نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1392 - 18:49
نماینده 4 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: تناقض در صحبت طرف غربی و سابقه آن ها به ما می گوید باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا غربی ها به تعهداتشان پایبند می مانند یا رفتارهای گذشته شان را دنبال می کنند.

به گزارش چهار فصل ،حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری در گفت وگوی با صبح زاگرس در پاسخ به این که چرا تناقضاتی در گفته های دو طرف وجود دارد اظهار داشت: این تناقض در صحبت های دو طرف مذاکره کننده به ما یادآوری می کند که هیچ وقت به غربی ها اعتماد نکنیم. وی افزود: ما در هر صورت اعتماد چندانی به غربی ها نداریم.

بزرگواری گفت: البته باید بگویم که ما در راستای ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رهنمودهای رهبری عزیز و درایتی که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی از خود نشان دادند بحث کلیات نتایج مذاکرات ژنو را به نفع نظام جمهوری اسلامی می دانیم.

وی افزود: در حال حاضر بحث کلیات مذاکرات را هم تایید وهم حمایت می کنیم اما باید مدتی بگذرد تا در آینده ببینیم واقعا طرف های غربی به گفته های  خودشان پایبند هستند یا نه!

نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر طرف های غربی پایبندی شان را به نتیجه مذاکرات ثابت کردند باید گفت به پیروزی رسیده ایم.

وی  در پاسخ به این سوال خبرنگار صبح زاگرس مبنی بر این که با این توضیحات خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات ژنو رعایت شد یا نه، اظهار داشت: وقتی تیم مذاکره کننده ما می گویند غنی سازی در ایران ادامه دارد و هیچ کدام از پروژه های هسته ای تعطیل نمی شوند خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات رعایت شده است.

وی ادامه داد: البته چیزی که طرف های غربی در صحبت های خود می گویند مثل متوقف کردن برنامه های هسته ای ایران چیز دیگری است.

این نماینده مجلس گفت: تیم مذاکره کننده ما در کلیات  مذاکرات، مسائل خوبی را به نفع جمهوری اسلامی تعهد کردند ولی چیزی که از  طرف غربی ها  گفته می شود نشان دهنده این است که چیزی عاید ما نشده است.

نماینده مردم 4 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: می گویند بخشی از پول های خود ما را که بلوکه کرده اند را قرار است آزاد کنند و این موضوع هیچ دستاوردی برای ما ندارد.

بزرگواری با تأکید بر حق استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای تصریح کرد: در حال حاضر آژانس بین المللی، انرژی صلح آمیز هسته ای را حق مسلم همه کشورها می دانند و  جمهوری اسلامی در راستای حرکت در حق طبیعی خودش است.

 وی گفت: این که کشورهایی مثل رژیم صهیونیستی بمب های هسته ای دارند اما برخی کشور ها نتوانند از انرژی صلح آمیز هسته ای هم استفاده کنند ظلم آشکاری است که نمی توان در مقابل آن سکوت کرد.

بزرگواری به نقش تأثیرگذار تیم مذاکرات  در دولت قبلی برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات اشاره کرد و یادآور شد بی انصافی است اگر ما نقش تیم مذاکره کننده قبلی در به نتیجه رسیدن این مذاکرات را نادیده بگیریم. موفقیت تیم مذاکره کننده امروز، حاصل و ادامه تلاشی است که  بخش عظیمی از آن را تیم مذاکره کننده قبلی انجام داده است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی