه عریان زنان است. این امردو جنبه دارد:

الف:این که آیا این کار مطابق قوانین و مقررات مصداق جرم است یا نه؟

اگر جرم است پس چرا هیچ مرجع قانونی به این امر رسیدگی نمی کند؟

ب:بی شک این امر ضمن آنکه از لحاظ دینی و اخلاقی خلاف است، موجبات بروز ناهنجاری های اخلاقی و زنای ذهنی را فراهم می آورد.2116837201184165185

اگرچه این تصاویر ضمیمه تبلیغاتی محصولات خارجی هستند، اما هیچ توجیهی برای در معرض دید قرار دادن آنها و ایجاد فضای غیر فرهنگی در شهر وجود ندارد.

3. همانند بسیاری از فروشگاه های عرضه لباس زنانه، فروشندگان برخی از این فروشگاه ها مرد هستند. این نیز در جای خود اشتباه است. نصب آیینه در فروشگاه و تست کردن لوازم جلوی چشم نامحرم چه معنایی می تواند داشته باشد؟

4. آنچه مشخص است هیچ نظارت و کنترلی بر این امر وجود ندارد. شاید مسئولین در این زمینه احساس مسئولیتی نمی کنند.شاید هم این کار را مصداق جرم و گناه نمی دانند.

به هر حال آنچه نگران کننده است افزایش سریع تعداد این فروشگاه ها و مخاطبان آنها و مصرف گرایی بی رویه و به دور از منطق و نیز ایجاد وضعیت نامطلوب فرهنگی در شهر است که باید برای آن فکری کرد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا