نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آذر 1392 - 8:36
ساماندهی ۳۷۰ گلزار شهدا در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
ساماندهی ۳۷۰ گلزار شهدا در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک‌هزار و ۷۷۸ مزار مطهر شهید در ۵۲۸ گلزار استان وجود دارد که یک‌هزار و ۴۳۶مزار مطهر آن در ۳۷۰ گلزار ساماندهی شده است.

به گزارش چهار فصل سیدموسی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان این‌که هرچه داریم به برکت خون شهدا و صبر و بردباری خانواده معظم آن‌ها، ازخودگذشتگی جانبازان، ایثارگران، آزادگان و استقامت و پایداری مردم در طول عمر انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: توجه به شهدا و خانواده‌های آن‌ها و ساماندهی مزار مطهر شهیدان بزرگ‌ترین کار فرهنگی و دینی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که در استان 528 گلزار شهدا داریم که در آن‌ها یک‌هزار و 778 مزار مطهر شهید وجود دارد، گفت: از این تعداد 370 گلزار با تعداد یک‌هزار و 436 مزار تاکنون ساماندهی شده و تعداد 146 گلزار با 311 مزار نیاز به ساماندهی دارند.

وی با تاکید بر این‌که 146 گلزار با 311 مزار شهید ساماندهی نشده داریم که 84 مزار شهید با اعتبار یک میلیارد و 230 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی امسال در برنامه ساماندهی قرار گرفتند، گفت: همه مدیون خون شهیدان هستیم از این‌رو ساماندهی گلزار شهدا تنها برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در ساماندهی مزار مطهر شهیدان از هم سبقت بگیرند.

وی ابراز داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، شرکت‌ها و نهادهای خدمات‌رسان آب و برق باید سهم بیشتری برای مشارکت در ساماندهی گلزار شهدا داشته باشند تا بتوانیم حداقل دین خود را نسبت به شهدا ادا کرده باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سعی بر این داریم که در یک بازه دو ساله همه گلزارهای شهدا را ساماندهی کنیم و بعد از آن گلزارها و قبور مطهر شهیدانی که نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند را در برنامه کاری قرار دهیم.

خادمی گفت: معماری گلزار شهدای یاسوج به عنوان یک مکان فرهنگی از جمله گلزارهای نمونه کشور است که نیازمند مقاوم‌سازی است از این‌رو این مسئله باید در برنامه کاری کارگروه گلزار شهدا قرار گیرد.

وی مقاومت این سازه را بسیار ضعیف دانست و با هشدار به مسئولان مرتبط در خصوص پیش‌بینی اقداماتی برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه‌ای در آینده برای جابه‌جایی اعتبارات در سال جاری به منظور مقاوم‌سازی این گلزار دستورات لازم را صادر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باید هرچه زودتر پیمانکار ویژه این طرح در نظر گرفته شود تا با تأمین بخشی از اعتبار در مدت باقی‌مانده سال‌جاری کار مقاوم‌سازی آن صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی