نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آذر 1392 - 11:40
خرابکاری ادارات در روستای چاه تلخ باشت +تصاویر
در پی نارضایتی اهالی روستا منتشر شد
خرابکاری ادارات در روستای چاه تلخ باشت +تصاویر
پروژه های نیمه کاره طرح هادی و گاز کشی روستای چاه تلخ از توابع شهرستان باشت نارضایتی اهالی این روستا را در پی داشته است.

به گزارش چهار فصل  به نقل از خامی، در پی تماس های تلفنی مردم روستای چاه تلخ از توابع شهرستان باشت با این پایگاه خبری در خصوص مشکلات این منطقه، سری به اهالی این روستا زدیم و گزارشی از این موضوع تهیه کردیم.

 

ابتدا به سراغ پرتگاهی نزدیکی روستای چاه تلخ رفتیم که به گفته اهالی روستا تا کنون جان دو نفر را گرفته بود.

این پرتگاه که سالانه به علت بارش های شدید منطقه بر عرض آن اضافه می شود حدود 30 متر ارتفاع دارد و فقط 10 متر تا منازل مسکونی فاصله دارد.

 یکی از ساکنین این روستا به خامی گفت: تا کنون چندین نفر از این پرتگاه سقوط کرده اند که متأسفانه 2 نفر از اهالی روستا  جان باختند.

وی که پدرش با وجود سقوط از  این پرتگاه نجات یافته بود، افزود: نداشتن حصار و روشنایی در شب را از مهمترین دلایل سقوط در این پرتگاه دانست.

این طور که به نظر می رسد مشکلات روستا زیاد بود و درد دل مرد هم بسیار. در حال نوشتن گزارش پرتگاه بودم که جوانی صدا زد: تو را  به خدا به تیرک های برق در وسط خیابان نگاه کنید که هیچ گونه روشنایی ندارند و باعث  ایجاد تصادفات شدید می شوند.

این جوان که خودش را اکبری معرفی کرد افزود: مشکلات روستا یکی دو تا نیست از طرح هادی نیمه کاره تا پر شدن جدول ها توسط اداره گاز و کوچه و خیابان های خاکی روستا هم و همه مشکل است.

به جدول های این روستا  که نگاه کردیم، متاسفانه همه جداول با سنگ های بزرگ پر شده بودند.


برای تکمیل گزارش به یکی از کوچه های روستای چاه تلخ رفتم، پیرمردی که در حال برداشتن سنگ ها بود توجه ام را جلب کرد.

این پیر مرد 72 ساله چاه تلخی که با دستان خود توانسته بود یکی از جدول های پر شده ناشی از ضایعات و سنگ های را باز کند، گفت: به دلیل آبگرفتگی کوچه و ورود آب به خانه ها و ضررهای ناشی از خیس شدن علوفه ها با وجود کهولت سن اقدام به برداشتن این سنگ ها از درون جدول کردم.

 مرادی ادامه داد: از مسئولین  شهرستان می خواهم که مشکلات این روستا را حل کنند.

به سراغ دهیار روستا رفتم و در مورد مشکلات روستا با او به گفتگو نشستم.

 علی پور گفت: طرح هادی و ایجاد جدول گذاری به منطور مهار کردن سیلاب و آب گرفتگی در روستا اجرا شد اما متأسفانه با نیمه رها شدن این طرح در روستا و همچنین پر شدن جدول های ایجاد شده توسط اداره گاز  مشکلات دیگری را به مشکلات قبلی روستا افزود و آب را به سوی خانه های مردم هدایت کردند.

در ادامه گوشه ای از مشکلات مردم این روستا را به روایت تصویر می بینیم.

روستای چاه تلخ یکی از روستاهای بخش بوستان از توابع شهرستان باشت با جمعیت 510 نفری و 110 خانواری است که در زمان جنگ تحمیلی 8 شهید را تقدیم انقلاب کردند.

امیدواریم با توجه ویژه مسئولین معضلات و مشکلات این روستا  به زودی حل شود.

گزارش/ فاضل کامران

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی