نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آذر 1392 - 19:51
مسئول پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس از بی توجهی صدا و سیما و مسئولان فرهنگی استان به شهدای کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهدای دانشجو شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش چهار فصل مجتبی ثابتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صبح زاگرس، با اشاره به این که دانشجویان شهید گران سنگ و کم نظیری در کهگیلویه و بویراحمد داریم گفت: مسئولین استان ما در خصوص شهدا هم چنان مشغول کارهای سطحی و روبنایی خودشان هستند.

عضو سابق تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان این که زبان دانشجویی، زبانی گزنده و عتاب آلود است بیان داشت: بحث درخصوص شهدای دانشجوی ما چند وجهی است و من حاضر به بحث در خصوص این شهدا با مسئولین استان هستم.

ثابتی ادامه داد: در خصوص شهدای استان و به خصوص شهدای دانشجوی ما، نسبت به همه مسئولین استان، از آغاز تاکنون نقد صریحی دارم.

وی گفت: انتقاد من بیشتر متوجه مسئولین دانشگاهی استان و مسئولان بنیاد شهید است. ما شهدای دانشجوی گران سنگی داریم که متأسفانه به شناساندن آن ها به نسل جوان و بیان سجایای اخلاقی آن ها به صورت ناقص انجام گرفته است. متأسفانه مسئولین استان از ابتدا تا کنون در معدود اقدامات خود برای این شهدای دانشجو تنها به دنبال مسائل سطحی و روبنایی خودشان بوده اند و از کاری عمیق و ماندگار خبری نبوده است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد برخی دانشجویان شهید استان  نظیر شهید طیّب گفت به نظر من شهید هدایت الله طیّب یک اسطوره است.

این دانشجوی نخبه استان در ادامه  افزود: همه ما  مدیون هستیم که چرا ما شهدای دانشجویی همچون شهید طیّب ها را داریم اما به سادگی هر چه تمام تراز آنها می گذریم و هیچ ارزشی را برای آن ها قائل نیستیم.

ثابتی گفت: در مورد این شهدای بزرگ اگرهم تاکنون برنامه ای بوده کاملا روتین و سطحی بوده درصورتی که ما می بینیم در بعضی استان ها چه کارهایی کرده اند و چگونه شهدای شهید خود را به کل کشور شناسانده اند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران ادامه داد: نقدی که من از مسئولین استان از آغاز تا کنون دارم در راستای همین مظلومیت ها است. بنیاد شهید ما، شهرداران ما و شورای فرهنگ عمومی ما باید پاسخگو باشند.

صدا و سیمای استان هم چنان پیشرو در طنرسازی

عضو سابق تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به این که متأسفانه صدا و سیمای استان ما هم چنان باید به طنز پردازی ها، معرفی روستاها یا مسایل عشیره ای بپردازد گفت:  تا وقتی این سطح توجه به طنزها و معرفی روستاها وجود دارد که صدا و سیما جای تدوین و معرفی فرهنگ شهادت و ایثار نیست.

وی ادامه داد: وقتی 34 سال از انقلاب می گذرد و هنوز نقشه مشخصی از فرهنگ شهادت و ایثار در صدا و سیمای ما وجود ندارد من هیچ توصیه ای و هیچ حرفی با آن ها ندارم.

ثابتی با بیان این که واقعا شما بیایید ببینید چه حجمی از برنامه های صدا و سیمای استان ما و با چه کیفیتی درباره فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: من حاضرم بنشینم یک طرف میز و با مسئولین فعلی صدا و سیمای استان و دیگر مسئولینی که طلایه دار هستند بنشینم و بحث کنم. نه تنها با مسئولین فعلی بلکه با دیگر مسئولین سابق استان که ادعایی در این زمینه دارند حاضر به بحث هستم تا ببینیم این ها چه اقداماتی برای کسانی مثل شهید طیب و دیگر شهدای عزیز ما انجام داده اند.

باید ببینیم با امکاناتی که این ها داشته اند با رسانه ای که داشته اند برای شهید طیب ها و شهید بقایی ها چه کرده اند؟ آیا اندیشه شهدا را نشان داده اند یا تنها بنر زده اند و برنامه های سطحی و روبنایی برگزار کرده اند.

وی گفت: ما باید با یک روشن بینی نسبت به شهدا و طلایه داران علمی خودمان حرکت کنیم که انشاالله هرچه بیشتر به سمت جهاد فکری، فرهنگی و سیاسی برویم و همه این ها به بصیرت افزایی بیشتر دانشجویان ما منتج شود.

وی در پایان گفت وقتی ما کسی مثل شهید طیّب را داریم، باید ببینیم چقدر توانسته ایم بخشی از فضایل این شهید بزرگوار و دیگر شهدای دانشجوی استان را به هم استانی ها و به مردم کشور بشناسانیم. طراز ما با شهید طیّب امروز کجا است؟

شهید طیب که بود؟

به گزارش صبح زاگرس شهید هدایت الله طیب در سال 1333 در یکی از روستاهای سوق در استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد. این شهید بزرگوار که پیش از انقلاب سابقه مبارزه و دستگیری  توسط ساواک را نیز داشت در سال 56 به قصد ادامه تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی روانه شهر "تمپا" از ایالت فلوریدا آمریکا شد. او در آن جا انجمن اسلامی دانشجویان فلوریدا را در خانه اجاره ای خود تاسیس کرد و به عنوان نماینده انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا معرفی شد.

هنوز 2 سال و 8 ماه از تحصیلش در آمریکا نگذشته بود که عشق و علاقه به امام و اسلام باعث شد آمریکا را به سوی وطن ترک کند و رهسپار جبهه ها شود. این فرمانده در روز 5 فروردین سال 61 بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل شد.

حكايت زندگي این مرد بزرگ كه براي آباداني شهر خود مسير علم و دانش را در پيش گرفت و براي پيشرفت در اين مسير عازم آمريكا شد اما وقتي كه متوجه حمله عراق به ايران‌ شد لحظه‌اي طاقت نياورد و تمام تلاش خود را ‌كرد تا به جبهه‌هاي جنگ اعزام شود بسیار مظلوم و ناشناحته مانده است.

یکی از نکات مورد توجه  زندگی این شهید بزرگوار این است که  وقتي كه از آمریکا به ايران برگشت بي‌آنكه خانواده خود را از برگشتن خود آگاه كند وارد ميدان نبرد در جبهه ها شد.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی