نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. آذر 1392 - 15:19
امام جمعه باشت گفت: بسیاری از انحرافات اجتماعی کنونی حاصل استفاده نادرست از اینترنت و ماهواره است.

به گزارش چهارفصل به نقل از  فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نشست آسیب‌های اجتماعی و نماز که با حضور معاونین اداره آموزش و پرورش این شهرستان و اولیاء و مربیان در مجتمع مولوی بوستان برگزار شد بیان این‌که مسئله تربیت و آموزش موضوعی مهم و اساسی است که اگر به آن توجه نشود می‌تواند به یک مشکل و یا بحران تبدیل شود، اظهار داشت: تربیت و آموزش فرزندان امری است که تنها با تلاش یک ارگان و نهاد به سرانجام نمی‌رسد چرا که این مسئله مختص به یک دوره و رده سنی نبوده و مستلزم صرف وقت در تمامی لحظات زندگی و عرصه‌های گوناگون است.

امام جمعه باشت با تاکید بر این موضوع که تعامل و همکاری اولیاء و مربیان مدارس در راستای توجه به مسئله آموزش و تربیت فرزندان است تا شکل‌گیری تربیت فرزند در طول دوره تحصیل محقق شود، اذعان داشت: اگر چه مدارس نقش مهمی در تربیت فرزندان ایفا می‌کنند اما نقش اساسی و بزرگتر بر عهده خانواده‌ها بوده چرا که افراد بیشتر اوقات خود را در کانون خانواده گذرانده و والدین خود را الگو قرار می‌دهند.

وی در ادامه به لزوم تشکیل انجمن اولیاء و مربیان اشاره کرد و گفت: بررسی و تجزیه و تحلیل مشکلات احتمالی در میان دانش‌آموزان در محیط مدرسه و یا خانه از اهداف تشکیل این انجمن است.

عبودی یادآور شد: شکل‌گیری شخصیت فرد از زمان کودکی و خردسالی بسیار حائز اهمیت بوده و والدین و مربیان باید در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب و به موقع زمینه رشد و تعالی فرد را در عرصه‌های علمی و تحصیلی به همراه تربیت صحیح و سالم داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: فضای دنیای امروز به گونه‌ای است که همواره افراد را به سمت و سوی موضوعات جدید و متنوع سوق می‌دهد از این رو هم اکنون وظیفه سنگین والدین نسبت به فرزندان توجه و نظارت مستمر و دقیق بر عملکردها و رفتارهای تربیتی فرد در زندگی است چرا که کوچک‌ترین بی‌توجهی به این موارد راه را برای انحراف‌های بزرگ باز کرده و کار را دشوارتر خواهد ساخت.

امام جمعه باشت با بیان اینکه استفاده از ابزارهای منحرف کننده‌ای چون ماهواره و گاها استفاده نادرست از اینترنت برای افرادی که در استفاده از این ابزارها دچار اشتباه شده و تنها به سمت نقاط منفی آن روی آورده از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی است، افزود: این ابزارها در حالت استفاده بد و نادرست عامل انحراف افراد از مسیر ارزش‌های اسلامی و فرهنگی شده و زمینه را برای کمرنگ کردن اعتقادات و ارزش‌های دینی در عموم افراد به خصوص جوانان و نوجوانان که در رده سنی بسیار مهمی فراهم می‌سازد.

به گفته وی، نماز به معنای حد و مرز اسلام و کفر بوده و توجه به نماز توجه به فاصله ارزش‌های اسلامی و کفر است.

عبودی خطاب به والدین اظهار کرد: در راستای توجه به تعلیم و تربیت فرزندان و چگونگی شکل‌گیری شخصیت آنان با رعایت و حفظ ارزش‌های اسلامی و با تعامل با مدرسه و مربیان زمینه را برای رشد و پیشرفت فرزندان فراهم سازید.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی